Roadking1963 skrev 2023-06-19 14:08:52 följande:
Det är lätt att döma andra, men vi människor är olika och har olika temprament. Sexualdtiften är stark och kvinnor som vill får ofta sex och förstärker man med en "musöppnare", så är det lätt hänt, och jag är inte den som dömmer, en det är naturligtvis inte schysst. Jag hoppas att allt reder upp sig för dig MissLee.
Lycka till.
Japp människor har olika temperament och beter sig olika, men sen har vi ju det där med vad som är acceptabelt beteende och inte. Jag menar, om Kalle har hetare temperament än Sune och så fort Kalle blir arg så börjar han slå folk på käften, medan Sune föredrar att lägga band på sig själv. Betyder det då att Kalles agerande är helt ok eftersom folk är bara olika?
Och likadant med dömande, hur ska folk som beter sig som rövhål förstå att de beter sig som rövhål om ingen dömer dem? Om alla bemöter Kalle med förståelse och acceptans varje gång han ger folk på käften, hur ska Kalle då förstå att det inte är ok?
Du skriver tex. "jag är inte den som dömer, men det är naturligtvis inte schysst..." men om ingen dömer det så är det väl schysst?