• Anonym (Simon)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Jag har läst en hel del inlägg i diverse forum, och även artiklkar skrivna av diverse kvinnliga krönikörer, där kvinnor uttrycker frustration och besvikelse över att män inte anstränger sig lika mycket som dom gör vad gäller dejtande och att attrahera. Nu kan inte tala för alla män men här kommer i alla fall min syn på det hela.

Jag vill bara ha en vanlig vardaglig kvinna. Jag vill inte ha någon där det tydligt framgår att dom suttit någon timma på en hårsalong, spenderat timmar i att lägga makeup, köpt nya kläder och fixat till sig till oigenkännelighet. Det skriker fake så lång väg. Och de bimbos och influencers som de kvinnor tar intryck av existerar över huvudtaget inte i mitt synfält. Så för mig ter det här sig bara konstgjort och märkligt. Vad vill jag ha då?

Jo en vardaglig kvinna.
    - En kvinna som är ren och hel och fräsh (nydushad räcker).
    - En kvinna som ser ut som hon gör en vanlig torsdag i februari när hon är på väg till jobbet, eller kommer hem från jobbet. För det är ändå den sanna versionen av henne 
    - En kvinna som är lite glad och artigt intresserad av mig
    - En kvinna som också gärna delar med sig av sig själv (tankar, fritidsintressen osv) på mina frågor.
    - En kvinna som inte passivt sitter och väntar på att jag skall "prestera framför henne".
    - En kvinna som inte bara sitter och bedömer mig
    - En kvinna upprigtigt intresserar sig för mig som för vilken annan människa som helst (varken mer eller mindre).
    - En kvinna som inte tänker att "nu har jag spenderat tid och pengar på att se perfekt ut...nu är det din tur att ta det här vidare". 
    - En kvinna som gärna är tolerant, flexibel och kan tänka sig att anpassa sig till vad jag vill eller inte vill. (Precis som jag tvärtom)
    - En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).
    - En kvinna som inte opererar sig efter sjuka skönhetsideal utan är trygg i hur hon är skapad.
    - Stora fasta bröst, och rakad mellan benen, är alltid en bonus

Som sagt...var som du är. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 22:49
    Men jösses vilket liv det blev här då. Jag är förvånad och helt oförberedd på anstormningen och hur allt lyckas snedtolkas. Jag har läst de flesta kommentarerna och förvånas över hur många här lyckas läsa in åsikter som jag inte sagt samt tolkningar om min privata relationsstatus som inte heller stämmer.

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Så till den sista raden i min TS som tydligen är den största orsaken till raseriet här. Det jag nämnder där är inget krav. Inget av det jag listar är överhuvudtaget ett krav. Det är önskemål. Den sista raden kommer alltså sist. Och bara är en bonus...inte ens ett önskemål alltså. Tänk så här istället. Låt oss ta en jämförelse som kommer upp som ett exempel. Tänk på alla dessa kukstorlekstrådar som översvämmar forumet. Hur ofta ser vi inte kvinnor som räknar upp andra kriterier som kommer långt högre upp än storleken på kuken? För att sen avsluta med "att stor kuk bara är en bonus". "Det kan vara trevligt". "Men det är väldigt mycket annat som är långt mycket viktigare"....osv

• Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!
  • ClumsySmurf
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 16:45:37 följande:
    För det är inte bara de som förlöjligat min kropp och min manlighet. Det är vanligt att kvinnor gör det. Kvinnor gillar inte om män skulle säga samma till dom.
    Men många kvinnor tycker att det är mer ok att säga sånt till män.
    Att kritisera och gnälla på kvinnor är en hobby du har men när män blir kritiserade får du ont i röven.

• Anonym (Lol)
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 15:56:17 följande:
    Inte lika mycket som kvinnor gör det. Tycker det är helt ok att kritisera kvinnor som förlöjligar mäns kroppar och manlighet, som talar om för män hur dom ska leva, och som har dubbelmoral.

