• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:38:20 följande:
    Du tänker bara på kvinnor men inte alls på hur det blir för män. De ger du rådet att inte ens använda dejtingappar. Det är inte jämställt på något plan.

Jag vill att marknaden återgår till hur den var före smartphones tog över när marknaden var balanserad. Ibland behöver samhället göra såna korrigeringar när det råder obalanser.
    Men här skriver du ju själv att du vill att dejtingmarkanden återgår till det den var inna smartphones började ta över.
    Då vill alltså inte heller du att män ska använda dejtingappar?
    Är inte det lite dubbelmoral att anklaga andra för att vilja det då?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:40:31 följande:
    Nej, vissa personer bryter mot regler men om några får böter ger det en avskräckande effekt precis som antalet sexköp har minskat sen det kriminaliserades.
    Jag skulle gärna betala böter för att slippa ha sex med en incel,kan jag säga.
    Så mig skulle det inte avskräcka det minsta. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:55:20 följande:
    Män har fått ändra sina attityder på massor av andra områden som föräldraledighet. Kvinnor behöver också se över vissa attityder.
    Vilka attityder då?
    Och varför behöver männen inte se över sina?
    Det är väl deras eget problem att de inte lyckas träffa någon?
    Precis som med ofrivilligt ensamma kvinnor.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:56:26 följande:
    Det är inte förenligt med grundlagen.
    Det är det väl heller inte att bötfälla alla som,i ditt tycke,ligger runt för mycket eller vägrar ligga med incels?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:57:51 följande:
    Finns massor av lagöverträdelser som aldrig leder till påföljder, som att köra mot rödljus. Poängen är att det hade varit avskräckande.
    Men hur ska det gå till? Kan du svara på det?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:08:37 följande:
    Om dejtingapparna förändras till att likna hur folk agerade innan de fanns är det inget problem att de används.
    Och hur ska det gå till,menar du?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:10:47 följande:
    Ja, det är klart det inte strider mot grundlagen eftersom sex inte är en rättighet.
    Ändå så vill du att det ska instiftas?
    Men inte böter för incels?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:11:57 följande:
    Det säger du som har en sambo som har varit incel förut.
    Återigen. Min man har inte varit incel! Han var en ensam man. När ska du förstå skillnaden?
    Och även om jag vore singel så skulle jag inte välja en incel om han så vore den sista mannen på jorden.
    Och jag skulle gladeligen betala böter för att slippa det. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:20:55 följande:
    Det framgår att du hade många valmöjligheter på tinder. Om du inte haft så många valmöjligheter (som de flesta män inte har) hade du inte kunnat sålla bort lika många profiler. Jag hade dock gjort precis likadant om jag hade kunnat välja och vraka. Det handlar inte om vad olika individer gör.
    Men du har ändå skrivit att du har svipeat bort 50 % av de kvinnor du fått träff på.
    Varför gör du det om du har så svårt att välja och vraka?
    Borde inte du också välja de mindre atraktiva kvinnorna då om det ska vara jämställt,som du vill ha det?
    Eller är det bara förbehållet män att få välja bort oattraktiva,enligt dig?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:42:26 följande:
    Det är ingen skillnad. En incel är en ensam man. Det är samma sak.
    Nej,det är INTE samma sak! En incel är en bitter och misogyn man som skyller på kvinnorna för att han aldrig får ligga.
    En ensam man är inte något av detta.
    Lär dig det någon gång! 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?