• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:14:28 följande:
    Du måste släppa tanken på att kvinnor sitter på en "resurs" som de håller på så vissa män missgynnas. Kvinnor knullar med vem de vill hur än orättvist du än upplever att det är. Om du vill med på knulltåget får du ha nåt att komma med som attraherar en kvinna. Annars blir du utan.
    Det finns ett tydligare samband när det handlar om sex att man medvetet vill gynna sig själv och att man använder argument hur som helst så länge som msn gynnas av det. 
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:18:00 följande:
    Och som jag sa, så går det inte veta vilket syfte du har när du skriver det här. 

Man ska inte kunna jämföra med något annat och det verkar finns ett samband hur lätt man har för att få sex som man säger olika saker.
    Mitt syfte är att försöka förklara för dig att människor inte är handelsvaror, men det går rätt dåligt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Balansspelaren)
    nihka skrev 2023-07-25 19:04:01 följande:
    Relationer och lönepotter hör inte till samma förhandlingsbord.

Jo, om man vill ha jämställdhet så är dessa definitivt jämförbara eftersom bägge är att betrakta som förmåner.  

Därför, med din retorik tillämpat lika på både män och kvinnor så blir det kvinnornas eget fel att de är lågavlönade.

Nikha, om du är konsekvent och minsta trovärdig i din retorik förklarar du nu för lågavlönade kvinnor att dom måste jobba mer övertid, vara mer inställsamma mot manliga chefer vid löneförhandlingar eller om du har andra knep hur kvinnor skall få samma löner som män. Precis på samma sätt som du förklarade för alla män att de får skylla sig själva.

Om inte, är du genomskådad som en äkta egoist!

• Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:22:54 följande:
    Mitt syfte är att försöka förklara för dig att människor inte är handelsvaror, men det går rätt dåligt.
    Och hur ska man veta att du säger det för det passar dig bra personligen? 
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:07:06 följande: #1144
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 16:46:24 följande:
    Du är bara för mycket. Så du menar att det var bättre förr, då män tjänade mer och kvinnor var beroende av en man för sin ekonomiska välfärds skull. dvs hon var lätt intvingad i relationen.

Fan, handlar allt om männen alltså? Du ser inte några fördelar att kvinnor har en egen ekonomisk makt i samhället? Du kan ju trösta dig med att kvinnor fortfarande har sämre ekonomisk makt.

Jag finner det anmärkningsvärt att du inte verkar begripa varför du är singel. Du verkar inte begripa varför folk föraktar incels som du representerar. Helt otroligt 
    Nej, jag har skrivit exakt vad jag tycker och det är inte att återgå till hur det var förr. Jag vill uppnå full jämställdhet, vilket tydligen är för mycket begärt.

När jag läser dina inlägg kan jag faktiskt förstå varför det finns incels som blir aggresiva, dock inte mot oskyldiga människor. Om de upplever att hela världen hatar dem lika intensivt som du hatar incels, så förstår jag att det rinner över för dem.

Du är en skam för manssläktet. Kvinnor har uttryck som "Det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"De håller alltid varandra om ryggen, medan du ägnar dig åt att trakassera andra män. För att du tror att du ska få uppskattning av andra kvinnor för det. Det är såna självhatande små män som du som kommer att se till att Sverige går under.
     "Du är en skam för manssläktet."
    Det är du också.

"Jag vill uppnå full jämställdhet, vilket tydligen är för mycket begärt."
    BS. Att vilja ha rättigheter men inget ansvar är motsatsen till jämställdhet.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:21:24 följande:
    Det finns ett tydligare samband när det handlar om sex att man medvetet vill gynna sig själv och att man använder argument hur som helst så länge som msn gynnas av det. 
    Resurstanken sitter hårt hos dig. Fattar du vad äcklade kvinnor blir av den typen av inställning du har till dem?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:22:54 följande:
    Och om du är nu neutral, hur vet du att andra personer inte byter argument och åsikt när de gynnas av det?
    Man ska inte jämföra med något annat och det ska vara ointressant vad ens förutsättningar och möjligheter ser ut?!
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:28:07 följande:
    Resurstanken sitter hårt hos dig. Fattar du vad äcklade kvinnor blir av den typen av inställning du har till dem?
    Äcklad är när du vill att kvinnor ska gynnas på bekostnad av männen. 
  • Anonym (....)
    Och om kvinnor blir äcklade för de vill gynna sig själva, hur ska det kunna påverka något ifall någon man får en kvinna eller inte? man är oftast anonym på forum. 
  • Anonym (....)
    Och om kvinnor blir äcklade för de är egoister, då håller man såklart inne den åsikten. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?