• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-22 20:54:54 följande:
    Motkrav nummer ett: bete sig som en man. Ha sunda värderingar, och jobba på sig själv. Precis som kravet på mig själv. dvs inget extra krav bara för att du är man.

Nej du existerar inte för mig, men varken jag eller någon annan tjej eller kvinna existerar för att behöva kvoteras ett knull med dig heller. Du har ingen rättighet att kräva det, det är fritt fram att önska och hoppas men aldrig kräva
    . Det är det som du har så svårt att förstå. Kvinnor är inte skapta av män för män.

Vilka privilegier har ni gett upp? Förklara gärna. Såvitt jag vet har du har samma privilegier och rättigheter som förr, men att du inte längre har högre rang än en kvinna utan är likvärdig. Är det vad du vill ha tillbaka? Eller menar du att kvinnlig rösträtt införts? Barnaga förbjudits? Sexköpslagen? Samtyckeslagen? Att en kvinna kan och får skilja sig? Att det numera är norm att kvinnor arbetar? Och att man får lov att ha sex innan giftemål? Och att tiderna ändrats från överskott på kvinnor till underskott?
    Du snackar om att man inte är skyldig andra men du säger samtidigt att man" ska bete sig som en man"

Du har ingen rättighet att kräva det, det är fritt fram att önska och hoppas men aldrig kräva

Finns ingen sån lag som förhindrar det. 
    Det blir inga våldtäkter om någon kräver något. 
    Det är då en åsikt. 

• Anonym (Perka)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-23 14:41:13 följande:

Det är kvinnors eget ansvar om de vill göra abort, det är deras kroppar. Det är ingenting som skall belasta män, varken ekonomiskt eller på annat sätt

Kvinnokliniker borde avskaffas eller bekostas uteslutande av kvinnor, eftersom män inte har någon nytta av dessa.

Tonårstjejer som tycker att på skolan skall det finnas sanitetsutrustning (bindor etc.), dom måste verkligen själva bekosta detta. Dom får anstränga sig mer, t.ex. genom helg och sommarjobb. Det är verkligen ingenting som den manliga kommunledningen/skolledningen skall behöva bry sig om.

Alla ovanstående meningar här är exempel på egoistiskt tänkande.

De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.

Min fråga är  Skall vi ha ett egoistiskt samhälle?

Svara bara Ja eller Nej.

Jag ser sällan män bry sig om att kvinnor far illa i vården (och det gör de enligt forskningen), så vi har väl redan det egoistiska damhälle du beskriver?

- Vad gäller abort är det en man inblandad som också borde betala isf. 

- Kvinnokliniker, tänker du på för precentivmedel? Isf är män inblandade. Tänker du för graviditet? Även där är det i de flesta fall män inblandade som borde vara med och betala.

- Ja, tjejer eller deras föräldrar betalar menaskydd själva idag. Försöker du ändra det så alla ska betala det eller va?

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-23 15:06:44 följande:
    Du snackar om att man inte är skyldig andra men du säger samtidigt att man" ska bete sig som en man"

Du har ingen rättighet att kräva det, det är fritt fram att önska och hoppas men aldrig kräva

Finns ingen sån lag som förhindrar det. 
    Det blir inga våldtäkter om någon kräver något. 
    Det är då en åsikt. 
    Och skriver jag inte vad det innebär att bete sig som en man? Ha sunda värderingar och jobba på sig själv. Jag skriver inte att jag kräver en snygg, välutrustad eller rik man. Utan en man som ser kvinnor som jämlikar. Är det verkligen ett orimligt krav i dina ögon och öron? Menar du att du inte har krav på en kvinna? Eller är ditt krav att ha en ägodel som du bestämmer över? Ganska sunkig människosyn isåfall, och inte konstigt om du skulle vara singel med en sådan människosyn.

Hur ska du kunna kräva sex och få sex utan att bryta mot en lag? Om staten skulle erbjuda tjejer/kvinnor ofrivilliga manliga singlar är det staten som indirekt erbjuder våldtäkt, koppleri etc. Eller tror du på riktigt att tjejerna kommer ställa upp och vara *kåta och tacksamma* som ska få *äran att sättas på* av en man som inte kan hitta kvinna på egen hand? Ska dessa singlar kunna ha en hel meny att välja mellan också? Brunnet? Blondin? B-kupa? C-kupa? 20+ eller 30+? Ska den utvalda kvinnan kunna säga nej eller är det bara för henne att sära? Du hör inte själv hur oerhört sjukt detta låter?! Vidrig människosyn att ens tänka tanken.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-23 16:41:15 följande:
    Och skriver jag inte vad det innebär att bete sig som en man? Ha sunda värderingar och jobba på sig själv. Jag skriver inte att jag kräver en snygg, välutrustad eller rik man. Utan en man som ser kvinnor som jämlikar. Är det verkligen ett orimligt krav i dina ögon och öron? Menar du att du inte har krav på en kvinna? Eller är ditt krav att ha en ägodel som du bestämmer över? Ganska sunkig människosyn isåfall, och inte konstigt om du skulle vara singel med en sådan människosyn.