Du hade aldrig överlevt en enda dag som kvinna, där man ständigt blir matad med hur man ska vara för att vara en god flickvän, sambo eller fru. gulli-gull och var snäll, duktig och söt så vill säkert någon man ha dig, visa inte att du är smart m, självständig eller händig, berätta inte att du tjänar mer, var inte för stark i dina åsikter osv. (precis som ts eftersöker). Se till att hålla dig attraktiv och smal, sexig men utan att vara tacky och lössläpt. Ha inte för många hobbies, för familjen måste alltid komma först för mannens intressen och egentid är viktigare. Var sensuell utan att vara sexuell och glöm för guds skull inte och raka fittan!!

eller som i andra trådar, var lite glad och se det som trevligt när män 20+ sexualliserar dig år efter år från tonåring till klimakteriet. En dask på rumpan av en främling och ständigt rädd för att gå hem ensam på cykelvägen i mörkret kan man väl leva med?

Generalisering nog för herr kaffejök?
    Du behöver öva dig i ödmjukhet, att försöka sätta dig in i enskilda personers livserfarenhet för att kunna förstå, vad som formar vissa åsikter. Samma måste du utvärdera dina egna åsikter (som du klart och tydligt inte mår bra av) och hjälpa dig själv att omvandla den där livserfarenheten till något mer positivt och lördomsrikt.

• ClumsySmurf
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-18 17:36:56 följande:

Du hade aldrig överlevt en enda dag som kvinna, där man ständigt blir matad med hur man ska vara för att vara en god flickvän, sambo eller fru. gulli-gull och var snäll, duktig och söt så vill säkert någon man ha dig, visa inte att du är smart m, självständig eller händig, berätta inte att du tjänar mer, var inte för stark i dina åsikter osv. (precis som ts eftersöker). Se till att hålla dig attraktiv och smal, sexig men utan att vara tacky och lössläpt. Ha inte för många hobbies, för familjen måste alltid komma först för mannens intressen och egentid är viktigare. Var sensuell utan att vara sexuell och glöm för guds skull inte och raka fittan!!

eller som i andra trådar, var lite glad och se det som trevligt när män 20+ sexualliserar dig år efter år från tonåring till klimakteriet. En dask på rumpan av en främling och ständigt rädd för att gå hem ensam på cykelvägen i mörkret kan man väl leva med?

Generalisering nog för herr kaffejök?
    Du behöver öva dig i ödmjukhet, att försöka sätta dig in i enskilda personers livserfarenhet för att kunna förstå, vad som formar vissa åsikter. Samma måste du utvärdera dina egna åsikter (som du klart och tydligt inte mår bra av) och hjälpa dig själv att omvandla den där livserfarenheten till något mer positivt och lördomsrikt.

Ditt inlägg är ju som klistrat från den rosa bibeln där man i regel måste överdriva för att tycka mer synd om sej själv men om du har en preferens för män som passar in på beskrivningen och gör dej till för att passa in i deras mall så stämmer ju upplevelsen men du blir också ratad av män som vill ha självständiga kvinnor med egen vilja.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-16 09:38:55 följande:

- En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).

var inte för stark i dina åsikter osv. (precis som ts eftersöker).

Kvinnor har en förmåga att inte tycka som män hela tiden (eller så är det tvärt om) och ser det som ts skrev som något positivt hos män.
  • Anonym (Lol)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 18:08:56 följande:

Kvinnor har en förmåga att inte tycka som män hela tiden (eller så är det tvärt om) och ser det som ts skrev som något positivt hos män.
    Nja, jag tolkar det som han söker en medelperson som är formbar, då han har haft dålig erfarenhet av kvinnor som inte vill mötas eller accepterar vissa olika åsikter. Kanske de har  haft en viss nolltolerans eller pk inställning till hans syn. Gissningsvis handlar det om sd.

förstår vad han menar då det aldrig är kul att bli "dömd" av pk maffian, men bättre då att uttrycka sig om att de gärna ska ha samma eller liknande värderingar från början eller vara öppna för oliktänkande än att de ska vara anpassningsbara.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-18 18:57:37 följande: #77
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 18:08:56 följande:

