• Anonym (M34)

Min fru har slutat att raka sig helt

Min fru har slutat att raka sig helt, hon är i 30 års åldern. Vi har varit tillsammans i 5år.

Hon har vildvuxna buskar under armarna, relativt håriga ben och hår mellan benen. 

Håret mellan benen gör väl iofs inget, men hår i armhålan och på benen är väl något mer kanske udda enligt mig. Benen kanske  man inte rakar frekvent på vintern, men hon låter det även vara orakat på sommaren på stranden tex.

Om jag frågar henne varför så säger hon att hon har börjat att trivas bäst så. Vilket jag accepterar naturligtvis. Även om jag tycker det är mer udda, men jag dömer inte.

Är det fler som varit med om något liknade? Finns det fler kvinnor som har och trivs med buskar under armarna och håriga ben?

• Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (???) skrev 2023-03-13 23:56:38 följande:
    Skulle han göra det för din skull om du bad honom?
    Det skulle han säkert men han bestämmer helt själv. Han har Inga åsikter om min kroppsbehåring. Sommartid rakar jag ben och armhålor samt friserar bikinilinje och då trimmar jag könshåret. För att jag trivs med det. 
  • Tukt
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 06:04:47 följande:
    Vad tycker du om alla män som slutat raka sig på ben, kön, bröstkorg osv? Ska vi kvinnor tolka det som att männen tar relationen för givet? Enligt min erfarenhet finns det i så fall väldigt få män som är villiga att hålla sig fräscha och hårfria för sina kvinnor. 
    Svaret på din fråga fanns redan i mitt inlägg.
    Att sluta lyssna på sin partner är en annan sak som kan döda relationer. För en del behöver man inte ens vara i en relation. De läser in det de vill för att bekräfta sina egna idéer eller fördomar.
  • Anonym (Rakar mig)

Alla har väl åsikter om kroppshår. Min fru vill att jag ska ha skägg och rakade armhålor. Så jag har skägg och rakade armhålor. Mitt ex ville ha det omvända inget skägg men hår i armhålorna.

Inget konstigt med att man har önskemål och så länge jag känner mig bekväm med önskemålen skulle jag aldrig säga nej till det. 

• Anonym (Nils)
    Anonym (Rakar mig) skrev 2023-03-14 11:10:05 följande:

Alla har väl åsikter om kroppshår. Min fru vill att jag ska ha skägg och rakade armhålor. Så jag har skägg och rakade armhålor. Mitt ex ville ha det omvända inget skägg men hår i armhålorna.

Inget konstigt med att man har önskemål och så länge jag känner mig bekväm med önskemålen skulle jag aldrig säga nej till det. 

Eller hur - över tid finns det ju 'ge & få' i alla förhållanden

Förstår inte att det ska vara så krångligt 
  • Anonym (Make)

Skulle tycka att det var för sunkigt om hustrun slutade raka sig, kort ansat på musen skulle väl vara ok men ekorrar under armarna och ludna ben, nej tack, skulle tycka att hon var oattraktiv då.

• Anonym (min)
    Anonym (Make) skrev 2023-03-14 12:48:10 följande:

Skulle tycka att det var för sunkigt om hustrun slutade raka sig, kort ansat på musen skulle väl vara ok men ekorrar under armarna och ludna ben, nej tack, skulle tycka att hon var oattraktiv då.

Och jag skulle tycka att det var sunkiga åsikter. Så, nej tack, tycker du är oattraktiv då. 
  • Anonym (..)
    Anonym (Make) skrev 2023-03-14 12:48:10 följande:

Hur ofta hör du åsikten att det är sunkigt att män slutar raka sig under armarna och benen?
  • Anonym (Nils)
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 13:27:37 följande:
    Hur ofta hör du åsikten att det är sunkigt att män slutar raka sig under armarna och benen?
    Varför är det relevant, generellt, menar du?

På det stora hela är det få män som rakar armhåla och ben, det vet ju du lika bra som alla andra.

Om du vill att fler män ska raka armhåla och ben, så får du vara tydlig och propagera för det - inte bara provocera och gnälla.
  • Anonym (min)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-14 13:32:29 följande:
    Varför är det relevant, generellt, menar du?

På det stora hela är det få män som rakar armhåla och ben, det vet ju du lika bra som alla andra.

Om du vill att fler män ska raka armhåla och ben, så får du vara tydlig och propagera för det - inte bara provocera och gnälla.
    Eller att kvinnor ska slippa raka sig om de inte vill. Men vilket jävla gnäll det blir från männen då. 
  • Anonym (ditt håriga monster)

vem vill va ihop med Chewbacca Förvånad

Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt