• Anonym (M34)

Min fru har slutat att raka sig helt

Min fru har slutat att raka sig helt, hon är i 30 års åldern. Vi har varit tillsammans i 5år.

Hon har vildvuxna buskar under armarna, relativt håriga ben och hår mellan benen. 

Håret mellan benen gör väl iofs inget, men hår i armhålan och på benen är väl något mer kanske udda enligt mig. Benen kanske  man inte rakar frekvent på vintern, men hon låter det även vara orakat på sommaren på stranden tex.

Om jag frågar henne varför så säger hon att hon har börjat att trivas bäst så. Vilket jag accepterar naturligtvis. Även om jag tycker det är mer udda, men jag dömer inte.

Är det fler som varit med om något liknade? Finns det fler kvinnor som har och trivs med buskar under armarna och håriga ben?

• Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt
  • Anonym (Pollop)

Glömde! Går jag på finare fest och bär ärmlöst rakar jag alltid under armarna. Det är liksom en del av att klä upp sig och visa respekt för värden. Fin fest = finklädd enligt rådande normer hos den som bjuder, oavsett vad jag själv tycker om mina små fjun (superglest på liten yta, stråna är mellanbruna och blir ca 3 cm långa). För ett besök på badhuset vintertid rakar jag inte. 

• Anonym (Pollop)
    Anonym (..) skrev 2023-03-13 20:11:12 följande:
    Samma här!

Män som inte rakar varken benen, bröstkorgen eller könet... Är det nån epidemi nuförtiden eller nån sån där konstig mansfrigörelsegrej? 

Lite udda kan tyckas...
    Min man är likadan. Han är feminist. Det kanske har med det att göra.
  • Ascendere
    Anonym (..) skrev 2023-03-13 20:11:12 följande:
    Samma här!

Män som inte rakar varken benen, bröstkorgen eller könet... Är det nån epidemi nuförtiden eller nån sån där konstig mansfrigörelsegrej? 

Lite udda kan tyckas...

5-åringsnivå på diskussionerna härinne märker jag. 

jag gillar när min fru ser vacker och feminin ut och hon gillar att göra sig vacker och feminin för mig. Helt naturligt i en relation kan man tycka. 

själv ser jag självklart till att alltid vara stylad och groomad och håller mig i form så hon också får nåt att titta på. 

Men tror ni på riktigt att män och kvinnor tycker om exakt samma saker hos det motsatta könet? Eller är det mer lite kul att provocera? 

• Hemmabloggen
    Anonym (-) skrev 2023-03-13 20:10:16 följande:
    Rakar du själv ditt kön?
    Självklart! Har stylat med en Hitler-mustasch sedan 14-års åldern, började som ett skämt med mitt ex. Tog bort den en gång men min sambo saknade den.

Jag klarar verkligen inte av långa könshår i munnen. Har verkligen försökt med tidigare tjejer men när det är ofriserat smakar och luktar det kiss. Dessutom brukar det sitta lösa hår som lätt åker in i munnen.
    En "kort" frisyr är ok. Gissar att mindre kiss fastnar och "marinerar" könshåret, också lätt att få bort lösa hår med en kort frisyr genom att stryka med handen över.

Rent visuellt har jag inga problem med hår.
  • Anonym

Trådens största fråga måste väl vara varför frun ifrån början brukade raka sig helt?

• Anonym (..)
    Anonym (Pollop) skrev 2023-03-13 20:17:23 följande:
    Min man är likadan. Han är feminist. Det kanske har med det att göra.
    En hårig feministman! Ja de vet man ju hur de är...
  • Anonym (..)
    Ascendere skrev 2023-03-13 20:26:02 följande:

jag gillar när min fru ser vacker och feminin ut och hon gillar att göra sig vacker och feminin för mig. Helt naturligt i en relation kan man tycka. 

själv ser jag självklart till att alltid vara stylad och groomad och håller mig i form så hon också får nåt att titta på. 

Men tror ni på riktigt att män och kvinnor tycker om exakt samma saker hos det motsatta könet? Eller är det mer lite kul att provocera? 

Är helt med dig, jag gillar när min man är vacker för mig och han gillar att göra sig vacker för mig. Jag vet inte, den här trenden med män som inte rakar sig... Tycker det är härligt när mannen är len och rakad...mmm. Att veta att han gör allt det där för min skull...
  • Anonym (lill)

Bra att hon gör som hon vill!

• Anonym (Undantag)

Nu som singel så rakar jag bara armhålorna och ibland benen ,men alltid på sommaren .Jag vill inte ha håriga ben !Om din fru trivs bäst så ,är det så.

• Anonym (Japp)
    Ascendere skrev 2023-03-13 20:26:02 följande:

Det är rätt intressant att hårlös på kroppen skulle ses som feminint. Grejen är att det borde ses som mer feminint att faktiskt behålla håret då det är kvinnors naturliga tillstånd.

Så mycket snack om biologi i andra trådar gällande attraktion, sex och lust. Men gällande kvinnors hårighet så gäller plötsligt inte biologin och ses istället som avtändande Cool
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt