Min fru har slutat att raka sig helt
Jag förstår inte varför detta är en fråga för majoriteten att tycka och besluta om?
att göra det till en samhällsfråga eller politiskt.
jag har inte det minsta intresse av vad andra män eller kvinnor väljer för frisyrer på någon del av kroppen, gör som ni vill.
Inte heller blir jag kränkt av att någon har åsikter om hur jag borde frisera mig på någon del av kroppen, tyck vad du vill liksom.
För mig är detta inte annorlunda än något annat som har att göra med utseende, mode, preferenser och liknande. Vissa gillar korhåriga, långhåriga, muskulösa, finlemmade. Vissa gillar välklädda, andra mer casual stil.
Om min partner föredrar att jag rakar mig på vissa ställen, eller låter bli, så är det intressant och viktigt att lyssna på. Jag vill ju att hen ska vara attraherad av mig.
Själv så vill jag inte ha en massa småhår i munnen och det är ömsesidigt, ansar jag mig inte så blir det inte heller nåt oralt.
Vill hen inte raka sig eller ansa sig så har jag inga som helst problem med det, jag ställer inga krav eller hotar med skilsmässa. Däremot kommer jag inte gå ner lika ofta. Det blir en helt naturlig konsekvens som inte har något att göra med samhällsnormer eller jämställdhet.
Givetvis är det delvis kulturellt betingat, särskilt när det gäller hår under armarna eller på benen. Precis som med en massa annat.
Varför anstränga sig så hårt för att krångla till något som är helt upp till var och en? och som ser olika ut i olika relationer?