• Anonym (M34)

Min fru har slutat att raka sig helt

Min fru har slutat att raka sig helt, hon är i 30 års åldern. Vi har varit tillsammans i 5år.

Hon har vildvuxna buskar under armarna, relativt håriga ben och hår mellan benen. 

Håret mellan benen gör väl iofs inget, men hår i armhålan och på benen är väl något mer kanske udda enligt mig. Benen kanske  man inte rakar frekvent på vintern, men hon låter det även vara orakat på sommaren på stranden tex.

Om jag frågar henne varför så säger hon att hon har börjat att trivas bäst så. Vilket jag accepterar naturligtvis. Även om jag tycker det är mer udda, men jag dömer inte.

Är det fler som varit med om något liknade? Finns det fler kvinnor som har och trivs med buskar under armarna och håriga ben?

• Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt
  • Anonym (Evelina)

Grattis till att du fått en klok fru!

För vems skull ska hon raka sig? För din skull eller hennes?

När det gäller armar och ben så rakar jag mig möjligen till sommaren - som någon annan sa, när jag ska ha linnen eller så. 

Underlivet? Det finns en funktion med att ha könshår. Läs på där så kan du också inse vilken fantastiskt klok fru du faktiskt har! 

• Bgbg
    Anonym (Evelina) skrev 2023-03-13 16:37:10 följande:

Grattis till att du fått en klok fru!

För vems skull ska hon raka sig? För din skull eller hennes?

När det gäller armar och ben så rakar jag mig möjligen till sommaren - som någon annan sa, när jag ska ha linnen eller så. 

Underlivet? Det finns en funktion med att ha könshår. Läs på där så kan du också inse vilken fantastiskt klok fru du faktiskt har! 

Läckert
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (M34) skrev 2023-03-13 14:54:24 följande:
    Min fru har slutat att raka sig helt

Min fru har slutat att raka sig helt, hon är i 30 års åldern. Vi har varit tillsammans i 5år.

Hon har vildvuxna buskar under armarna, relativt håriga ben och hår mellan benen. 

Håret mellan benen gör väl iofs inget, men hår i armhålan och på benen är väl något mer kanske udda enligt mig. Benen kanske  man inte rakar frekvent på vintern, men hon låter det även vara orakat på sommaren på stranden tex.

Om jag frågar henne varför så säger hon att hon har börjat att trivas bäst så. Vilket jag accepterar naturligtvis. Även om jag tycker det är mer udda, men jag dömer inte.

Är det fler som varit med om något liknade? Finns det fler kvinnor som har och trivs med buskar under armarna och håriga ben?

Hur har du det själv?
  • Anonym (Spain-yes)

Säg till henne att det ser fult och äckligt ut! 

• Miss Skywalker
    Anonym (min) skrev 2023-03-13 15:00:50 följande:
    Min man rakar sig inte heller. Varken på benen, bröstet och magen eller pungen. Periodvis inte ens i ansiktet. 

Han har vildvuxna buskar under armarna och mellan benen. Håret på benen och bröstet och magen är så tätt att man knappt ser huden mellan stråna. Om jag frågar varför så säger han att han trivs så. 

Ä det fler som varit med om liknande? Finns det fler män som trivs med buskar under armarna och håriga ben?
    Jag träffade en sån ett tag. Såg ut som en hund legat i sängen.
    Ryamattor är inget för mig..
  • Hemmabloggen

Min mardröm är att min sambo slutar raka fittan. Utifrån tidigare erfarenhet stinker könshår utav bara helvete även om de tvättar sig.
    sedan förstår jag att man inte kan vara helrakad om man är känslig eller har vissa hobbies.

Benen bryr jag mig inte om och under armarna är väl individuellt hur pälsigt det blir. Håriga bröstvårtor har jag svårt för rent estetiskt.

Min sambo har slutat raka benen med åren. Själv rakar jag inte bröstkorgen vintertid då huden blir lätt irriterad.

• Anonym (Pollop)

Jag rakar under armar och på smalbenen ett par ggr/sommar. I övrigt växer det fritt. Men jag har så klen behåring så det ser rätt nyrakat ut (om man inte tittar jättenära) i någon månad efter att jag har rakat. Bikinilinjen behöver jag inte göra något med för jag har inget hår som växer utanför bikinikanten. Hade jag varit hårigare hade jag kanske rakat mer, men det är inte säkert. Hade absolut bara gjort det under badsäsong iaf. Jag har alltid gjort så här, så min man sedan 20 år har inget att invända. Det var så här han fann mig, så att säga. 

• Anonym (-)
    Hemmabloggen skrev 2023-03-13 20:01:30 följande:

Min mardröm är att min sambo slutar raka fittan. Utifrån tidigare erfarenhet stinker könshår utav bara helvete även om de tvättar sig.
    sedan förstår jag att man inte kan vara helrakad om man är känslig eller har vissa hobbies.

Benen bryr jag mig inte om och under armarna är väl individuellt hur pälsigt det blir. Håriga bröstvårtor har jag svårt för rent estetiskt.

Min sambo har slutat raka benen med åren. Själv rakar jag inte bröstkorgen vintertid då huden blir lätt irriterad.

Rakar du själv ditt kön?
  • Anonym (..)
    Anonym (Nja) skrev 2023-03-13 15:09:24 följande:
    Jo jag har sett ett par såna också! Så de verkar finnas i ganska stor utsträckning. Undrar om de är medvetna om hur mycket de bryter mot samhällets syn på kroppsbehåring.... Inte för att jag dömer dem på något sätt men det är verkligen udda ändå.
    Samma här!

Män som inte rakar varken benen, bröstkorgen eller könet... Är det nån epidemi nuförtiden eller nån sån där konstig mansfrigörelsegrej? 

Lite udda kan tyckas...
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt