• Anonym (M34)

Min fru har slutat att raka sig helt

Min fru har slutat att raka sig helt, hon är i 30 års åldern. Vi har varit tillsammans i 5år.

Hon har vildvuxna buskar under armarna, relativt håriga ben och hår mellan benen. 

Håret mellan benen gör väl iofs inget, men hår i armhålan och på benen är väl något mer kanske udda enligt mig. Benen kanske  man inte rakar frekvent på vintern, men hon låter det även vara orakat på sommaren på stranden tex.

Om jag frågar henne varför så säger hon att hon har börjat att trivas bäst så. Vilket jag accepterar naturligtvis. Även om jag tycker det är mer udda, men jag dömer inte.

Är det fler som varit med om något liknade? Finns det fler kvinnor som har och trivs med buskar under armarna och håriga ben?

• Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt
  • Anonym (Nils)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-14 20:29:05 följande:
    Det är inte så vanligt med kvinnor med skäggväxt. Du vet nog vad jag menar.
    Ånä - kan man jävlas så ska man jävlas 
  • Anonym (-)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-14 20:43:07 följande:
    Bitter på riktigt?

• Anonym (lill)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-14 20:29:05 följande:
    Det är inte så vanligt med kvinnor med skäggväxt. Du vet nog vad jag menar.
    Vi är många kvinnor som lägger end mycket tid, energi och pengar på hårväxt i ansiktet.
    Det är en många behandlingar på skönhetssalonger för hår i ansiktet
  • Anonym (Naturell)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-14 17:53:34 följande:

Fast orakade män med vildvuxet skägg och långt hår ser oftast sunkiga och ovårdade ut. Kortklippt och nyrakat är standard. 

Kvinnor har inget ansiktshår och kan välja hårlängd. Vi kan vara lata tills det är shorts eller badväder. Tycker inte att det är jobbigare att vara kvinna när det gäller hår.

Jag har skägg som Gimli, klassas väl inte som ovårdad MEN jag åker alltid på säk kontroll på flyget eller vid tullen 😂
    Men visst, gå mot normen gör att man möter vissa fördomar om lite allt möjligt.
  • Anonym (Nils)
    Anonym (Naturell) skrev 2023-03-14 21:26:57 följande:
    Jag har skägg som Gimli, klassas väl inte som ovårdad MEN jag åker alltid på säk kontroll på flyget eller vid tullen 😂
    Men visst, gå mot normen gör att man möter vissa fördomar om lite allt möjligt.
    Kör på och var naturell - då inspirerar du gnällmaffian så de får sällskap,  pluspoäng och vill vara 'naturella' de också 
  • Anonym (individuell)

Är inte problemet egentligen att kvinnor generellt (många undantag finns) är mer känsliga än män generellt (många undantag finns) för sånt här.

Om inte, vad är problemet? 
    Riktat främst till er som vill starta en slags kollektiv revolution där alla kvinnor ska låta kroppsbehåringen växa ymnigt - och samtidigt ofreda män som inte ansar och rakar bort allt.

Börja själv då!
    Låt håret växa, skit i idioter som har åsikter om ditt utseende.
    Det finns väl ingen lag som säger att du måste vara slav under moden och trender.

Varför måste alla göra exakt likadant?
    Lev ditt liv, raka dig eller låt bli. Skaffa tuppkam och färga håret i glada färger.
    fläta håret i armhålan och dansa dig lycklig.

Vad är det för krigsliknande konflikt som behöver piskas upp när det gäller kroppsbehåringens vara eller icke vara.

Lev och låt leva

• Anonym (Som magneter)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-14 15:55:07 följande:

Det är frivilligt att raka, sminka sig eller använda stringtrosor. 

Män har ju fått raka nyllet dagligen i alla tider för att inte se ut som luffare. Det måste vara jobbigt.

Personligen tycker jag talibanskägg som många har är gräsligt. Även ryamattor på mage, bröst eller rygg.

Jag tycker ryamattor är otroligt sexigt.
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 13:59:36 följande:
    Det intressanta är att vi inte är OLIKA på den här punkten. Både kvinnor och män är behårade. Vi är däremot OLIKA vad gäller kroppslängd, kroppsform, styrka, könsorgan etc etc. 

