• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 18:46:30 följande:
    Alltså på vilken planet lever du? Om alla andra är nöjda ska ju inte den som inte är nöjd tro att alla andra ska ändra sig så den missnöjde blir nöjd.
    Eller så kan man säga att han är nöjd och därför ska andra ändra på sig för de är missnöjda över hur olika män beter sig. 
  • Anonym (Fol)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-25 18:41:47 följande:
    har du läst inlägget jag svarade på?
    Jag förstod inte vad ni menade. Vad menar du?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-25 18:37:35 följande:
    Det låter som sexkommunism. Är du det när det gäller pengar, fastigheter och andra resurser också?
    Absolut. Fastighetsskatten var jättebra och borde inte ha tagits bort som ett exempel. Bostadsmarknaden borde bli mer rättvis precis som relationer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 18:47:47 följande:
    Det där var det mest absurda och felaktiga jag läst på flera år.
    Då har du inte så stor självinsikt om dina egna styrkor och svagheter. Det finns inget jag är mer trött på än tidsandan där alla problem skylls på den enskilda individen. Så tänkte inte människor förut.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 18:47:42 följande:
    Ja eller inte. 
    Nej. Inte, eller inte. Världen fungerar inte så. Och det är lika bra att sluta drömma om det och göra något själv om man vill få det bättre.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 18:48:46 följande:
    Ja, OM han vill få till en förändring i sitt liv. Men det är helt frivilligt om man vill fortsätta på den inslagna vägen. Heeeelt frivilligt.
    Det behöver inte alls vara friviligt när ni föreslår förändringar. 
    Så du frågar först om någon vill det innan du föreslår det?

Det handlar snarare att det finns inte en möjlighet nu att säga att andra ska förändras för man måste ha ett sexliv först. 
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-25 18:46:30 följande:
    Alltså på vilken planet lever du? Om alla andra är nöjda ska ju inte den som inte är nöjd tro att alla andra ska ändra sig så den missnöjde blir nöjd.
    Är alla kvinnor som blir ghostade efter sex nöjda tror du?
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 18:51:58 följande:
    Nej. Inte, eller inte. Världen fungerar inte så. Och det är lika bra att sluta drömma om det och göra något själv om man vill få det bättre.
    Tolka som du vill men du vill att någon ska säga det men inte alla personer 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:49:36 följande:
    Absolut. Fastighetsskatten var jättebra och borde inte ha tagits bort som ett exempel. Bostadsmarknaden borde bli mer rättvis precis som relationer.
    Det är där du hamnar fel.

Fördelningspolitik sker med ekonomiska resurser. Människor hör inte dit. Människan har inte ansetts som kapitalvaror sedan slavhandeln upphörde och i den mån slavhandel, exempelvis trafficking, fortfarande pågår så betraktas det som bland det lägsta av det lägsta man kan ägna sig åt.

Och dit vill du för att ytterligare fräscha upp din image inför damerna?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 18:48:46 följande:
    Ja, OM han vill få till en förändring i sitt liv. Men det är helt frivilligt om man vill fortsätta på den inslagna vägen. Heeeelt frivilligt.
    Så om män är mer nöjda med sina löner så måste kvinnor själva jobba på sig själva för det är fe missnöjda som måste göra något? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?