• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:16:06 följande:
    Det ska gälla för män också. En stor del av männen har inga alternativ att välja på alls idag, så när du skriver "tvingas vilja bland oattraktiva" har du ingen insikt i hur situationen ser ut.
    Du har ju själv skrivit att du väljer bort 50% av de kvinnor du får träffar på.
    Hur förklarar du det om du menar att män inte har något att välja bland?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:19:45 följande:
    Den artikeln använder ordet incels syftandes på ensamma personer.
    Den personen som skrev artikeln.ja.
    Men det betyder inte att alla andra använder samma liknelser som hon gör och du.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:25:42 följande:
    Nej, det bevisar hur du ser på män att du letar efter fel i deras profiler. Du tycker män bara duger om de är perfekta.
    Ingen har påstått att mannen måste vara perfekt.
    Men det finns en gråzon mellan att vara perfekt och att vara misogyn,där det sistnämnda är oattraktivt.
    Den dagen du och andra incels inser det så tror jag det kommer att bli lättare för er att träffa någon.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:31:34 följande:
    Jag har inte beskrivit kvinnor i nedsättande ord i alla fall.
    Dina förslag om att staten ska reglera dejtingmarknaden är inte mycket bättre.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:34:28 följande:
    Då kan den personen få hjälp av arbetsförmedlingen istället. Om det visar sig att arbetsgivaren diskriminerar en viss typ av personer eller bryter mot lagar kan arbetsgivaren få böter.
    Arbetsförmedlingen är inte till mycket hjälp.
    Har i alla fall inte varit för mig.
    De jobb jag har haft har jag fixat själv.
    På samma sätt som med de män jag har haft.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-08-24 10:19:43 följande:
    Är man svårt socialt efterbliven kan det misogyna svårt att dölja
    Sur och bitter är oattraktivt och människor med mycket offermentalitet är ofta kritikkänsliga jobbiga arslen som förnekar att de är jobbiga arslen, det har ett socialt pris.
    Ja,precis. Men det finns ju en gråzoon där emellan också. Man behöver inte vara perfekt,men heller inte extrem åt andra hållet.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 15:34:51 följande:
    Och eftersom man inte ska ha medfödd rättighet till sex, så ska man inte få klaga enligt vissa personer. 
    Man har all rätt att klaga på det man är missnöjd med.
    Men problemet med er incels är att ni inte vill ta in att ni själva måste lösa problemet utan tycker att det är samhällets och kvinnornas sak.
    Och så länge ni inte kan släppa tag om de åsikterna så lär ni heller inte få det ni vill ha.
    Det är den bistra sanningen.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 15:38:24 följande:
    Inte vård som är avgörande för man kan ha ett sexliv. 
    Men vaf vill du då att samhället och vården ska göra för att du ska få ett sexliv?
  • molly50
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-26 20:09:49 följande:

Det här med tilldelning.  Ju mer man tänker på det ju vettigare verkar det. Jag har tidigare ställt mig neutral till att tilldelas, men nu börjar jag nog luta åt att det är en bra idé.

Som vanligt tar jag ett avstamp i hur verkligheten ser ut. Idag fungerar det så att en kvinna väljer fritt vem hon vill dejta (och såklart om hon öht vill dejta någon). När en kvinna har valt den ?bäste? mannen så är det absolut vanligaste scenariot att mannen tycker att kvinnan är ganska kass eller i bästa fall medelmåttig. 

Kvinnan blir då påsatt och därefter dumpad. Och olycklig. Massor av kvinnor känner igen sig i detta scenariot. Inte ovanligt att detta repeteras flera gånger med flera olika män.

Kanske lovar hon sig själv att aldrig mer träffa en man. Hon blir bitter. På forumet omvandlas detta till  "kvinnor klarar sig lika bra utan män, bla, bla..."

I ljuset av detta verklighetsscenario så framstår ju inte alls tilldelning som något dåligt alternativ och även bra för kvinnor.

Vilken "trevlig" syn du har på kvinnor.
    Är detta din syn på kvinnor så förstår jag om du har svårt att hitta någon.
    Och om du är i ett förhållande,ser du då också din kvinna som kass?

För övrigt så känner jag inte igen mig i det du skriver.
    Faktum är att,om jag vore singel,så skulle jag hellre fortsätta vara det än att bli påtvingad en man jag inte vill ha,.
    Alla,både kvinnor och män,har rätten att tacka nej till någon de inte är attraherad av.
    Och det ska inte ändras på.
  • molly50
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:

Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp.  Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur? 

Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?

Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?

Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.

Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka  2022.  Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig.  Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva  Teve-medverkan. 
    Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.

Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.

Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.

Du kan ju inte jämföra detta med ett tv-program dit människor anmäler sig frivilligt.
    Och hur många av de par som gifter sig där fortsätter att vara tillsammans?
    Jag tycker inte det verkar fungera för så många.
    Och hur många av de som medverkar i programmet tror du hade ställt upp om den de får tilldelad är oattraktiv?

Jag har ingenstans påstått att jag talar för ala kvinnor.
    Däremot så tror jag att många kvinnor hellre skulle vilja vara singel än att tilldelas en man de inte vill ha.
    Och jag antar att detsamma gälller män.
    Eller skulle du glatt ta emot den kvinnan du blir tilldelad även om hon är oattraktiv och inte alls i ditt tycke och smak?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?