Inlägg från: Anonym (individuell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (individuell)

Min fru har slutat att raka sig helt

Jag förstår inte varför detta är en fråga för majoriteten att tycka och besluta om?
    att göra det till en samhällsfråga eller politiskt.

jag har inte det minsta intresse av vad andra män eller kvinnor väljer för frisyrer på någon del av kroppen, gör som ni vill.

Inte heller blir jag kränkt av att någon har åsikter om hur jag borde frisera mig på någon del av kroppen, tyck vad du vill liksom.

För mig är detta inte annorlunda än något annat som har att göra med utseende, mode, preferenser och liknande. Vissa gillar korhåriga, långhåriga, muskulösa, finlemmade. Vissa gillar välklädda, andra mer casual stil.

Om min partner föredrar att jag rakar mig på vissa ställen, eller låter bli, så är det intressant och viktigt att lyssna på. Jag vill ju att hen ska vara attraherad av mig.
    Själv så vill jag inte ha en massa småhår i munnen och det är ömsesidigt, ansar jag mig inte så blir det inte heller nåt oralt.

Vill hen inte raka sig eller ansa sig så har jag inga som helst problem med det, jag ställer inga krav eller hotar med skilsmässa. Däremot kommer jag inte gå ner lika ofta. Det blir en helt naturlig konsekvens som inte har något att göra med samhällsnormer eller jämställdhet.

Givetvis är det delvis kulturellt betingat, särskilt när det gäller hår under armarna eller på benen. Precis som med en massa annat.

Varför anstränga sig så hårt för att krångla till något som är helt upp till var och en? och som ser olika ut i olika relationer?

• Anonym (individuell)
    Anonym (min) skrev 2023-03-14 16:05:23 följande:
    Varför startas ens såna här trådar då, om det är så oladdat att sluta raka sig som kvinna?
    tja... startar du en tråd om ost på mackan här så kommer det visa sig att DET är LADDAT!

ALLT är laddat i ett sånt här dysfunktionellt forum.
    Det säger ingenting, tyvärr
  • Anonym (individuell)

Är inte problemet egentligen att kvinnor generellt (många undantag finns) är mer känsliga än män generellt (många undantag finns) för sånt här.

Om inte, vad är problemet? 
    Riktat främst till er som vill starta en slags kollektiv revolution där alla kvinnor ska låta kroppsbehåringen växa ymnigt - och samtidigt ofreda män som inte ansar och rakar bort allt.

Börja själv då!
    Låt håret växa, skit i idioter som har åsikter om ditt utseende.
    Det finns väl ingen lag som säger att du måste vara slav under moden och trender.

Varför måste alla göra exakt likadant?
    Lev ditt liv, raka dig eller låt bli. Skaffa tuppkam och färga håret i glada färger.
    fläta håret i armhålan och dansa dig lycklig.

Vad är det för krigsliknande konflikt som behöver piskas upp när det gäller kroppsbehåringens vara eller icke vara.

Lev och låt leva

Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt