• Anonym (MissLee)

Tagen på bar gärning vid otroget?

Har ni blivit påkomna mitt i akten, ELLER kommit på er äkta hälft vara otrogen? Vad hände? Hur reagerade ni? Hur påverkade det ert förhållande eller äktenskap efteråt? Var det värt det? Gjorde ni om det? Jag har viss erfarenhet men vill gärna först höra om era. Det är ett både spännande och traumatisk ämne. 

• Svar på tråden Tagen på bar gärning vid otroget?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Vivi) skrev 2023-06-16 14:39:23 följande:
    En sådan liten solstråle du är!  // Solig
    Ja, det var dumt av mig. Jag kanske kunde ha uttryckt mig bättre.
  • Anonym (Vivi)
    Anonym (Mm) skrev 2023-06-16 15:20:38 följande:
    Ja, det var dumt av mig. Jag kanske kunde ha uttryckt mig bättre.
    Det blir trevligare för alla!
  • Anonym (kvinna)

Om vi nu för skojs skull antar att en del av de otrogna är sociopater och faktiskt inte kan känna empati- vilket ansvar har de i så fall?

Är det meningsfullt att anklaga den röd-grön färgblinde som kör mot rött? Kan hen ändra sig?

Och vilken ursäkt har då de andra otrogna som inte är sociopater, och som faktiskt är fler? 

• Anonym (Mm)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-06-16 20:50:56 följande:

Om vi nu för skojs skull antar att en del av de otrogna är sociopater och faktiskt inte kan känna empati- vilket ansvar har de i så fall?

Är det meningsfullt att anklaga den röd-grön färgblinde som kör mot rött? Kan hen ändra sig?

Och vilken ursäkt har då de andra otrogna som inte är sociopater, och som faktiskt är fler? 

Man behöver väl ingen ursäkt. De flesta är så egotrippade idag och skiter i att deras beslut påverkar någon annan negativt men det är just otrohet som alltid avkrävs ursäkter för. 
  • Anonym (MissLee)

Nu har det blivit väldigt rörigt och bråkigt, och jag kan barasvara för mig själv. Jag startade tråden, och det var jag som var otrogen mot min man. Jag skrev om det tidigare. Jag var ganska full på Ålandsbåten och blev tagen av två killar i hytten nästan bredvid. Min man kom på oss för dörren var inte stängd eller låst, jag minns inte exakt. Jag tror det var tre eller fyra killar i hytten så de höll min man utanför tills de två jag knullade med var klara. Det var naturligtvis jättetaskigt men jag visste själv inte riktigt vad som hände där för jag hade ju lite fullt upp och ville inte sluta. Jag gick själv med grabbarna från början så jag blev inte indragen mot min vilja. Alkohol ger mig dåligt omdöme helt klart och visst har jag ångrat det med tanke på allt som hände sen. Men jag kan ju inte göra det ogjort. Jag ville inte såra någon och jag visste inte att dörren var öppen. 

• Anonym (Urk..)
    Anonym (MissLee) skrev 2023-06-16 23:06:03 följande:

Nu har det blivit väldigt rörigt och bråkigt, och jag kan barasvara för mig själv. Jag startade tråden, och det var jag som var otrogen mot min man. Jag skrev om det tidigare. Jag var ganska full på Ålandsbåten och blev tagen av två killar i hytten nästan bredvid. Min man kom på oss för dörren var inte stängd eller låst, jag minns inte exakt. Jag tror det var tre eller fyra killar i hytten så de höll min man utanför tills de två jag knullade med var klara. Det var naturligtvis jättetaskigt men jag visste själv inte riktigt vad som hände där för jag hade ju lite fullt upp och ville inte sluta. Jag gick själv med grabbarna från början så jag blev inte indragen mot min vilja. Alkohol ger mig dåligt omdöme helt klart och visst har jag ångrat det med tanke på allt som hände sen. Men jag kan ju inte göra det ogjort. Jag ville inte såra någon och jag visste inte att dörren var öppen. 

Vad hände sen?
  • Anonym (Inte den trogna typen)

Jag har blivit påkommen några ggr. Var ett riktigt ärkesvin som ung och förlustade mig några vändor med väninnors pojkvänner och män. Det förekom mycket tafsade och hånglade med div olika mindre lämpade i fyllan och villan. Många var otrogna och upptagna. Det var såna tider och mycket sprit och droger.

Det var inte så kul i stunden så klart och priset efteråt var sällan värt det. Vänskapen tog stryk ett tag men hittade oftast tillbaks igen. Jag skulle handlat annorlunda idag. Har aldrig kommit på någon partner. Jag har alltid varit värst i det avseendet och haft svårt att motstå attraktion och frestelser.

• Anonym (jaha)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-06-16 20:50:56 följande:

Vilket ansvar de har? Samma ansvar som alla har över sina handlingar, så oavsett om man är störd i huvudet eller inte så får man ta konsekvenserna för sitt agerande ändå.

Ex: En färgblind kan inte ändra sig men är man färgblind ska man inte köra bil öht och gör man det ändå så får man ta sitt straff vare sig man vill det eller ej.

Det finns ingen ursäkt för svek och lögner och folk som pysslar med sånt gör det för att de har brister i sin personlighet, att många av dem sen inte gärna vill stå för det är ju iof inte så förvånande.
  • Roadking1963

Det är lätt att döma andra, men vi människor är olika och har olika temprament. Sexualdtiften är stark och kvinnor som vill får ofta sex och förstärker man med en "musöppnare", så är det lätt hänt, och jag är inte den som dömmer,  en det är naturligtvis inte schysst. Jag hoppas att allt reder upp sig för dig MissLee.

Lycka till.

• Anonym (jaha)
    Roadking1963 skrev 2023-06-19 14:08:52 följande:

Det är lätt att döma andra, men vi människor är olika och har olika temprament. Sexualdtiften är stark och kvinnor som vill får ofta sex och förstärker man med en "musöppnare", så är det lätt hänt, och jag är inte den som dömmer,  en det är naturligtvis inte schysst. Jag hoppas att allt reder upp sig för dig MissLee.

Lycka till.

Japp människor har olika temperament och beter sig olika, men sen har vi ju det där med vad som är acceptabelt beteende och inte. Jag menar, om Kalle har hetare temperament än Sune och så fort Kalle blir arg så börjar han slå folk på käften, medan Sune föredrar att lägga band på sig själv. Betyder det då att Kalles agerande är helt ok eftersom folk är bara olika?

Och likadant med dömande, hur ska folk som beter sig som rövhål förstå att de beter sig som rövhål om ingen dömer dem? Om alla bemöter Kalle med förståelse och acceptans varje gång han ger folk på käften, hur ska Kalle då förstå att det inte är ok?

Du skriver tex. "jag är inte den som dömer, men det är naturligtvis inte schysst..." men om ingen dömer det så är det väl schysst?

Svar på tråden Tagen på bar gärning vid otroget?