Hur ska du kunna kräva sex och få sex utan att bryta mot en lag? Om staten skulle erbjuda tjejer/kvinnor ofrivilliga manliga singlar är det staten som indirekt erbjuder våldtäkt, koppleri etc. Eller tror du på riktigt att tjejerna kommer ställa upp och vara *kåta och tacksamma* som ska få *äran att sättas på* av en man som inte kan hitta kvinna på egen hand? Ska dessa singlar kunna ha en hel meny att välja mellan också? Brunnet? Blondin? B-kupa? C-kupa? 20+ eller 30+? Ska den utvalda kvinnan kunna säga nej eller är det bara för henne att sära? Du hör inte själv hur oerhört sjukt detta låter?! Vidrig människosyn att ens tänka tanken.
    För ett förslag är ingen våldtäkt 
  • Anonym (SL)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-23 14:41:13 följande:

Det är så viktigt att alla Incel själva tar ansvar för sin situation. Det är ingen annans ansvar. Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare.  

Det är inte kvinnors ansvar att hjälpa till minska problemet. Det är inte heller samhällets problem att vissa män är oförmögna att hitta partner/sex.

Det är kvinnors eget ansvar om de vill göra abort, det är deras kroppar. Det är ingenting som skall belasta män, varken ekonomiskt eller på annat sätt

Kvinnokliniker borde avskaffas eller bekostas uteslutande av kvinnor, eftersom män inte har någon nytta av dessa.

Tonårstjejer som tycker att på skolan skall det finnas sanitetsutrustning (bindor etc.), dom måste verkligen själva bekosta detta. Dom får anstränga sig mer, t.ex. genom helg och sommarjobb. Det är verkligen ingenting som den manliga kommunledningen/skolledningen skall behöva bry sig om.

Alla ovanstående meningar här är exempel på egoistiskt tänkande.

De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.

Min fråga är  Skall vi ha ett egoistiskt samhälle?

Svara bara Ja eller Nej.

Om jag ska vara ärlig så är den ultimata egoismen att tänka att du har rätt till någon annans kropp mot dens vilja.

Att hjälpa varandra även om du inte har just det problemet (som de exemplen du tar upp) är en självklarhet i ett humanistiskt samhälle men du kan inte tvinga någon till en relation eller använda någons kropp utan dens samtycke.
    Eller tycker du det är rimligt att tvinga någon att donera blod eller donera organ för att någon annan råkar behöva det?
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-23 17:58:24 följande:
    Om jag ska vara ärlig så är den ultimata egoismen att tänka att du har rätt till någon annans kropp mot dens vilja.

Att hjälpa varandra även om du inte har just det problemet (som de exemplen du tar upp) är en självklarhet i ett humanistiskt samhälle men du kan inte tvinga någon till en relation eller använda någons kropp utan dens samtycke.
    Eller tycker du det är rimligt att tvinga någon att donera blod eller donera organ för att någon annan råkar behöva det?

Enligt min mening är det fel att tvinga eller försöka tvinga någon till sex (eller blod för den delen).

Så du menar att hade kunnat stötta Incels så länge dom inte kräver sex?

• Anonym (Fol)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-23 14:28:54 följande:
    Sån tur att inte folk i allmänhet tänker som du. 
    Tyvärr tänker de flesta så ja och därför är det extremt vanligt med fysisk och psykisk ohälsa samt ekonomiska och sociala problem. Allt för många lever hellre med ögonbindel än tar ansvar för sig.
  • Anonym (SL)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-23 18:30:50 följande:

Enligt min mening är det fel att tvinga eller försöka tvinga någon till sex (eller blod för den delen).

Så du menar att hade kunnat stötta Incels så länge dom inte kräver sex?

Om du menar stötta Incelrörelsen där kvinnor ställs som ansvariga för mäns ensamhet och ansvariga att lösa deras ensamhet, så nej.

Om du menar att stötta människor oavsett kön som lider av ensamhet att hitta lösningar och må bättre så självklart.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-22 15:16:00 följande:
    Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män. Och mig veterligen begär ingen någon inblandning från staten.

Vanligtvis hoppar jag över dina inlägg. De är helt enkelt för knäppa.
    Min fråga var ifall kvinnor accepterar något som de har det sämre än männen.
    Du tycker inte det är okej nu. 

Om de inte vill ha statlig hjälp, varför existerar det då aborter, förlossningskliniker etc.? 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-22 15:16:00 följande:
    Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män. Och mig veterligen begär ingen någon inblandning från staten.

Vanligtvis hoppar jag över dina inlägg. De är helt enkelt för knäppa.
    Med din logik så kan man säga det är ett val när kvinnor blir gravida, samt att ha sex och barn är ingen rättighet 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?