• Anonym (MissLee)

Tagen på bar gärning vid otroget?

Har ni blivit påkomna mitt i akten, ELLER kommit på er äkta hälft vara otrogen? Vad hände? Hur reagerade ni? Hur påverkade det ert förhållande eller äktenskap efteråt? Var det värt det? Gjorde ni om det? Jag har viss erfarenhet men vill gärna först höra om era. Det är ett både spännande och traumatisk ämne. 

• Svar på tråden Tagen på bar gärning vid otroget?
  • Anonym (Ligger runt)

Jag tror jag legat runt i stort sett konstant i mitt hittills 45-åriga liv. Det är nog lite för enkelt för kvinnor som mig att hitta "liggmaterial". Sen har det väl med mitt jobb att göra, ligger ute på konferenser och mycket resor till olika rekryteringsuppdrag.

Utan att skryta ser jag nog inte så pjåkig ut för min ålder heller. Skaffade sillisar för några år sen och det har en viss effekt också absolut.

Och nej, jag behöver inte vara särskilt aktiv. Det finns hela tiden karlar som vill....

• Anonym (Mm)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-19 14:40:10 följande:
    Japp människor har olika temperament och beter sig olika, men sen har vi ju det där med vad som är acceptabelt beteende och inte. Jag menar, om Kalle har hetare temperament än Sune och så fort Kalle blir arg så börjar han slå folk på käften, medan Sune föredrar att lägga band på sig själv. Betyder det då att Kalles agerande är helt ok eftersom folk är bara olika?

Och likadant med dömande, hur ska folk som beter sig som rövhål förstå att de beter sig som rövhål om ingen dömer dem? Om alla bemöter Kalle med förståelse och acceptans varje gång han ger folk på käften, hur ska Kalle då förstå att det inte är ok?

Du skriver tex. "jag är inte den som dömer, men det är naturligtvis inte schysst..." men om ingen dömer det så är det väl schysst?

Han kanske inte tycker samma som du om vad som är OK. Han skriver ju att det var visserligen inte schysst, men det är inte samma som att det ändå inte var OK i stort och han vill inte döma. Måste alla andra döma allting som du inte tycker är OK?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mm) skrev 2023-06-19 15:39:23 följande:
    Han kanske inte tycker samma som du om vad som är OK. Han skriver ju att det var visserligen inte schysst, men det är inte samma som att det ändå inte var OK i stort och han vill inte döma. Måste alla andra döma allting som du inte tycker är OK?
    Vad är skillnaden mellan inte schysst och inte ok? Och är inte båda två saker som inte är önskvärda?

Har jag skrivit att man måste döma? Eller ställde jag en fråga och undrade hur folk ska kunna förstå att de gör fel om ingen dömer dem?

Vad är att döma? Är inte det samma sak som att tycka något är fel och säga det?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-19 16:00:33 följande:
    Vad är skillnaden mellan inte schysst och inte ok? Och är inte båda två saker som inte är önskvärda?

Har jag skrivit att man måste döma? Eller ställde jag en fråga och undrade hur folk ska kunna förstå att de gör fel om ingen dömer dem?

Vad är att döma? Är inte det samma sak som att tycka något är fel och säga det?
    Döma är väl typ att inte lyssna på personen eller försöka förstå den, utan man bara avlägger sin dom över personen
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mm) skrev 2023-06-19 16:47:50 följande:
    Döma är väl typ att inte lyssna på personen eller försöka förstå den, utan man bara avlägger sin dom över personen
    Om man tycker en person gör fel, varför skulle man inte få säga det?
    Kritik hör till vardagen i ALLA andra sammanhang, varför skulle just otrohet vara ett undantag?

Och varför ska man vara förstående och empatisk mot personer som själva inte är det mot andra?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-19 17:04:20 följande:
    Om man tycker en person gör fel, varför skulle man inte få säga det?
    Kritik hör till vardagen i ALLA andra sammanhang, varför skulle just otrohet vara ett undantag?

