• Anonym (Äcklad)

Min man har köpt sexleksaker till sig själv

Jag vet inte hur jag ska tänka eller göra..

Min man och jag har varit tillsammans i 13 år och har ett gäng barn ihop. Vi har ett bra förhållande men efter alla år och alla barn, skiftjobb osv så är ju inte sexlivet som förr. Det är jag som inte har den lusten eller orken som förr. Jag vet att han har mycket mer lust än mig då han alltid tjatar om sex. Vi har väl sex I snitt en dag i veckan, ibland mer eller mindre. Bra sex har vi när vi väl har det! 
    Men nu då. Letade efter en borttappad sak som vi både är överens om förmodligen är han som tappat bort. Började då leta bland hans saker och tänkte jag skulle kolla i hans låsta byrå där han förvarar jakt och fiske saker. Där hittade jag en lösfitta och lösrumpa... Blev så jävla äcklad.. vem köper sånt? Så han har alltså beställt sexleksaker till sig för flera tusen? Jag har inga problem med att han runkar men dessa grejer! Jag vet inte hur jag ska hantera detta? Tycker det är så jävla äckligt och respektlöst... 
    Vad hade ni gjort?
  • Svar på tråden Min man har köpt sexleksaker till sig själv
  • Anonym (mitt i livet)
    Anonym (Män pallar inte sexlöshet) skrev 2023-03-04 14:58:23 följande:

Män verkar inte kunna hantera sexlösa eller sexsnåla parrelationer särskilt bra. De hänfaller åt runkande, porr, kanske som i TS även sexleksaker. 

De utvecklar vad det verkar även grinighet, bitterhet och vad jag vill kalla depressionssymptom av sexlöshet.

Jag tror att män behöver lära sig att skilja sig när frun inte vill ha sex längre. Inte tjata eller hota i stil med "Utan sexliv så skiljer jag mig", vilket som "bäst" leder till ställa upp sex, utan bara skilja sig. 

Det går för en del att hitta tillbaks till varandra sexuellt igen, men för de flesta så innebär detta att sexliv är något du inte kommer ha igen. Det är ett avslutat kapitel i livet om du inte skiljer dig. Skiljer du dig har du åtminstone möjligheten att ha ett sexliv, fortsätter du vara gift finns inte den möjligheten.   

"Hänfaller"? 

Det är helt naturligt att även ha sex med sig själv, och väldigt märkligt att en del än idag i ett sekulärt samhälle tydligen inte kan komma över den kristna hjärntvätten och demoniseringen av ett naturligt mänskligt beteende.
  • Pussan
    Anonym (i) skrev 2023-03-04 00:10:05 följande:
    Tack för svar!
    Vi verkar båda "ha rätt" och det har faktiskt helt gått mig förbi ... Jag blev tvungen att googla "penisfodral" bara för att se att jag inte cyklar totalt, och resultatet verkar till min förvåning vara 50/50 av din och min definition.
    Jag får då erkänna mitt sex-semantiska tillkortakommande och erkänna att vissa former av det jag säkert skulle ha kallat för "lösfitta" tills nu alltså tydligen egentligen är ett "fodral".
    Som sagt, frågan var uppriktigt menad och jag lärde mig något, så jag tackar för svaret och för att det inte var på jobbdatorn jag googlade!
    Så bra x 2 Flört
  • EnAnonumius
    Anonym (B) skrev 2023-03-04 11:51:15 följande:
    Varför skäller du inte ut personen som kallade TS för kärring istället? Förstår liksom inte vad du vill få ut av detta? Jag står fortfarande för det jag skrev.
    Varför skall jag göra det, d.v.s skälla på de individer som DU anser gör fel?

Det var ju du som valde att gnällde på folk hur de svarade i tråden, i "största allmänhet", och tyckte "folk var elaka mot TS". D.vs du hoppade på folk generellt för några dumma individer.

Du kunde ju gott ha skällt ut de individer som kallade TS för kärring i stället.

Men det kanske var alldeles för jobbigt för dig? Bättre att gnälla på "folk i allmänt", och sedan försöka få andra att skälla ut andra för din räkning för att fortsätta att hacka på folk generellt för några FÅ individer.

En fråga..
    Är det normalt för dig att gnälla på folk i grupp för att någon, mycket få, individ/individer beter sig dumt?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Stella)
    Anonym (Dubbelt ..) skrev 2023-03-03 22:07:16 följande:

Vet att min särbo har en man i byrålådan, det har hon sagt men -- när jag hintade om en lösfitta så verkade hon bli lite sur. "Duger det inte med mig", typ....
    Är det mer ok att att en kvinna har en löskuk än att en man har en lösfitta?
    Jag bryr mig inte alls om vad hon har i byrålådan men tvärtom verkar ju inte vara bra?

