• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 13:39:21 följande:
    Det är inte samma sak som att veta.
    Jag har ingenstans påstått att jag vet. 
    Ingen annan heller,vad jag har kunnat se.
    Som jag skrev så var det min tolkning. Inget annat.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 15:49:25 följande:
    Du skrev det dock som att det var ett faktum.
    Läs detta igen och förklara exakt var jag skrev att jag VET som ett faktum att de inte har sökt hjälp.

"Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något."
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 15:51:15 följande:
    Nej jag har aldrig påstått att jag vet det. Att påstå att någon inte lyft ett finger för att söka hjälp ÄR grundlöst, om man inte samtidigt påvisar vad man har för grund för sitt påstående.
    Om du inte vet det så är det ju lika grundlöst av dig att anklaga mig och andra för grundlösa anklagelser.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:18:07 följande:
    Du skriver ju att en incel inte tar ansvar för att söka hjälp, svart på vitt står det där. Det är ett påstående som du lägger fram som om det vore ett faktum.
    Det är DIN tolkning! Och förstår du inte hur jag menar så är det bättre att du frågar.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:24:43 följande:
    Nej, det är inte grundlöst av mig att jag säger att du skrev det, för jag påvisar vart du skrev det, ditt grundlösa påstående. I det inlägg jag syftar på så påvisar du INTE vad du har för grund för att påstå det, så jo det var ett grundlöst påstående som du kom med där.
    Jag har förklarat flera gånger vad inlägget grundar sig i.
    Men jag tar det igen.

Tycker du att det verkar rimligt att de har sökt hjälp,eller att hjälpen har fungerat när de startar trådar som denna där de förespråkar absurda lösningar som inverkar på kvinnans frihet och som ska lösas av andra än dem själva?
    Eller när de får förslag om att söka sig till terapeuter och antingen ignorerar det eller svarar att sådan hjälp för incels inte finns?
    Hade de sökt hjälp så hade de vetat att sådan finns.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:24:43 följande:
    Nej, det är inte grundlöst av mig att jag säger att du skrev det, för jag påvisar vart du skrev det, ditt grundlösa påstående. I det inlägg jag syftar på så påvisar du INTE vad du har för grund för att påstå det, så jo det var ett grundlöst påstående som du kom med där.
    Du försöker ju inte ens förstå vad jag menar utan har redan bestämt vad jag menar.
    Då blir det svårt att försöka föra en vettig diskussion.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:31:29 följande:
    Skyll inte på mig för vad du har skrivit. Du skrev att en incel inte tar ansvar för att söka hjälp, det är att påstå något, sen om du menade någonting annat det är inte mitt fel. Det ligger inte på mig att fråga om du menar vad du skriver eller om du menade på något annat sätt.
    Jag skyller inte på dig för vad jag har skrivit.
    Men det är svårt att försöka diskutera med dig när du gör dina egna tolkningar av vad jag har skrivit.
    Vill du diskutera så var snäll och sluta med det.

Och jo,det ligger på dig att fråga om du inte förstår vad en skribent menar.
    Däremot ligger det inte på dig att göra egna tolkningar.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:53:52 följande:
    Jag behöver inte fråga vad som menas med påståendet: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp. Det betyder att den som skrev det påstår att en incel tar inget ansvar för att söka hjälp.
    Du har inte i ett enda inlägg riktat till mig, frågat vad jag menar. Varför gör du inte det, om du anser att det är så det ska gå till?
    Om jag inte hade förstått vad du hade menat så hade jag självklart frågat.
    Inte gjort egna tolkningar.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 17:03:58 följande:
    Jag har inte bestämt vad du menar, jag visar för dig vad du faktiskt skrev, vilket var vad jag svarade på när jag skrev att det kan ju inte du veta.

Om du inte menade det du skrev så varför talade du inte om det från början, i ditt första svar till mig?
    Jag har ju flera gånger förklarat för dig vad jag menar.
    Att du inte vill lyssna och ta till dig det är inte mitt problem.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 17:06:57 följande:
    Hon har själv skrivit att det är hennes tolkning att incel inte tar ansvar. Hon har i efterhand medgett att hon inte kan veta, men det är så hon har tolkat det, att incel inte tar ansvar och därför skrev hon att incel inte tar ansvar.
    Ja,exakt! Min TOLKNING! Inte ett PÅSTÅENDE! 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?