Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 05:46:39 följande:
Nej, det har de i de allra flesta fall inte. Skillnaden är i stor grad slumpen eftersom de är tafatta i relationen till kvinnor. De tar inte initiativ.
Jag ska ge fyra bra exempel från min bekantskapskrets.
Man Nr 1
Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, lojal, arbetsam och kommer från mycket välbärgade hemförhållanden. Han hade ingen relation, inte ens sex skulle jag tro förrän 30+ då hans bästa vän och hans fru parade ihop honom med en väninna till henne. Hon var tveksam men hon som kommer från enkla hemförhållanden attraherades tveklöst av det liv som han kunde erbjuda. Slumpen, hans arbetsförmåga, hans vänner och hans föräldrar tillsammans som räddade honom. Ska tilläggas att de idag har tre barn ihop och är lyckliga.
Men Nr 2
Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, ambitiös i karriären och välbärgad. Hade ingen relation och sannolikt inte ens sex förrän 35+ då en annan bekant till mig raggade upp honom. Slumpen, hans arbetsförmåga samt ambitioner som räddade honom. De har idag barn ihop. Halvlyckliga. Hon tycker att han är lite tråkig att leva med så det är ingen optimal matchning. Men båda har det bra och mår bra.
Kan ge andra exempel där det går mindre bra:
Man Nr 3
Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, välutbildad och bra jobb. Från enkla hemförhållanden. Snart 40 men tror aldrig han haft sex, än mindre en relation. Ser även ganska bra ut faktiskt. Bra man men fortfarande singel.
Man Nr 4
Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, välutbildad och bra jobb. Från enkla hemförhållanden. Snart 45 men tror aldrig han haft sex, än mindre en relation. Bra man men fortfarande singel.
Finns mängder med den typen av män som jag beskriver. Några gifter sig och får barn. Andra inte. Oftast ekonomi, arbetsförmåga samt slumpen som avgör vilka som hamnar var.
Ja,visst finns sådana män.
Det har jag inte förnekat.
Men det finns också män med en riktigt dålig kvinnnosyn.
Några av dem har synts här i tråden.
Och det var sådana män jag tänkte på.