Skillnaden är att män kan få orgasm enkelt. För kvinnor är det svårare. Mig tog det 2 år att få orgasm genom smek och 10 år att få en orgasm vaginalt. Därför ses dildon som ett verktyg för kvinnan att öva upp sin förmåga att kunna få orgasm vilket i slutändan gynnar en relation.

Så skillnad när det gäller hjälpmedel för den sexuella hälsan. Hade män haft samma utmaning hade jag haft förståelse.
  • Anonym (B)
    EnAnonumius:

Jag tycker att väldigt många på FL inte kan sätta sig själva åt sidan när de svarar i trådar ja. Att du blir u
    pprörd av min kommentar kan jag inte göra något åt och eftersom du fortsätter så undrar jag återigen, vad vill du få ut av detta?

• Anonym (tricky)
    Anonym (B) skrev 2023-03-03 22:35:28 följande:

Folk har verkligen svårt att sätta sig själva åt sidan när de ska svara i trådar. 

TS, mitt enda tips är att prata med honom och berätta hur du känner kring det. 

Menar du att ingen borde komma med egna upplevelser, åsikter och att alla ska sluta att diskutera?

Sluta citera andra än Ts och bara gå all med råd?

Då skulle familjeliv ju förlora sin status som diskussionsforum. Dessutom så kan saker runtomkring som ändå ingår lite i topic också vara hjälpsamt, läsvärt eller intressant.
  • Anonym (NWA)

Girls just want to have fun, som Areta Frankling sjöng.
    Att män vill ha kul, där går tamejfan gränsen!

• Droiden
    Anonym (NWA) skrev 2023-03-05 08:05:07 följande:

Girls just want to have fun, som Areta Frankling sjöng.
    Att män vill ha kul, där går tamejfan gränsen!

Ja gud förbjude om män njöt på egen hand. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Äcklad) skrev 2023-03-03 17:48:08 följande:
    Min man har köpt sexleksaker till sig själv

Jag vet inte hur jag ska tänka eller göra..

Min man och jag har varit tillsammans i 13 år och har ett gäng barn ihop. Vi har ett bra förhållande men efter alla år och alla barn, skiftjobb osv så är ju inte sexlivet som förr. Det är jag som inte har den lusten eller orken som förr. Jag vet att han har mycket mer lust än mig då han alltid tjatar om sex. Vi har väl sex I snitt en dag i veckan, ibland mer eller mindre. Bra sex har vi när vi väl har det! 
    Men nu då. Letade efter en borttappad sak som vi både är överens om förmodligen är han som tappat bort. Började då leta bland hans saker och tänkte jag skulle kolla i hans låsta byrå där han förvarar jakt och fiske saker. Där hittade jag en lösfitta och lösrumpa... Blev så jävla äcklad.. vem köper sånt? Så han har alltså beställt sexleksaker till sig för flera tusen? Jag har inga problem med att han runkar men dessa grejer! Jag vet inte hur jag ska hantera detta? Tycker det är så jävla äckligt och respektlöst... 
    Vad hade ni gjort?
    Håller med dig, så vidrigt att utsätta sig själv för sådan. 
    Han borde ju skaffat en älskarinna istället, bra tänkt TS. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Stella) skrev 2023-03-04 19:40:23 följande:
    Skillnaden är att män kan få orgasm enkelt. För kvinnor är det svårare. Mig tog det 2 år att få orgasm genom smek och 10 år att få en orgasm vaginalt. Därför ses dildon som ett verktyg för kvinnan att öva upp sin förmåga att kunna få orgasm vilket i slutändan gynnar en relation.

Så skillnad när det gäller hjälpmedel för den sexuella hälsan. Hade män haft samma utmaning hade jag haft förståelse.
    Ok....så om jag som är kvinna har lätt för att få orgasm utan hjälpmedel så ska jag inte ha rätt till upplevelsen som en sexleksak kan ge? Min man ska alltså ha rätt att neka mig den upplevelsen? 

Detta var bland det dummaste jag hört. Hur skönt man ska få ha det när man onanerar ska baseras på hur svårt man har att ha det skönt vid sex. Hahaha. Detta måste vara själva definitionen av småaktighet. Sexigt, verkligen sexigt. 
Svar på tråden Min man har köpt sexleksaker till sig själv