Och varför ska man vara förstående och empatisk mot personer som själva inte är det mot andra?
    Det får man, men du frågade vad döma är. Man kan kritisera utan att döma personen. Han tyckte det inte var sjysst det personen gjorde, men han vill ändå inte döma personen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mm) skrev 2023-06-19 17:38:26 följande:
    Det får man, men du frågade vad döma är. Man kan kritisera utan att döma personen. Han tyckte det inte var sjysst det personen gjorde, men han vill ändå inte döma personen.
    Ja, absolut att döma eller klappa händerna är upp till var och en, dock tycker jag som sagt att det är lite märkligt att säga att något är fel men bör inte dömas, för det är ju lite som att säga det är fel med korrupta politiker men man ska inte kritisera dem. Hur ska de fatta att de gör fel om ingen dömer dem?

Varför ska  man vara omtänksam mot personer som själva inte är det mot andra?
  • Anonym (Engelska)
    Anonym (MissLee) skrev 2023-06-16 23:06:03 följande:

Nu har det blivit väldigt rörigt och bråkigt, och jag kan barasvara för mig själv. Jag startade tråden, och det var jag som var otrogen mot min man. Jag skrev om det tidigare. Jag var ganska full på Ålandsbåten och blev tagen av två killar i hytten nästan bredvid. Min man kom på oss för dörren var inte stängd eller låst, jag minns inte exakt. Jag tror det var tre eller fyra killar i hytten så de höll min man utanför tills de två jag knullade med var klara. Det var naturligtvis jättetaskigt men jag visste själv inte riktigt vad som hände där för jag hade ju lite fullt upp och ville inte sluta. Jag gick själv med grabbarna från början så jag blev inte indragen mot min vilja. Alkohol ger mig dåligt omdöme helt klart och visst har jag ångrat det med tanke på allt som hände sen. Men jag kan ju inte göra det ogjort. Jag ville inte såra någon och jag visste inte att dörren var öppen. 

Det inget med att du inte vista att dörren öppen.
    Du gick med, och var otrogen. 

Och ja, du såra din man 

• Anonym (Mm)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-19 17:57:02 följande:
    Ja, absolut att döma eller klappa händerna är upp till var och en, dock tycker jag som sagt att det är lite märkligt att säga att något är fel men bör inte dömas, för det är ju lite som att säga det är fel med korrupta politiker men man ska inte kritisera dem. Hur ska de fatta att de gör fel om ingen dömer dem?

Varför ska  man vara omtänksam mot personer som själva inte är det mot andra?
    Han skrev inte man ska vara omtänksam, han skrev att han inte dömer.

Döma tolkar jag som att när man bestämt sig på förhand om en person, utan att lyssna på vad den har att säga eller tar reda på mer om situationen. Det är inte att man inte tyckte att handlingen som man vet att personen gjorde var fel eller att man inte kritiserar själva handlingen.
  • Anonym (Kåt-Lisa)

Jag tillhör den sortens människa som inte lyckats vara trogen i ett enda förhållande. Det är inget jag är stolt över och nu vid 45 års ålder bestämt mig för att inte ha något fast förhållande mer. Har alltid haft lätt för att få killar. Både som förhållanden och ren sex. Har blivit tagen på bar gärning flera gånger men värst var nog när jag precis förlovat mig med en kille. Otroligt snäll och fin kille! Tänkte att nu ska jag skärpa mig, han ska bli far till mina barn. Höll mig i skinnet i ett helt år. Blev påkommen när hans två storkukade kompisar dubbelmackade mig hemma i soffan. Det hela gjorde det inte bättre av att han hade komplex för sin normalstora kuk. Han hittade alltså mig mitt i en orgasm med två välutrustade och vältränade män. 
    Förlovningen avbröts där och då......

Ja, jag vet att jag är ett kåt-svin!

Svar på tråden Tagen på bar gärning vid otroget?