• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 20:47:08 följande:
    Har ingen dålig man bland släkt och vänner men om jag hade haft det så hade jag varken hjälpt honom med arbete eller date.
    Så bra att du tänker så.
    Men alla gör inte det.
    Min man råkade ut för en person som inte tänkte så.
    Hams väns dåvarande flickvän föröskte para ihop min man med en av sina väninnor.
    Min man var inte intresserad av henne,men denna kvinnan föll uppenbarligen för honom då hon fortsatte att försölja honom en lpng tid efteråt.
    Hon försökte kontakta honom på olika sätt,skickade en massa kärleksbrev hem till honom osv.
    Så sla man försöka para ihop två personer med varandra så tycker jag man ska vara på det klara med att båda vill det innan.
    Annars kan det lätt bli fel. 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 22:36:10 följande:
    Så du och nihka är 100 personer?

Om man inte förstår hur någon menar så frågar man. Hur svårt ska det vara?
    De är inte de enda.
    Jag har också lite svårt att förstå vad du menar när du skriver en sak men egentligen menar något annat.
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:
    Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.

Jag har sagt att incels är ofta en konsekvens av dålig upoväxtmiljö.

Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.
    Jag hade en bra uppväxtmiljö.
    Ändå så lycjades jag träffa en man som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt och därtill föröskte strypa mig.
    Hur förklarar du det om det,enligt dig,är kvinnor med dålig uppväxtmiljö som träffar sådana män?
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-08-20 21:42:47 följande:
    molly50 skrev 2023-08-20 19:43:55 följande:
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:
    Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.

Jag har sagt att incels är ofta en konsekvens av dålig upoväxtmiljö.

Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.
    Jag hade en bra uppväxtmiljö.
    Ändå så lycjades jag träffa en man som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt och därtill föröskte strypa mig.
    Hur förklarar du det om det,enligt dig,är kvinnor med dålig uppväxtmiljö som träffar sådana män?
    Jag vill påstå att båda tänker fel.
    fol har skrivit ofta, det betyder att det finns undantag.
    "det stämmer inte på mej" blir fel när man inte förnekar undantag, fol har också underminerat sina egna argument

Man blir inte automatiskt bra på att avgöra vilka man ska akta sej för bara för att man har en bra förälder, trygg uppväxt kan tvärt om göra barn naiva så det ingår i föräldraskapet att lära barnen att akta sej för vissa människor och jag tror inte att en bra förälder undviker det p.g.a rädslan att stigmatisera sitt eget kön.

Blandar man ihop "lära henne att akta sig för vissa människor" med fördomar är man ute på hal is.
    Men det är ju just det som Fol påstår.
    Att har man haft en trygg uppväxt så hamnar man inte i dåliga relationer.
  • molly50
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-20 22:08:31 följande:

Det är väl givet att TS har rätt när han drar parallellen till 5-åringar.  Du påminner om ett barn som vägrar äta apelsiner och som med en 5-årings övertygelse säger

"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta apelsiner!!!!!!"

En mogen vuxen person vet att : Jo, barnet kommer att äta apelsiner om det inte finns något annat att äta och barnet är tillräckligt hungrigt.  Vad du inte verkar fatta är att du kommer att göra olika bedömningar beroende på hur hungrig du är.

Självklart kommer samma resonemang att gälla för män också. Sen kan du och alla andra förneka hur mycket ni vill!

TS och jag vet hur verkligheten fungerar.

En annan jämförelse då.
    Om du fick välja melan surströmming och oxfile,skulle du då välja surströmmingen om oxfilen var slut?
    Om inte så vet du inte hur verkligheten ser ut. 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:18:02 följande:
    Det är en fråga om sannolikheter. Man kan fortfarande hamna i dåliga relationer. Men risken minskar avsevärt.
    Men skulden ligger ändå inte på kvinnan om hon blir våldtagen eller misshandlad.
    Så att skylle på hennes uppväxt för att hon hamnar i en sådan situation känns lite långsökt.
    Vad ska man då säga om förövaren? Dvs mannen?
    Har han också haft en dålig uppväxt då och kan använda det som en ursäkt?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:25:08 följande:
    Jag analyserar i stort sett allt i samhället. Däremot håller jag inte på och skuldbelägger till höger och vänster som vissa inbillar sig här inne. 

Och jo, jag analyserar defintivt vad som gör en våldtäktsman. Jag är en analyserande person. Jag analyserar allt.

Ska vi ha en diskussion får du sluta med att klistra åsikter på mig som jag inte har. Jag har inte uttalat mig om ansvar här över huvud taget. Jag analyserar situationen.
    Du skriver att du analyserar vad som gör en väldtäktsman.
    Ändå så var det inte det du tig upp utan det du tog upp vad kvinnans uppväxt och använde det som en förklaring till att hon blir våldtagen eller misshandlad.
    Ingenting om mannen. Märkligt.
  • molly50
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:37:57 följande:
    Visst är det? speciellt om man påstår sig vara en analyserande person som analyserar allt... gissar på att någon inte kan erkänna att vissa män är problemet för andra män
    Precis. Nej,det verkar svårt. 
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 00:57:50 följande:
    Det är inte det ofta betyder, det finns en överrepresentation men det är som att han själv glömmer bort det eftersom använder det som argument för att inte lära sina barn att akta sig för vissa människor, eller "fördomar" och "Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper." som han själv kallar det.
    Ja,precis. Och det är helt galet. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:23:13 följande:
    Det borde i första hand lösas genom attitydförändringar.
    Och vilka är det som ska ändra attityd? Kvinnorna eller männen?
    Om det är kvinnorna,så varför ska de ändra sin attityd och inte männen?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?