• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:01:31 följande:
    Och i så fall får man ifrågasätta kvinnors val. 
    Du vill alltså ifrågasätta varför jag valde att lämna en man som ständigt klagade på kvinnor?
    Kan du ge mig en bra förklaring till varför jag skulle ha stannat kvar hos honom?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:08:33 följande:
    Olika kvinnor kan redan från början diskutera på ett taskigt sätt.
    Jag tvivlar på att någon.oavsett kön,börjar med att skriva på ett otrevligt sätt till en person.
    Det måste ha föregåtts av något.
    T ex att den man diskuterar med har kvinnofientliga (eller för den delen mansfientliga) åsikter och inte drar sig för att sprida dem öppet på ett diskussionsforum som detta.
  • molly50
    nihka skrev 2023-08-16 20:32:26 följande:
    Hahaha. Dagens tiopoängare! Fast troligtvis flyger den rätt över huvudet.
    Ja,risken att budskapet ska gå fram är nog ganska liten,misstänker jag. Flört
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:06:09 följande:
    Nej, jag har inget emot det. Inför åldersregler på dejtingappar så man inte kan dejta med för stor åldersskillnader. Det skulle gynna äldre kvinnor om män i samma ålder inte hade tillgång till yngre kvinnor samtidgt.

Allt som tyder på ett ansvarslöst och degenererat beteende är jag principiellt kritisk till.
    Men du är inte kritisk mot incels.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:37:34 följande:
    Nej, jag har väldigt svårt att se den skillnaden eftersom jag själv blir beskriven som en incel enligt den dåliga definitionen. Av dina exempel stämmer jag dock mer in på din nuvarande än på ditt ex. Det är helt otänkbart att jag skulle "raljera över kvinnor" med någon jag är ihop med. Ingen av de som hävdar att jag är en dålig incel vet ens hur jag mot andra, men ändå sätter de den stämpeln på mig.

Alltså tror jag inte att kan bedöma skillnaden mellan en bra och en dålig person på ett objektiv sätt.
    Nej,det kan du uppenbarligen inte.
    Men då kanske du borde lyssna mer på de som försöker förklara skillnaden för dig.
    Du vill t ex gärna ha det till att Anonym (Incelslem)s man var en incel,men inte min?
    Hur kommer det sig? För att min man,enligt ditt tycke,påminner mer om dig?

Du har själv skrivit här i tråden om att du tycker att man ska regelera dejtingappar så att attraktiva män inte ska synas för kvinnor.
    Och du har även skrivit att du tycker det var fel av männen att ge efter för kvinnorna som de har gjort. Att dte var bättre som det var för 100 år sedan.
    Du vill med andra ord att vi ska ha det som förr i tiden,då kvinnorna hade dte sämre.
    Och du kan inte förstå varför andra ser dig som en incel?
    Har du ventilerat de här åsikterna med dina kvinnliga vänner?
    Om inte,varför? Vågar du inte av rädsla för vad de ska tycka?
  • molly50
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:48:50 följande:

Nej, staten skall inte hjälpa män att få sex, däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att minska överskottet på män.

Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

Är du intresserad av en sådan jämställdhet?

Minska antalet män? Och hur menar du att det ska gå till?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:12:52 följande:
    Nej, det har jag inte påstått att din man skiljer sig från hennes.
    Nej,men du skrev ändå att hennes man var en incel,.men inte min.
    Fast båda verkar påminna om varandra i mångt och mycket.
    Så vad är då skillnaden?
    Ingen av dem var uppenbarligen incels.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:38:19 följande:
    Ok, men de var ensamma män (samma sak).
    Det är inte samma sak. Varför kan du inte lära dig skillnaden?
  • molly50
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-18 02:29:23 följande:
    Han ser inte skillnaden för i hans värld så är alla män misogyna i någon form. 
    Ja,det verkar inte bättre. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:12:33 följande:
    Din man var en incel. Har aldrig hävdat något annat. Om du skäms över uttrycket incel är inte relevant för sammanhanget.
    Vart läser du in att han var en incel?
    Han var aldrig misogyn,klagade aldrig på kvinnor eller ansåg att andra skulle ta ansvaret för att han var en ensam man.
    Hade han haft den kvinnosynen du och flera andra män har visat prov på här i tråden så hade vi inte varit ett par idag,kan jag säga.

Du behöver verkligen lära dig skillnaden melan ensamma män och incels.
    För det har du uppenbarligen inte förstått.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?