• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-04 18:10:44 följande:
    Att sex och relationer handlar om att välja och bli vald. 
    Då existerar det två olika personer med krav som kan se annorlunda ut än ens egna krav. 
    Ja,man kan ju inte förvänta sig att andra ska ha samma krav som en själv.
    Man får helt enkelt acceptera att andra kan ha andra krav än man själv har.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 18:13:45 följande:
    Måste man ha ett sexliv för att få säga att skulden ligger på någon? 
    Det har jag inte påstått. Men att påstå att skulden enbart ligger på kvinnan för att man inte får ligga är lika fel oavsett om man har ett sexliv eller ej.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 18:20:56 följande:
    Villka krav tycker du är rimliga och när är skulden på den ena och den andra? 
    Jag tycker att det är rimligt att ha krav som att mannen är snäll och trevlig.
    Och att han har en bra kvinnosyn.
    Och att man har samma värderingar.
    Vad det gäller skulden så har jag redan svarat på vad jag tycker om det.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 18:23:46 följande:
    Så hypotetiskt om en man har 100 kvinnliga sexpartner så får han säga när felet är på kvinnorna när de blir utan en sexpartner?
    Får han bestämma över vems fel det är när plika personer inte har sex med varandra? 
    Var har jag påstått det? Ska du svara på mina kommentarer så vore det klädsamt om du läser igenom vad som verkligen står innan du tilldear mig åsikter jag inte har.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 18:25:28 följande:
    Så du menar att felet är på de som är utan sexpartner men felet är på de män som olika kvinnor ratar?
    Att felet är på olika män när de blir ratade även om de samtidigt skulle ha en sexpartner? 
    Om man blir ratad gång på gång så är det kanske dags fär en självrannsakan.
    Oavsett om man är kvinna eller man.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 18:31:22 följande:
    Eftersom det handlar om minst två personers vilja så borde det kunna finnas en "skuld" även de gånger kvinnor ratar olika män.

Eller menar du att om dessa män skulle sagt att dessa kvinnor är fula så är skulden på kvinnorna?
    Att orsaken varför felet är på dessa män är för att de är intresserad i någon kvinna och felet är för ena personen inte är intresserad i mannen? 
    Felet ligger i att han uppenbarligen inte är intressant nog och vägrar att göra något åt det utan istället lägger skulden på kvinnan.

Kallar man någon ful så ligger alltid felet hos den som gör det.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 01:07:52 följande:
    Var det du som skrev det? jag menar inlägg som skriver att man får ta ansvar för sitt eget sexliv. Om det ansvaret är för stort för att klara för den personen så går det ju inte. Då blir det inget sexliv. Inte att man ska ta ansvar för att öka chanserna till att få ett sexliv, inte att man ska ta ansvar för att bli lycklig i övrigt. Utan alltid skriver de: Man får ta ansvar för sitt eget sexliv.
    Men om man inte klarar av det på egen hand så måste man kanske söka hjälp?
    Ingenting blir bättre av att sitta och tycka synd om sig själv och hata kvinnor.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-09 00:00:26 följande:
    En enkel fråga. Hade du kunnat uttrycka dig på ett så här fördomsfullt sätt mot någon som är homosexuell eller transperson?

"Att vara en hbtq-person är något som man väljer själv att vara. Då får man skylla sig själv för de svårigheter det innebär på ett individuellt plan och man förtjänar att bemötas med förakt av omgivningen."

Jag hade aldrig uttryckt mig så. Varför gör du det i stort varje dag om incels (en annan grupp som avviker sexuellt från normen)?
    Men hur är det ens jämförbart?
    HBTQ-personer väljer inte att vara den de är,lika lite som heterosexuella.
    Incels däremot väljer att sitta ensamma,bittra,sura och misogyna.
    De har valet att göra något åt sin situation,men vägrar.
    De lägger istället ansvaret för sin situation på andra och tycker att kvinnor ska födelas bland de ensamma männen eller ges droger för att bli mer kåta.
    Du måste ju själv se det absurda i det.
    Vanliga ensamma män som inte klagar är det ingen som har protesterat emot.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-09 02:58:16 följande:

Vad är det för fel om vissa kvinnor tar någon medel/piller så de får högre sexlust och sedan säljer de friviligt sex (i förutsatt att sexköp blev lagligt)  ? 

Om det är okej med lusthöjande medel för sex utan betalning så borde det vara okej även om någon skulle sälja sex och ta det.

Sla man ta lusthöjande medel så ska det vara för att man själv vill.
    Inte för att tillfedsställa ensamma män som inte lyckas hitta någon.
    Det hoppas jag att du förstår.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-09 12:10:32 följande:
    Inte du som bestämmer helt vad olika kvinnor väljer att göra. 
    Dessutom de får ju pengar då plus det inte är så äckligt. 
    Det har jag heller inte påstått.
    Men tycker du att en kvinna ska ta lusthöjande medel mot sin vilja?
    Enbart för att ensamma män ska få sex?
    Oasvett om det sker mot betalning eller är gratis?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?