• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:25:42 följande:
    Och hur ska man veta att du säger det för det passar dig bra personligen? 
    Naturligtvis passar det mig personligen att jag inte behandlas som en handelsvara. Vad trodde du? Att jag skulle tycka det var roligt att bli någons (sex)slav?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:28:07 följande:
    Resurstanken sitter hårt hos dig. Fattar du vad äcklade kvinnor blir av den typen av inställning du har till dem?
    Du tycker inte det är okej att män säger att kvinnor är äckliga när de klagar på könsskillnader 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-25 19:25:27 följande:

Jo, om man vill ha jämställdhet så är dessa definitivt jämförbara eftersom bägge är att betrakta som förmåner.  

Därför, med din retorik tillämpat lika på både män och kvinnor så blir det kvinnornas eget fel att de är lågavlönade.

Nikha, om du är konsekvent och minsta trovärdig i din retorik förklarar du nu för lågavlönade kvinnor att dom måste jobba mer övertid, vara mer inställsamma mot manliga chefer vid löneförhandlingar eller om du har andra knep hur kvinnor skall få samma löner som män. Precis på samma sätt som du förklarade för alla män att de får skylla sig själva.

Om inte, är du genomskådad som en äkta egoist!

Det är inget hon behöver erkänna. Alla vettiga människor förstår att det är så det ligger till.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:31:27 följande:
    Och om kvinnor blir äcklade för de är egoister, då håller man såklart inne den åsikten. 
    Det är inte egoistiskt att neka någon sex som man äcklas av. Det visar en sund inställning och självrespekt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:31:32 följande:
    Naturligtvis passar det mig personligen att jag inte behandlas som en handelsvara. Vad trodde du? Att jag skulle tycka det var roligt att bli någons (sex)slav?
    Handelsvara och sexslav är när kvinnor ska ha det likadant som för männen. 
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 18:41:23 följande:
    Det är då hyckleri att säga att någon annan ska göra det men inte sig själv. 

Varför är det hyckleri?
    Varför ska man ändra på något man är nöjd med?
    Är det något man är missnöjd med så får man ju försöka ändra på det.
    Svårare än så är det inte.

• Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:32:57 följande:
    Det är inte egoistiskt att neka någon sex som man äcklas av. Det visar en sund inställning och självrespekt.
    Det är då inte egoistiskt om män vill ha ett bättre sexliv än kvinnorna. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-25 19:33:54 följande:

Varför är det hyckleri?

I så fall kan man påstå att andra ska göra något men inte man själv
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-25 19:33:54 följande:

Varför är det hyckleri?

Och när kallas något hyckleri? 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:32:57 följande:
    Det är då naturligt om olika män äcklas över vad kvinnor säger. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?