• Anonym (M34)

Min fru har slutat att raka sig helt

Min fru har slutat att raka sig helt, hon är i 30 års åldern. Vi har varit tillsammans i 5år.

Hon har vildvuxna buskar under armarna, relativt håriga ben och hår mellan benen. 

Håret mellan benen gör väl iofs inget, men hår i armhålan och på benen är väl något mer kanske udda enligt mig. Benen kanske  man inte rakar frekvent på vintern, men hon låter det även vara orakat på sommaren på stranden tex.

Om jag frågar henne varför så säger hon att hon har börjat att trivas bäst så. Vilket jag accepterar naturligtvis. Även om jag tycker det är mer udda, men jag dömer inte.

Är det fler som varit med om något liknade? Finns det fler kvinnor som har och trivs med buskar under armarna och håriga ben?

• Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt
  • Anonym (Nils)
    Anonym (..) skrev 2023-03-15 16:13:40 följande:
    Fast det ÄR ju kvinnligt med hår. Vi har ju det av naturen. Menar du att naturen skulle gett kvinnor nåt som är manligt...? Hör du ens själv hur vrickat det låter?

Det är ju samhällets ideal som lärt dig att det ena könet ska ta bort håret, och många gör lydigt det, utan att ifrågasätta varför. Detta är naturligtvis oerhört bekvämt för män, att kunna ställa krav på kvinnors yttre utan att behöva göra nåt själva. Det har ju "slumpat" sig så att utseendeideal för män knappt kräver en insats, medan för kvinnor kräver det både tid och pengar. 

Det är också alltid extremt viktigt att låtsas att man gör det "för sin egen skull". Men problemet är att man aldrig någonsin är fri från påverkan, förväntningar etc. Ingen människa är en isolerad ö i samhället. 

Om kvinnor slutade lägga så mycket tid och pengar på sitt yttre och levde som män, skulle män naturligtvis anpassa sig till det. De skulle ju inte ha nåt val 😄 

Och för kvinnor skulle det innebära lite mer avslappning, lite mer pengar att investera i t ex pension eller aktier... Sånt som varar. För faktum är att ett yttre är en valuta som minskar med tiden. 

En kvart om dagen i grooming...räkna ut vad det blir över tid. Lägg ihop pengasumman.

Fundera över hur "avslappnat" det är att vara kvinna och inte kunna gå ut med håriga ben utan att kallas sunkig. 
    'Naturligt' att det växer hår på människor - ja absolut.

Knappast snyggt med långa mörka spretiga hår på en kvinnas ben. Tror att flertalet män och kvinnor delar den uppfattningen.

Eller jo, så tycker man det, så får det vara bra med det.
    Typ som du.
  • Anonym (Naturell)

I många asiatiska länder får det inte finnas något hår på kvinnokroppen mer än det på huvudet.
    Blev halvt kräkfärdig när hon såg ut som ett barn i 12-13 års åldern...
    Men männen där gillar det bevisligen eftersom det görs så rutinmässigt hos kvinnorna.

Frugan har dessutom mycket mörkare hår än mig så hon ser ut som en ljuden läckerbit 😀 Kanske därför jag fått ha henne relativt i fred hittills...

• Anonym (-)
    Anonym (Naturell) skrev 2023-03-15 16:48:51 följande:

I många asiatiska länder får det inte finnas något hår på kvinnokroppen mer än det på huvudet.
    Blev halvt kräkfärdig när hon såg ut som ett barn i 12-13 års åldern...
    Men männen där gillar det bevisligen eftersom det görs så rutinmässigt hos kvinnorna.

Frugan har dessutom mycket mörkare hår än mig så hon ser ut som en ljuden läckerbit 😀 Kanske därför jag fått ha henne relativt i fred hittills...

Det är samma med män i Asien, de har också förväntningar att raka sig. Kanske inte i lika stor utsträckning som kvinnor, men långt mer än män i Europa. 

Jag vet inte vad en "ljuden läckerbit" är för något. Men vad roligt för dig att du är nöjd.
  • Anonym (Naturell)
    Anonym (-) skrev 2023-03-15 16:56:51 följande:
    Det är samma med män i Asien, de har också förväntningar att raka sig. Kanske inte i lika stor utsträckning som kvinnor, men långt mer än män i Europa. 

Jag vet inte vad en "ljuden läckerbit" är för något. Men vad roligt för dig att du är nöjd.
    Luden läckerbit skulle det stå 😂
  • Anonym (..)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-15 16:43:52 följande:

Knappast snyggt med långa mörka spretiga hår på en kvinnas ben. Tror att flertalet män och kvinnor delar den uppfattningen.

Typ som du.
    Störs du även av mäns hår på benen? 
  • Anonym (Nils)
    Anonym (..) skrev 2023-03-15 17:09:11 följande:
    Störs du även av mäns hår på benen? 
    Helt neutralt för mig eftersom jag spanar in kvinnor.

Varken störs eller inte störs av det ena eller det andra på män. Själv har jag håriga ben.

Störs du av hår eller avsaknad av hår på män?
  • Anonym (Ww)

Jag bryr mig inte om mitt hår det tar bara tid och energi att ta bort det som inte är fult och synligt som tex bikinilinjen när jag badar eller ben och armhålor på sommar. Har håriga armar med som jag låter bli och jobbar inom vården.  skulle jag tagit bort det hade det inte varit för min skull

• Anonym (Nils)
    Anonym (Ww) skrev 2023-03-15 17:33:20 följande:

Jag bryr mig inte om mitt hår det tar bara tid och energi att ta bort det som inte är fult och synligt som tex bikinilinjen när jag badar eller ben och armhålor på sommar. Har håriga armar med som jag låter bli och jobbar inom vården.  skulle jag tagit bort det hade det inte varit för min skull

Låter som en bra nivå.

Vad betyder WW?
  • Anonym (..)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-15 17:15:21 följande:
    Helt neutralt för mig eftersom jag spanar in kvinnor.

Varken störs eller inte störs av det ena eller det andra på män. Själv har jag håriga ben.

Störs du av hår eller avsaknad av hår på män?
    Jag störs av att män störs av kvinnors hår men inte ser nåt fel med sitt eget.

Finner du det inte märkligt?

Hur kommer det sig att män på 20-talet inte tyckte att hår på kvinnor var äckligt men idag är det det?

Hur kommer det sig att kvinnors hår är äckligt men inte mäns?
  • Anonym (..)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-15 16:43:52 följande:

Typ som du.
    Det är kvinnligt med hår eftersom det växer hår på kvinnor. Om det inte vore kvinnligt skulle det ju inte växa hår på kvinnor? Simpel logik.

Allt annat är en produkt av en skönhetsindustri som tjänar storkovan, och en massa tanklösa passiva människor som fortsätter att reproducera och upprätthålla idealen. Helt enkelt vara duktiga små medlöpare till industrin. 
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt