• Anonym (Äcklad)

Min man har köpt sexleksaker till sig själv

Jag vet inte hur jag ska tänka eller göra..

Min man och jag har varit tillsammans i 13 år och har ett gäng barn ihop. Vi har ett bra förhållande men efter alla år och alla barn, skiftjobb osv så är ju inte sexlivet som förr. Det är jag som inte har den lusten eller orken som förr. Jag vet att han har mycket mer lust än mig då han alltid tjatar om sex. Vi har väl sex I snitt en dag i veckan, ibland mer eller mindre. Bra sex har vi när vi väl har det! 
    Men nu då. Letade efter en borttappad sak som vi både är överens om förmodligen är han som tappat bort. Började då leta bland hans saker och tänkte jag skulle kolla i hans låsta byrå där han förvarar jakt och fiske saker. Där hittade jag en lösfitta och lösrumpa... Blev så jävla äcklad.. vem köper sånt? Så han har alltså beställt sexleksaker till sig för flera tusen? Jag har inga problem med att han runkar men dessa grejer! Jag vet inte hur jag ska hantera detta? Tycker det är så jävla äckligt och respektlöst... 
    Vad hade ni gjort?
  • Svar på tråden Min man har köpt sexleksaker till sig själv
  • Xlr8
    Anonym (Äcklad) skrev 2023-03-03 17:48:08 följande:
    Min man har köpt sexleksaker till sig själv

Jag vet inte hur jag ska tänka eller göra..

Min man och jag har varit tillsammans i 13 år och har ett gäng barn ihop. Vi har ett bra förhållande men efter alla år och alla barn, skiftjobb osv så är ju inte sexlivet som förr. Det är jag som inte har den lusten eller orken som förr. Jag vet att han har mycket mer lust än mig då han alltid tjatar om sex. Vi har väl sex I snitt en dag i veckan, ibland mer eller mindre. Bra sex har vi när vi väl har det! 
    Men nu då. Letade efter en borttappad sak som vi både är överens om förmodligen är han som tappat bort. Började då leta bland hans saker och tänkte jag skulle kolla i hans låsta byrå där han förvarar jakt och fiske saker. Där hittade jag en lösfitta och lösrumpa... Blev så jävla äcklad.. vem köper sånt? Så han har alltså beställt sexleksaker till sig för flera tusen? Jag har inga problem med att han runkar men dessa grejer! Jag vet inte hur jag ska hantera detta? Tycker det är så jävla äckligt och respektlöst... 
    Vad hade ni gjort?
    Ha sex som vanligt , öppna förhållandet, låt han använder sexlekar. 
    Du kan ej ärt kakan och ha den kvar. Du får vackert Acceptera en sak.
  • Tribalchick

Men snälla du, varför äcklad? Du vet ju att han har högre sexdrift än dig så nog är det väl ändå bättre att han har köpt sexleksaker än att han är otrogen eller??? Jag som singel stöter konstant på män som är i förhållanden men söker någon på sidan om då de inte får sexuell stimulans hemma och det är något jag är emot eftersom jag själv hade en make som låg åt höger och vänster och då hade vi ändå sex bra mycket oftare än er.
    Det jag brukar säga åt dessa herrar som söker på sidan om är att faktiskt sitta ner och prata med sin fru/sambo/flickvän för varför ska det vara så svårt att prata om sitt sexliv? Man är ju två i förhållandet så kanske att även du ska se vad du kan göra och inte bara bli äcklad av att han faktiskt försöker hitta en lösning.

• Anonym (S)
    Anonym (släpp det) skrev 2023-03-09 10:31:25 följande:

Dessa saker har alltså funnits i ditt hem ovetande för dig, och då var det inga problem? Men nu är det det, för att du vet om dem. Alltså har ingenting förändrats, förutom dina tankar på dem. 

Problemet ligger hos dig, inte hos din man eller på sakerna du hittat. Absolut ingenting har förändrats, förutom att du vet om att han använder dessa saker. Om du fortsätter känna äckel, tänka på hur han använder dem, så kommer du att sabba relationen. Det har inget med dessa saker eller hans privata sexuella aktiviteter att göra, det har med dig att göra enbart. Släpp det, lev med det, det är verkligen ingen stor sak, vad glad att han har sexuell lust som han tar hand om och uttrycker (på sitt sätt). Det kan blir en stor sak om du fortsätter lägga fokus på det.  

Det är lite som att säga "det man inte vet har man inte ont av", och det stämmer inte. Skulle du ha gett samma svar om mannen hade varit otrogen?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (S) skrev 2023-03-09 11:12:39 följande:
    Det är lite som att säga "det man inte vet har man inte ont av", och det stämmer inte. Skulle du ha gett samma svar om mannen hade varit otrogen?
    Trubbig jämförelse 
  • Anonym (släpp det)

Faktiskt, så är det ingen skillnad. 

Man kan ha olika gränser för vad man tolererar kring olika saker, otrohet eller annat som exempelvis sexleksaker. Gränsen är inte samma för alla. Alla tycker inte otrohet är ett problem, alla tycker inte att sexleksaker är ett problem. Så problemet ligger ju inte i själva otroheten eller i sexleksakerna, det ligger i betraktaren och det är den som måste avgöra vart ens gräns går oavsett vad det gäller. Man har alltid ett val i hur man ska förhålla sig till olika saker som dyker upp i ens liv. 

Om trådskaparen här nu, ältar vidare kring de här leksakerna kommer hon skada relationen med hennes partner. Ju mer energi och kraft hon lägger där, desto mer kommer det gå ut över relationen, hennes agerande som hon äger själv kommer påverka även partnern. Det kommer aldrig bli bra. Låt honom ha sitt i fred, det skadar inte henne om hon inte väljer det själv. 

• Droiden
    Rätt rubbad jämförelse. Man är inte otrogen för att man har sexleksak. I sådan fall är väldigt många kvinnor det, de tom ofta kallar det som sin extra fästman osv. 
  • Aviga

Vad är det för fel på er?

Här är en tjej förtvivlad över att hennes partner inte var den hon trodde. Istället för att lugna henne beter ni er som gamar. 

Endera vill ni att hon ska slänga ut sin partner eller så behandlar ni henne som mindre vetande

Skäms på er!

Om ni har erfarenhet och empati för henne ge henne goda råd annars bör ni hålla tyst

• Anonym (?)
    Aviga skrev 2023-03-18 01:56:03 följande:

Vad är det för fel på er?

Här är en tjej förtvivlad över att hennes partner inte var den hon trodde. Istället för att lugna henne beter ni er som gamar. 

Endera vill ni att hon ska slänga ut sin partner eller så behandlar ni henne som mindre vetande

Skäms på er!

Om ni har erfarenhet och empati för henne ge henne goda råd annars bör ni hålla tyst

Jamen oj! Hennes partner var inte den hon trodde....det fruktansvärda sanningen är att han hade en fasansfull hemlighet......han visade sig vara en man som, ve och fasa......onanerar.....MED hjälpmedel. 

Det är lika bra att ts ser till att få terapi för att bearbeta detta trauma. För ts partner finns det säkerligen någon typ av 12 stegs program så att han kan förändra sin destruktiva livsstil. 
  • Anonym (Wtf)

Orgasmglappet är en dålig bortförklaring kring varför dildos skulle vara mer ok om man är gift eller i ett förhållande. Kvinnorna väljer själva om de vill vara gifta eller i förhållande med dåliga älskare. Det är ingen som tvingat dem.

• Anonym (Lisa)

Enkelt tips! Knulla mer så han inte behöver använda leksakerna.

Svar på tråden Min man har köpt sexleksaker till sig själv