• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-07-30 18:15:07 följande:
    Tycker aldrig man ska acceptera sin situation om man inte är nöjd med den. Då ser man till att förändra den.
    Och det är väl just det som många av oss har försökt påpeka här i tråden.
    Att man måste själv försöka ta tag i sina problem och hitta en lösning om man är missnöjd.
    Inte lägga ansvaret på andra. 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-30 18:38:36 följande:
    Skojar du nu eller? Om några går på dejt och inte gillar varandra så går mde åt var sitt håll sen. Vad är problemet?
    Då har ju båda gått på dejten frivilligt.
    Att försöka para ihop två personer känns mer påtvingat. 
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 22:43:02 följande:

Nu har jag inte sagt att det är kvinnornas fel, utan istället att det är ett samhällsproblem. Kvinnorna inkluderas i samhället vad jag vet?

Det jag däremot uttryckt är att vissa kvinnor är snabba med att spy ut sitt hat över incels, istället för att diskutera problemet ur fler perspektiv.

Men det handlar troligen oftast om att det är deras sätt att göra sig av med en frustration de bär på, att tillsammans klandra och nedvärdera en utsatt grupp. Precis som rasister går samman och skyller allt på invandrare. Det är oftast en inre frustration som vill ut.

Men hur menar du att man sk få alla incels att gå till dessa aktiviteter eller psykologer som du förespråkar?
    Eftersom de inte kan tvingas så ligger ju ansvaret fortfarande på dem själva.

Jag tycker inte att det är hat att påpeka att de själva har ett ansvar för att reda upp sin situation.
    Och jag tror inte heller att det handlar om en inre frustration att svara när en incel lägger all skuld på kvinnorna för att han inte lyckas träffa någon.
    Man måste själv ta tag i det och söka hjälp precis som när man lider av t ex psykisk ohälsa eller missbruksproblematik. 
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:17:39 följande:
    Det är nog initialt tänker jag. Kanske kan samhället stötta och hjälpa individen att hjälpa sig själv. Så som sig bör med många som är eller känner sig utsatta.
    Men fortfarande så måste de ju själva gå med på att ta emot den hjälpen.
    Många av den anser ju att det är andras ansvar.
    Och hur ska man kunna hitta alla incels? 
    Ska de anmälas eller skrivas upp i något register för att man ska kunna hitta dem?
    Annars blir det ju svårt att erbjiuda dem hjälpen.
    Och hur många kommer överhuvudtaget att erkänna att de är en incel?
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:39:48 följande:
    Ja, det kommer finnas problem som det inte finns direkta lösningar på. Vettiga frågeställningar du har. Men samhället behöver göra något åt det oavsett eftersom problemet växer. Jag sitter verkligen inte på lösningarna, men jag är ödmjuk inför problematiken.
    Ja,men jag tror att det blir svårt att ge dem hjälp från samhället så länge de själva inte är villiga att lösa sina problem.
  • molly50
    Anonym (Til) skrev 2023-07-30 23:42:11 följande:
    Tolkningsföreträde för kvinnor är en annan, en kvinnohatande incel som tycker att kvinnor inte borde få orgasm eftersom de har lättare än män att få sex. Bland annat. Han tycker också att kvinnor borde ges droger för att få ökad sexlust så att de kan tänka sig att ligga med lite vem som helst. Går också under namnet Vattumankillen och i den här tråden tror jag det är nicket (...)

Har olika nick i varje tråd men känns igen på sin osammanhängande, svårförståeliga stil och att han svarar på inlägg i typ tio olika inlägg på rad. Har, om jag förstått rätt, autism och vägrar söka psykologhjälp eller annan hjälp trots flera välmenande råd. Vill endast fortsätta hata kvinnor, som han inte har tillgång till. Jag har sett honom på FB och om bild och inlägg stämmer, så är han en märklig karaktär. Men med en stark avsky mot kvinnor. 
    Han har även använt nicket Vattumankillen i denna tråd. 
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:53:16 följande:
    Precis, det är inte jag.. som jag sa. Jag är dessutom inte kvinnohatare. Det verkar vara den allmänna definitionen av någon som inte håller med i en fråga.
    Nej,och det har jag heller inte påstått. Vattumankillen skriver på ett helt annat sätt.

Nej,jag har inte påstått att du är kvinnohatare.
    Men när incels skriver saker som att staten borde gå in och fördela kvinnor bland ensamma män eller att man borde uppfinna en drog som gör kvinnor mer kåta och villiga att ligga med vem som helst så tycker jag det visar på kvinnoförakt.
    Och sådant ska inte få stå oemotsagt.
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-31 00:07:03 följande:
    Men man kan ändra attityd till att istället för att sprida hat som eskalerar i mer hat, sprida någon form av ödmjukhet till den större delen av gruppen incels och visa att det inte är ok med våld och hot mot kvinnor som en väldigt liten del av incels faktiskt står för.

Om man försöker inkludera den stora majoriteten av incels istället för att exkludera dom som grupp, så kommer det finnas enormt mycket bättre förutsättningar för ett gott klimat för oss alla.
    Fast då behöver kanske även incelsen ändra attityd och bli lite mer ödmjuka istället för att skylla sina problem på andra.
    Man vinner inga sympatier på att visa sitt kvinnoförakt öppet. 
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-31 00:11:13 följande:

Men Cloffe yrar om att jag är samma person, bra att du hjälpt mig att reda ut det.

Jag tycker inte att hot och fördelning av kvinnor är ok någonstans. Du har inte heller sagt att jag är kvinnorhatare, det är andra i tråden som drar det kortet när vi inte råkar tycka samma sak.

Det är ett enkelt kort att dra i dessa trådar på ett forum där kvinnor är i stor majoritet.

Jag vet inte om den personen är du och jag bryr mig ärligt talat inte heller om det.

Men om det inte stämmer så behöver du ju inte heller ta åt dig av det. Eller hur.

Ja,så kanske det är.
    Men å andra sidan så kan man även bli kallad feministjävel,bitterfitta eller surkärring här om man råkar kritisera en man.
    Det tycker inte jag är så mycket bättre faktiskt.
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-31 00:17:46 följande:
    Det är ju det jag försöker påtala. Jag säger att dom har ett ansvar, men att även samhället behöver lyfta frågan ur ett perspektiv som inte exkluderar gruppen ytterligare. Jag tycker inte på något sätt att jag är otydlig i den frågan.

Hat kommer föda hat. 
    Ok. Jag tolkade det som att du menar att de som svarar incelsen göder hatet. Inte incelsen själva.
    Om jag har missförstått det så ber jag om ursäkt.
    Men jag kan ändå förstå att man inte vill vara ödmjuk mot någon som själv inte visar minsta tecken på ödmjukhet.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?