Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Min fru har slutat att raka sig helt

Hemmabloggen skrev 2023-03-13 20:01:30 följande:

Min mardröm är att min sambo slutar raka fittan. Utifrån tidigare erfarenhet stinker könshår utav bara helvete även om de tvättar sig.
    sedan förstår jag att man inte kan vara helrakad om man är känslig eller har vissa hobbies.

Benen bryr jag mig inte om och under armarna är väl individuellt hur pälsigt det blir. Håriga bröstvårtor har jag svårt för rent estetiskt.

Min sambo har slutat raka benen med åren. Själv rakar jag inte bröstkorgen vintertid då huden blir lätt irriterad.

Rakar du själv ditt kön?
  • Anonym (-)
    Ascendere skrev 2023-03-13 20:26:02 följande:

5-åringsnivå på diskussionerna härinne märker jag. 

jag gillar när min fru ser vacker och feminin ut och hon gillar att göra sig vacker och feminin för mig. Helt naturligt i en relation kan man tycka. 

själv ser jag självklart till att alltid vara stylad och groomad och håller mig i form så hon också får nåt att titta på. 

Men tror ni på riktigt att män och kvinnor tycker om exakt samma saker hos det motsatta könet? Eller är det mer lite kul att provocera? 

Trender kommer och går. i vissa tidsepoker och samhällen "ska" män vara lika släta som kvinnor i stor grad förväntas vara nu.

men trender säger inget om vad män och kvinnor "tycker" generellt om vad som är snyggt på det motsatta könet.
    Problemet i Sverige som jag ser det, om jag utgår ifrån hur män verkligen kastar skit på okända kvinnor som är orakade, eller när jag läser online om män som skriver de mest ohyggliga sakerna om kvinnor som inte rakar sig så mycket eller på det sättet män anser att de bör- JÄMFÖRT med hur män uppfattas oavsett hur mycket eller lite de ansar kroppen- så är det en jäkla skillnad.

Kvinnor får verkligen hemska epitet kastade efter sig om de inte lever upp till mäns krav, medan män generellt gör som de vill gällande kroppsvård, rakning, hygien osv. 

Det finns INGET inneboende i kvinnor att de vill eller ska eller bör raka sig. Lika lite som detta finns inneboende i män.
    Därför kan du inte förvänta dig att kvinnor ska raka sig.

• Anonym (-)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-14 06:46:43 följande:
    Jamen se där - då har ju även du önskemål kring din partners hårväxt även om du går ut hårt i inledningen och ska vara så redig och förnuftig.

Jojo...

Varför inte bara inse att hårväxt berör och engagerar?
    Va? Vart kan du utläsa att jag har krav?
    Haha.. herregud. Läs mitt inlägg igen. Jag har inga uttalade önskemål yttrade överhuvudtaget. 

Jag skrev bara en allmän reflektion över att män stället jäkligt höga krav på kvinnors utseenden men lägger minimal tid på sina egna utseenden och sin hygien. 
  • Anonym (-)

Håller med föregående talare.

Män ska noppa ögonbryn, vaxa allt utom huvudet och just ögonbrynen.
    Sminka hela ansiktet innan de går utanför dörren, för även om de är trötta ska det banne mig inte synas! Skämmes om man kan se det på er att ni är trötta.

Ser jag en man på stranden i sommar som har MAGE (Lol- i dubbel bemärkelse) att visa sina HÅRIGA ben offentligt, så ska de få höra hur OFRÄSCHA de är.

• Anonym (-)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-14 20:43:07 följande:
    Bitter på riktigt?

• Anonym (-)
    Anonym (Naturell) skrev 2023-03-15 16:48:51 följande:

I många asiatiska länder får det inte finnas något hår på kvinnokroppen mer än det på huvudet.
    Blev halvt kräkfärdig när hon såg ut som ett barn i 12-13 års åldern...
    Men männen där gillar det bevisligen eftersom det görs så rutinmässigt hos kvinnorna.

Frugan har dessutom mycket mörkare hår än mig så hon ser ut som en ljuden läckerbit 😀 Kanske därför jag fått ha henne relativt i fred hittills...

Det är samma med män i Asien, de har också förväntningar att raka sig. Kanske inte i lika stor utsträckning som kvinnor, men långt mer än män i Europa. 

Jag vet inte vad en "ljuden läckerbit" är för något. Men vad roligt för dig att du är nöjd.
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt