Inlägg från: Anonym (Pollop) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pollop)

Min fru har slutat att raka sig helt

Jag rakar under armar och på smalbenen ett par ggr/sommar. I övrigt växer det fritt. Men jag har så klen behåring så det ser rätt nyrakat ut (om man inte tittar jättenära) i någon månad efter att jag har rakat. Bikinilinjen behöver jag inte göra något med för jag har inget hår som växer utanför bikinikanten. Hade jag varit hårigare hade jag kanske rakat mer, men det är inte säkert. Hade absolut bara gjort det under badsäsong iaf. Jag har alltid gjort så här, så min man sedan 20 år har inget att invända. Det var så här han fann mig, så att säga. 

• Anonym (Pollop)

Glömde! Går jag på finare fest och bär ärmlöst rakar jag alltid under armarna. Det är liksom en del av att klä upp sig och visa respekt för värden. Fin fest = finklädd enligt rådande normer hos den som bjuder, oavsett vad jag själv tycker om mina små fjun (superglest på liten yta, stråna är mellanbruna och blir ca 3 cm långa). För ett besök på badhuset vintertid rakar jag inte. 

• Anonym (Pollop)
    Anonym (..) skrev 2023-03-13 20:11:12 följande:
    Samma här!

Män som inte rakar varken benen, bröstkorgen eller könet... Är det nån epidemi nuförtiden eller nån sån där konstig mansfrigörelsegrej? 

Lite udda kan tyckas...
    Min man är likadan. Han är feminist. Det kanske har med det att göra.
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt