• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 17:50:44 följande:
    Ja, och mitt svar var att kvinnor bär runt på en unge i 9 månader och förstör sina kroppar för att bli föräldrar, vilket män slipper och ingen mig veterligen gör något annat än att bara accepterar det. Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen.

Du ville ha ett exempel och fick det.

Det finns ju alltid två föräldrar till ett barn. Varför försöker du göra graviditeter och förlossningar till bara en kvinnofråga?
    Accepterar kanske men många tycker det är dåligt. 

"Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen."

Eftersom det går inte ändra på det oavsett vad för lagstiftning man har så går det inte veta hur lagstiftningen hade sett ut om både män och kvinnor hade kunnat bli gravida och födda. 
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 17:59:56 följande:
    I det här fallet så kan inte staten ändra på det för det handlar om saker som inte går att ändra på oavsett vad för regler och lagar man har.
    Klart man kan om man verkligen vill forska i det, men det vill man inte.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (....)
    Ja, och mitt svar var att kvinnor bär runt på en unge i 9 månader och förstör sina kroppar för att bli föräldrar, vilket män slipper och ingen mig veterligen gör något annat än att bara accepterar det. Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen.

Det finns ju alltid två föräldrar till ett barn. Varför försöker du göra graviditeter och förlossningar till bara en kvinnofråga?
    Jag menade att män kan klaga också oavsett om det går att ändra på något eller inte. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 18:03:21 följande:
    Det beror på vad du menar med val. 
    Att forska i något garanterar inte något. 
    Det handlar i alla fall inte då om någon lag som skulle kunna ändra på hur kvinnor och män fungerar just nu.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-25 17:53:07 följande:
    Vad anser du är mäns intressen?
    Jag tycker det är viktigt att fånga upp unga killar så de inte hamnar i utanförskap.
    Jag ser psykisk ohälsa, arbetslöshet och kriminalitet som bra mycket större problem än incels.
    Vad syftar ditt agerande till och vad är det du gör när du står upp för mäns intressen?
    Att män inte ska ha sämre förutsättningar till att leva ett bra liv än kvinnor. Det är mäns intressen. Alla ska ha samma förutsättningar, män som kvinnor.

Sen kan man undra vad som är hönan och ägget. Att vara incel kan leda till psykisk ohälsa, vilket kan leda till arbetslöshet osv. Det är olika faktorer som samverkar.

Det gemensamma för problem hos män tror jag är att det inte finns så många chanser för män att lösa sina problem. Om du är incel är det väldigt svårt att ta sig ur den situationen. Det finns inget tåg att hoppa på, utan det är mer som att ha hamnat hos kronofogden med en skuld som bara växer.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-25 18:01:28 följande:
    Eller så är det du som inte riktigt begriper vad det du skriver betyder och för med sig.

Men du har iaf märkt vilka konsekvenser det får. Det är ju liksom inte bara otur att år efter år efter år bli dissad av alla helt oberoende av varandra kvinnor. 
    Vad syftar det här inlägget till förutom att nedvärdera och förödmjuka incels?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:08:29 följande:
    Att män inte ska ha sämre förutsättningar till att leva ett bra liv än kvinnor. Det är mäns intressen. Alla ska ha samma förutsättningar, män som kvinnor.

Sen kan man undra vad som är hönan och ägget. Att vara incel kan leda till psykisk ohälsa, vilket kan leda till arbetslöshet osv. Det är olika faktorer som samverkar.

Det gemensamma för problem hos män tror jag är att det inte finns så många chanser för män att lösa sina problem. Om du är incel är det väldigt svårt att ta sig ur den situationen. Det finns inget tåg att hoppa på, utan det är mer som att ha hamnat hos kronofogden med en skuld som bara växer.

Lösningen ligger inte på kvinnor att dom ska "släppa till" eller på olika sätt bli tvingade till en relation med män såsom statlig reglering eller ekonomisk ojämlikhet. 

Det är inte mäns intressen. 

• Anonym (....)

Det är din tolkning på vad som räknas som ett val och när kvinnor vill att staten ska vara inblandad eller inte.
    Samt vad du menar med att ändra på något. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:12:12 följande:
    Vad syftar det här inlägget till förutom att nedvärdera och förödmjuka incels?
    Begriper du inte att det är du själv som måste förändras? 

inte samhället 
    inte kvinnor 
    inte attraktiva män

Det beror inte på otur att du blir dissad. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 18:03:21 följande:
    Så du menar att kvinnor vill inte forska för att männen ska kunna bli gravida också? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?