• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 17:32:37 följande:
    Ja, det undrar jag också. Jag gissar att ts menar sd då han har tagit upp Åkesson tidigare.

Ts verkar gå i tron att sd ska tilldela honom flickvän.
    Här har vi ännu fler lögner.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:39:22 följande:
    Nej, jag hjälper ingen rent praktiskt som du gör. Jag har dock stått upp för mäns intressen, vilket är anledningen till att jag har fått så många personangrepp riktade mot mig. Det får man inte göra tydligen.
    Har inte läst ett enda inlägg från dig där du står upp för mäns intressen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 17:40:26 följande:
    Så underligt att du inte ser dina personangrepp. Du verkar förväxla "män som står upp för mäns intressen" med att "tvinga kvinnor till sex med män" Det är två helt olika saker.

Vidare så verkar du förväxla män med kvinnoföraktande incels. Det är också två helt skilda saker. Män har inte såna åsikter som du.
    Jag har bara gått till personangrepp mot dig. Det är för att du började och förtjänar det.

Du har en förmåga att konstant förvanska sanningen om vad jag har skrivit. Till exempel "tvinga kvinnor till sex med män". Var står det? Var har jag skrivit det? Bara för att du hatar incels betyder inte att du har rätt att själv hitta på vad de tycker för att sen slå ner på dem med dina egna fantasier.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-24 18:49:38 följande:
    Min fråga var ifall kvinnor accepterar något som de har det sämre än männen.
    Du tycker inte det är okej nu. 

Om de inte vill ha statlig hjälp, varför existerar det då aborter, förlossningskliniker etc.? 
    Ja, och mitt svar var att kvinnor bär runt på en unge i 9 månader och förstör sina kroppar för att bli föräldrar, vilket män slipper och ingen mig veterligen gör något annat än att bara accepterar det. Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen.

Du ville ha ett exempel och fick det.

Det finns ju alltid två föräldrar till ett barn. Varför försöker du göra graviditeter och förlossningar till bara en kvinnofråga?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:39:22 följande:
    Nej, jag hjälper ingen rent praktiskt som du gör. Jag har dock stått upp för mäns intressen, vilket är anledningen till att jag har fått så många personangrepp riktade mot mig. Det får man inte göra tydligen.
    Vad anser du är mäns intressen?
    Jag tycker det är viktigt att fånga upp unga killar så de inte hamnar i utanförskap.
    Jag ser psykisk ohälsa, arbetslöshet och kriminalitet som bra mycket större problem än incels.
    Vad syftar ditt agerande till och vad är det du gör när du står upp för mäns intressen?
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 17:50:44 följande:
    Ja, och mitt svar var att kvinnor bär runt på en unge i 9 månader och förstör sina kroppar för att bli föräldrar, vilket män slipper och ingen mig veterligen gör något annat än att bara accepterar det. Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen.

Det finns ju alltid två föräldrar till ett barn. Varför försöker du göra graviditeter och förlossningar till bara en kvinnofråga?
    Jag gör jämförelse mellan könen. 
    Det krävs två personer såklart men män kan inte födda eller utföra en abort i sin kropp. 
    Plus hen hade skrivit att kvinnor inte vill ha statlig hjälp. 
  • Anonym (....)

Jag menade inte att kvinnor får hjälp av samhället så biologiska män blir gravida istället, utan kvinnor kan få hjälp av samhället så de själva blir gravida istället i stort.
  • Anonym (....)

När jag menade med acceptera så menar jag att man tycker det är okej för det ska ojämlikhet mellan könen, eller att det ska inte handla om jämställdhet alls nu. 

Jag tar ju upp skillnader som kan vara en fördel för  kvinnor. 

• Anonym (....)

I det här fallet så kan inte staten ändra på det för det handlar om saker som inte går att ändra på oavsett vad för regler och lagar man har.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:45:05 följande:
    Jag har bara gått till personangrepp mot dig. Det är för att du började och förtjänar det.

Du har en förmåga att konstant förvanska sanningen om vad jag har skrivit. Till exempel "tvinga kvinnor till sex med män". Var står det? Var har jag skrivit det? Bara för att du hatar incels betyder inte att du har rätt att själv hitta på vad de tycker för att sen slå ner på dem med dina egna fantasier.
    Eller så är det du som inte riktigt begriper vad det du skriver betyder och för med sig.

Men du har iaf märkt vilka konsekvenser det får. Det är ju liksom inte bara otur att år efter år efter år bli dissad av alla helt oberoende av varandra kvinnor. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?