• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-29 12:52:37 följande:
    Jag har inte sagt något att det ska vara tvång.
    Även skrivit det tidigare samt diskuterat om det här. 
    Du väljer skriva att det ska handla om tvång fast jag sagt att det ska inte vara det. 
    Men vilken kvinna tror du skulle ta det frivilligt om det handlar om att hon ska ta det för att kunna ha sex med en incel?
    Det var väl därför du föreslog en sådan drog för att du och andra incels ska ha en större chans att få sex?
    Varför annars ens föreslå en sådan sak?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 14:13:25 följande:
    Om man höjer sexlusten med piller så ändras inte ens sexuella läggning.
    På samma sätt så kommer man inte att tända mer på sexlösa män för att man tar ett piller. 
  • molly50
    Anonym (Jadu) skrev 2023-08-29 18:06:24 följande:
    Ja verkligen. Jag är hellre utan sex resten av mitt liv än att ens skaka hand med vissa herrar här i tråden. Det finns inget mer avtändande än brist på intelligens och social kompetens. Finns ingen vettig karl finns ingen lust. 
    Håller med. Det är samma här. 
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-08-29 18:42:12 följande:
    "Det är ingen här som har uttryckt förakt mot incels."
    gäller det sura bittra incels är jag väldigt skyldig
    Ok. Då har jag missat det,i så fall. Sorry! My mistake! Cool
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:20:14 följande:
    De belägg jag har är de tre exempel från tråden på kvinnor som har blivit tillsammans med incels. Ingen av dem har vad jag förstår träffats via en app.

Förklaringen är att utbudet av potentiella partners är mindre i verkligheten än på en app och det ger incels en chans som de inte har online.
    Jag träffade min man via en dejtingsajt.
    Och det utan att han hade skrivit speciellt mycket i sin profiltext. Men det han hade skrivit var humoristiskt och drog därför till sig mitt intresse.
    Och ingen av oss hade heller någon profilbild på oss själva.
    Jag hade några bilder i mitt bildgalleri på sidan. Men vet inte ens om han tittade där innan han skrev.
    Så vi köpte s.a.s grisen i säcken när vi bestämde oss för att träffas.
    Och det blev en lyckträff.

Och han var,återigen,INTE en incel!
    Han var en vanlig ensam man som inte var misogyn.
    Lär dig skillnaden! 
    Jag skulle aldrig ha blvit tillsammans med honom om han hade visat sig vara en misogyn incel! Ens om han vore den sista på jorden.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:36:23 följande:
    Jag har inte påstått att man inte ska kunna välja attraktiva män, utan att man i såna fall får göra det i konkurrens med andra kvinnor precis som män får konkurrera om attraktiva kvinnor. Hur är det kvinnoförnedrande att vilja att samma förutsättningar ska gälla för män och kvinnor?
    Du menar ju att de attraktiva männen inte ska synas så att kvinorna ska få välja mellan de mindre attraktiva?
    Och om så är fallet,på vilket sätt är det inte kvinnofientligt att ha åsikten att de ska nöja sig med män de inte vil ha?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:40:38 följande:
    De är säkert misogyna, men finns det verkligen något som tyder på att incels är mer misogyna än andra män?

Om vi tar ordföranden i det spanska fotbollsförbundet som exempel som ofredade en damspelare efter VM-finalen. Han är inte incel och inte heller de andra pamparna som försvarade honom från början. Det finns massor av män som är misogyna som är gifta och har barn.
    Du har fått en länk postad til dig fera gånger där detta står klart och tydligt.
    Misogyniteten är ett av de mest utmärkande dragen hos incels.
    De är misogyna,bittra och vill att andra ska lösa problemen åt dem och ge dem en kvinna de kan ligga med.

Om du menar att det finns incels som är gifta och har barn så är väl det ett bevis för att de kan lyckas träffa någon.

Jag vet inte om jag skulle kalla ordföranden i spanska forbolsförbundet för en incel.
    Men det han gjorde var ju ett övergrepp.
    Och det är något annat.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:39:17 följande:
    Det handlar hur man skriver vad som är avtändande.
    Men hur tycker du man ska skriva det på ett sätt som du inte tycker är kränkande?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 01:11:08 följande:
    Fram tills nyligen förnekade ni att dejtingsidor ens fungerar på det sättet som han beskriver att 50% av männen blir helt ignorerade på dem. Det är på den punkten han håller med mig och motsäger er verklighetsbild. Hur skulle han ens känna till just mina lösningar? Att han tycker att kvinnors framsteg är av godo säger väl inte så mycket.

Läs den här tråden som en man har startat, så är det nog lätt att förstå varför utseende inte är ett hinder för kvinnor på dejtingappar:
    www.familjeliv.se/forum/thread/82526223-mulliga-och-tjocka-harliga-kvinnor-vart-finns-ni/1

Kan du tänka dig att kvinna skulle starta en sån tråd om män?
    Och hur vanligt tror du att det är med män som gillar överviktiga kvinnor?
    Hur många trådar finns det inte där män beklagar sig över kvinnors vikt och utseende?
    De är vanligare än den tråd du länkar till här,ska du veta.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 13:44:58 följande:

Det är helt hopplöst att skriva i den här tråden eftersom ingen vill ta till sig av några argument, vilket har fått de få vettiga personer som fanns här att ge upp.

Men vilka argument tycker du har varit värda att ta till sig av?
    Att staten ska reglera apparna så att de attraktiva männen inte ska synas för kvinnorna?
    Eller varför inte att det borde tillverkas en drog som ökar kvinnors sexlust?
    Argument som ändå inte skulle leda till att incels får mer sex då det finns andra sätt att träffa partners på än genom dejtingappar samt att ingen kvinna vill ligga med en misogyn incel ens om hon är drogad.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?