• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-22 15:16:00 följande:
    Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män. Och mig veterligen begär ingen någon inblandning från staten.

Vanligtvis hoppar jag över dina inlägg. De är helt enkelt för knäppa.
    Sperma genom spermadonator sker inte lagligt genom privata kliniker idag utan genom landstinget. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-22 15:16:00 följande:
    Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män. Och mig veterligen begär ingen någon inblandning från staten.

Vanligtvis hoppar jag över dina inlägg. De är helt enkelt för knäppa.
    Du har "glömt hel del" när påstår att kvinnor inte begär inblandning från staten när du påstår det här. 

Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män

1. Kvinnor kan få hjälp av myndigheterna så de blir gravid genom en spermadonator 
    2. Gravida kvinnor kan få hjälp av myndigheterna.
    3. Kvinnans unge får hjälp av myndigheterna. 
    Etc. 

Du skriver att "män inte behöver det." 
    Kvinnor har lättare att få barn generellt sett jämfört med männen.
    Dessutom kvinnor som kan få barn har en möjlighet att välja att bli gravid. Det saknar männen. 
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-23 17:58:24 följande:
    Om jag ska vara ärlig så är den ultimata egoismen att tänka att du har rätt till någon annans kropp mot dens vilja.

Att hjälpa varandra även om du inte har just det problemet (som de exemplen du tar upp) är en självklarhet i ett humanistiskt samhälle men du kan inte tvinga någon till en relation eller använda någons kropp utan dens samtycke.
    Eller tycker du det är rimligt att tvinga någon att donera blod eller donera organ för att någon annan råkar behöva det?
    Det finns saker som du har utelämnat. 

1. Det finns lagförslag om att man borde aktivt tacka nej för att vården inte ska ta ens organ om man är hjärndöd. 

2.Det är lagligt att köpa sig ett förhållande utan sex.
     3. Det finns redan en  hel del personer som skänker blod för att hjälpa andra människor. 
  • Anonym (....)
    Om jag ska vara ärlig så är den ultimata egoismen att tänka att du har rätt till någon annans kropp mot dens vilja.

Att hjälpa varandra även om du inte har just det problemet (som de exemplen du tar upp) är en självklarhet i ett humanistiskt samhälle men du kan inte tvinga någon till en relation eller använda någons kropp utan dens samtycke.
    Eller tycker du det är rimligt att tvinga någon att donera blod eller donera organ för att någon annan råkar behöva det?
    Mot någons vilja beror på när du tycker det passar dig bra
  • Anonym (....)

Finns redan en massa män som ger fler orgasmer till kvinnor under sex enbart för kvinnas skull. 
    Att de medvetet gör det för att gynna kvinnan pågrund bland annat jämställdhetens skull. 
  • Anonym (....)

De flesta personer är inte organdonator medan de flesta personer har sex. 
  • Anonym (L)
    Anonym (....) skrev 2023-07-24 19:19:28 följande:
    De flesta personer är inte organdonator medan de flesta personer har sex. 
    De flesta borde vara organdonatorer. Varför är du inte det?
  • Anonym (....)

Det blir mindre personligt när de flesta personer donerar inte sina organ till andra människor. 
    De gör det oavsett hur mycket de älskar någon eller ogillar någpn.

Dessutom är kölistan för att få ett nytt organ mer rättvist än när folk har sex, och ett förhållande.
  • ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-07-24 18:52:03 följande:
    Med din logik så kan man säga det är ett val när kvinnor blir gravida, samt att ha sex och barn är ingen rättighet 
    Måste du spamma sönder trådar med svammel?
    Är det inte bättre att du bara skriver när du har ett sakligt argument?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (....) skrev 2023-07-24 19:17:37 följande:
    Finns redan en massa män som ger fler orgasmer till kvinnor under sex enbart för kvinnas skull. 
    Att de medvetet gör det för att gynna kvinnan pågrund bland annat jämställdhetens skull. 
    Det är något väldigt rubbat och naivt med en person som tror på att man vinner mer på att ta än att ge. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?