Även om kvinnor inte rakar sig har de generellt mindre hår än män, men definitivt hår. Så nej, vi är inte OLIKA vad gäller att ha hår runt könet, benen, armhålorna. 
    Påstår du att kvinnor och män har exakt samma kroppsbehåring? Nä det har vi inte. De flesta karlar har mycket mer. För mig är det typiskt manliga mycket sexigt. Av samma orsak tar jag bort mitt hår för att framhäva olikheterna ytterligare. Olikheterna som redan finns.

Jag attraheras inte av släta bringor på karlar. Men många kvinnor gör det. Har uppfattningen att fler kvinnor föredrar släta karlabröst. Det är fint att vi är olika och gillar olika.
  • Anonym (min)
    Anonym (Som magneter) skrev 2023-03-15 10:48:41 följande:
    Jag tycker ryamattor är otroligt sexigt.
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 13:59:36 följande:
    Det intressanta är att vi inte är OLIKA på den här punkten. Både kvinnor och män är behårade. Vi är däremot OLIKA vad gäller kroppslängd, kroppsform, styrka, könsorgan etc etc. 

Även om kvinnor inte rakar sig har de generellt mindre hår än män, men definitivt hår. Så nej, vi är inte OLIKA vad gäller att ha hår runt könet, benen, armhålorna. 
    Påstår du att kvinnor och män har exakt samma kroppsbehåring? Nä det har vi inte. De flesta karlar har mycket mer. För mig är det typiskt manliga mycket sexigt. Av samma orsak tar jag bort mitt hår för att framhäva olikheterna ytterligare. Olikheterna som redan finns.

Jag attraheras inte av släta bringor på karlar. Men många kvinnor gör det. Har uppfattningen att fler kvinnor föredrar släta karlabröst. Det är fint att vi är olika och gillar olika.
    Men om vi bortser från just dina privata preferenser så ser normen för mäns och kvinnors behåring väldigt olika ut.

Hår på benen och under armarna på kvinnor anses vara äckligt, ohygieniskt, och okvinnligt. Även fast det ju växer där helt naturligt och därför är kvinnligt av naturen.

Hår på benen och under armarna på män anses däremot vara helt naturligt, inte det minsta äckligt eller ohygieniskt. 

Detta handlar ju om normer. Och nu när kvinnor börjar tröttna på normen att raka sig hela tiden och ägna tid åt att ta bort sin helt naturliga kroppsbehåring så börjar det gnölas från en massa håll.
  • Anonym (Nils)
    Anonym (min) skrev 2023-03-15 10:54:18 följande:
    Men om vi bortser från just dina privata preferenser så ser normen för mäns och kvinnors behåring väldigt olika ut.

Hår på benen och under armarna på kvinnor anses vara äckligt, ohygieniskt, och okvinnligt. Även fast det ju växer där helt naturligt och därför är kvinnligt av naturen.

Hår på benen och under armarna på män anses däremot vara helt naturligt, inte det minsta äckligt eller ohygieniskt. 

Detta handlar ju om normer. Och nu när kvinnor börjar tröttna på normen att raka sig hela tiden och ägna tid åt att ta bort sin helt naturliga kroppsbehåring så börjar det gnölas från en massa håll.
    I-lands 'problematik'
    Kan du inte bara motionera politiskt för att ingen överhuvudtaget får ta bort någon kroppsbehåring alls?

Så får ju allting gro igen, så ser vi ut som urtida kreatur.

Så får du ju njuta av allt ditt naturliga kroppshår fritt
  • Anonym (min)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-15 11:02:20 följande:
    I-lands 'problematik'
    Kan du inte bara motionera politiskt för att ingen överhuvudtaget får ta bort någon kroppsbehåring alls?

Så får ju allting gro igen, så ser vi ut som urtida kreatur.

Så får du ju njuta av allt ditt naturliga kroppshår fritt
    Det behövs nog inte.

Tror att denna utveckling kommer att gå av sig själv. Kvinnor börjar inse att deras tid inte behöver ägnas åt att uppfylla normer om kvinnlig behåring och män kanske inser att de får ta kvinnorna som de är. 
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt