• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:48:47 följande:
    Kvinnan känner inte till allt då. 
    Det är ett argument varför olika män fortsätter att ragga när kvinnan ibörjan inte var intresserad men blev det ev ju mer hon lärde känna honom. 

Staten lägger sig redan i hur folk väljer sexpartner. 
    Om exempelvis svt skulle sluta sända program om sex och förhållande så hade det kunnat påverka folks val. 
    Om kvinnor fick betala själva för sin aborter.
    Om alla fick betala för sina preventivmedel, könsvård etc. 
    Man får redan betala för sina preventivmedel.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:51:35 följande:
    Och det är sådant man märker ganska omgående även om personen inte visar det utåt.
    Hur då?
    Man märker om en person utstrålar osäkerhet t ex.
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:52:46 följande:
    Beror på vad man menar med Offerkofta och självömkan är inte attraktiva egenskaper.

Dessutom det är fel att säga att något är inte attraktivt och sedan ska det gälla för alla personer 
    Jag har inte påstått att det gäller för alla.
    Men för många så är det inga attraktiva egenskaper att tycka synd om sig själv och lägga skulden på andra.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 15:13:11 följande:
    Osäkerhet är ju inte samma sak som bitter, eller hur menar du nu? 
    Bitterhet är ju något som kan komma av osäkerheten.
    Och det är något man får jobba med för att komma ur.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:27:39 följande:
    Jag tycker snarare att det är flera här som är allmänt negativt inställda till män och tror att många män inte skulle klara av att behandla en kvinna väl. Att de flesta män inte duger och att du hellre hade varit ensam om du aldrig hade träffat din man.
    Om du upplever att kvinnor är negativt inställda till män så kanske det kan ha en orsak.
    T ex att set startas inceltrådar här i forumet där det klagas över kvinnor och att det är deras fel att männen aldrig lyckas få sex.
    Till slut så tröttnar man och känner kanske att sådant inte ska stå oemotsagt.
    Eller så har de kanske blivi illa behandlade av en man?
    Har du tänkt på det?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:27:39 följande:
    Jag tycker snarare att det är flera här som är allmänt negativt inställda till män och tror att många män inte skulle klara av att behandla en kvinna väl. Att de flesta män inte duger och att du hellre hade varit ensam om du aldrig hade träffat din man.
    Glömde svara på det sista stycket. Jag var kanske inte helt tydlig.
    Jag skrev att jag hellre skulle vara ensam om jag inte hade träffat min man,ja.
    Det betyder inte att män inte duger för mig.
    Utan att jag helt enkelt blivit sårad och illa behandlad av flera män och inte vill ta risken att råka ut för det igen,om jag skulle bli singel igen.
    Men jag väljer att inte lägga skulden på alla män som grupp för det då jag vet att det finns bra män.
    Och en av dem har jag lyckats hitta.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:57:02 följande:
    Om du tolkar mina inlägg som att det är kvinnors fel att det finns incels har du inte snappat upp vad jag skriver. Det är ingen grupps fel. Frågan är om det är den enskildas fel eller hela samhällets fel?
    Kanske inte just dina. Men du verkar ju vilja ändra lagen så att kvinnor inte ska få lika stora valmöjligheter.
    Är inte det lite samma sak som att anse att det är kvinnornas fel?
    Sen finns de incels som är betydligt hårdare mot kvinnor än vad du har visat,som verkligen lägger hela skulden på kvinnor som grupp.
    Och som svar på din fråga så tycker jag det är den enskildes fel.
    Man kan inte lägga ansvaret på hela samhället för att man inte lyckas träffa någon.
    Har man problemn med att träffa någon så måste man jobba med sig själv. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:40:02 följande:
    Det skulle slå mot de män som har störst framgångar också så det är inte bara riktat mot kvinnor. Det handlar om att utjämna förutsättningar.

Frågan är varför då varför det finns så många incels idag och varför man inte har pratat om såna problem tidigare? Det borde i såna fall betyda att enskilda människor har blivit mindre attraktiva över tid.
    Det enda det skule leda till är att folk skulle ge sig ut på stan och leta.
    Och då skulle ändå de mindre attraktiva kanske inte få någon då de inte vågar gå fram till någon på stan.

Det kanske kan bero på att incels har börjat synas mer på senare år.
    När jag var ute i dejtingsvängen så var det inte lika vanligt.
    De syntes och hördes i alla fall inte lika mycket. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:57:24 följande:
    Det vet du inte. Jag tror att de mindre attraktiva skulle ha större chans på riktigt.

Tror du att de var lika vanliga på din tid men inte syntes eller att de har blivit fler?
    Och om de är blyga och inte vgar gå fram till någon?
    Hur tänker du att de ska lyckas träffa någon då?

Jag tror inte de var lika vanliga då.
    Åtminstone syntes och hördes de inte lika ofta.
    Eller så är det jag som inte har några incels i min bekantskapskrets,.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-20 21:14:05 följande:
    Men man får lägga ansvaret på samhället för man inte får orgasm som kvinna vid sex? 
    Nej,och det har väl heller ingen gjort,
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 01:20:03 följande:
    Deras bekanta/ kollegor/ motsvarande kommer vara mer öppna för relationer med dem om de inte kan hitta något bättre online utan att behöva anstränga sig.

Är det då kvaliteten på män som har blivit sämre eller nivån på vilka män som ses som attraktiva som har höjts så att fler hamnar under den?
    Det är inte alls så säkert. En del skulle kanske hellre välja att leva ensamma än att börja dejta någon de inte attraheras av.

Jag vet ärligt talat inte. De var kanske inte lika högljudda då som idag.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?