Nja, jag tolkar det som han söker en medelperson som är formbar, då han har haft dålig erfarenhet av kvinnor som inte vill mötas eller accepterar vissa olika åsikter. Kanske de har  haft en viss nolltolerans eller pk inställning till hans syn. Gissningsvis handlar det om sd.

förstår vad han menar då det aldrig är kul att bli "dömd" av pk maffian, men bättre då att uttrycka sig om att de gärna ska ha samma eller liknande värderingar från början eller vara öppna för oliktänkande än att de ska vara anpassningsbara.
    "...då han har haft dålig erfarenhet av kvinnor som inte vill mötas eller accepterar vissa olika åsikter. Kanske de har haft en viss nolltolerans eller pk inställning till hans syn. Gissningsvis handlar det om sd. "

har han skrivit det?
  • Anonym (Lol)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 19:24:00 följande:
    "...då han har haft dålig erfarenhet av kvinnor som inte vill mötas eller accepterar vissa olika åsikter. Kanske de har haft en viss nolltolerans eller pk inställning till hans syn. Gissningsvis handlar det om sd. "

har han skrivit det?
    Nej, det var min tolkning utifrån hur och vad han uttryckte sig om. Den typen av önskan kommer från erfarenheter.
  • Anonym (vad)

Okej... fin dejtingannons? Men vad är det som ska diskuteras i tråden? 

• Anonym (Lycka till)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 14:29:29 följande:
    Anonym (Lycka till) skrev 2023-02-18 02:58:50 följande:
    Gnäller vi för att vi protesterar mot att vi måste ha stora, fast bröst och vara rakade för att duga? 

Har du problem med att vi inte uppskattar att det är vad som krävs? 
    TS är som de flesta män, han tycker att stora bröst är ett plus, han har inte påstått att det krävs, antingen är du inte läskunnig eller du gör en halmgubbe för att ha något att gnälla över.

"Har du problem med att vi inte uppskattar att det är vad som krävs? "
    När jag inte uppfyller vissa kvinnors krav är det ju sjävklart att jag inte uppskattar det men jag accepterar och respekterar det precis som jag förväntar mej att kvinnor ska göra med mina krav. Kvinnor får tycka att de är korkade, löjliga, onödiga krav, dom får tycka att jag begränsar urvalet i onödan och förstör för mej själv utan att jag tycker det blir konstigt men om de försöker få mej att skämmas över krav de inte lever upp till det är de lika manipulativa som incels.
    Jag är inte läskunnig, bygger halmgubbar eftersom jag måste hitta på något att klaga på i inlägget och är manipulativ som incels. Du är väldigt smart du. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Lycka till) skrev 2023-02-18 20:00:15 följande: #81
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 14:29:29 följande:
    Anonym (Lycka till) skrev 2023-02-18 02:58:50 följande:
    Gnäller vi för att vi protesterar mot att vi måste ha stora, fast bröst och vara rakade för att duga? 

Har du problem med att vi inte uppskattar att det är vad som krävs? 
    TS är som de flesta män, han tycker att stora bröst är ett plus, han har inte påstått att det krävs, antingen är du inte läskunnig eller du gör en halmgubbe för att ha något att gnälla över.

"Har du problem med att vi inte uppskattar att det är vad som krävs? "
    När jag inte uppfyller vissa kvinnors krav är det ju sjävklart att jag inte uppskattar det men jag accepterar och respekterar det precis som jag förväntar mej att kvinnor ska göra med mina krav. Kvinnor får tycka att de är korkade, löjliga, onödiga krav, dom får tycka att jag begränsar urvalet i onödan och förstör för mej själv utan att jag tycker det blir konstigt men om de försöker få mej att skämmas över krav de inte lever upp till det är de lika manipulativa som incels.
    Jag är inte läskunnig, bygger halmgubbar eftersom jag måste hitta på något att klaga på i inlägget och är manipulativ som incels. Du är väldigt smart du. 

Kan man inte skilja på "bonus" och "måste" beror det ju på något, det kan ju vara så att man inte är läskunnig eller gör en halmgubbe, om det sen fel tolkas som "inte läskunnig och bygger halmgubbar" beror det ju på något...
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!