• Anonym (Simon)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Jag har läst en hel del inlägg i diverse forum, och även artiklkar skrivna av diverse kvinnliga krönikörer, där kvinnor uttrycker frustration och besvikelse över att män inte anstränger sig lika mycket som dom gör vad gäller dejtande och att attrahera. Nu kan inte tala för alla män men här kommer i alla fall min syn på det hela.

Jag vill bara ha en vanlig vardaglig kvinna. Jag vill inte ha någon där det tydligt framgår att dom suttit någon timma på en hårsalong, spenderat timmar i att lägga makeup, köpt nya kläder och fixat till sig till oigenkännelighet. Det skriker fake så lång väg. Och de bimbos och influencers som de kvinnor tar intryck av existerar över huvudtaget inte i mitt synfält. Så för mig ter det här sig bara konstgjort och märkligt. Vad vill jag ha då?

Jo en vardaglig kvinna.
    - En kvinna som är ren och hel och fräsh (nydushad räcker).
    - En kvinna som ser ut som hon gör en vanlig torsdag i februari när hon är på väg till jobbet, eller kommer hem från jobbet. För det är ändå den sanna versionen av henne 
    - En kvinna som är lite glad och artigt intresserad av mig
    - En kvinna som också gärna delar med sig av sig själv (tankar, fritidsintressen osv) på mina frågor.
    - En kvinna som inte passivt sitter och väntar på att jag skall "prestera framför henne".
    - En kvinna som inte bara sitter och bedömer mig
    - En kvinna upprigtigt intresserar sig för mig som för vilken annan människa som helst (varken mer eller mindre).
    - En kvinna som inte tänker att "nu har jag spenderat tid och pengar på att se perfekt ut...nu är det din tur att ta det här vidare". 
    - En kvinna som gärna är tolerant, flexibel och kan tänka sig att anpassa sig till vad jag vill eller inte vill. (Precis som jag tvärtom)
    - En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).
    - En kvinna som inte opererar sig efter sjuka skönhetsideal utan är trygg i hur hon är skapad.
    - Stora fasta bröst, och rakad mellan benen, är alltid en bonus

Som sagt...var som du är. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 22:49
    Men jösses vilket liv det blev här då. Jag är förvånad och helt oförberedd på anstormningen och hur allt lyckas snedtolkas. Jag har läst de flesta kommentarerna och förvånas över hur många här lyckas läsa in åsikter som jag inte sagt samt tolkningar om min privata relationsstatus som inte heller stämmer.

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Så till den sista raden i min TS som tydligen är den största orsaken till raseriet här. Det jag nämnder där är inget krav. Inget av det jag listar är överhuvudtaget ett krav. Det är önskemål. Den sista raden kommer alltså sist. Och bara är en bonus...inte ens ett önskemål alltså. Tänk så här istället. Låt oss ta en jämförelse som kommer upp som ett exempel. Tänk på alla dessa kukstorlekstrådar som översvämmar forumet. Hur ofta ser vi inte kvinnor som räknar upp andra kriterier som kommer långt högre upp än storleken på kuken? För att sen avsluta med "att stor kuk bara är en bonus". "Det kan vara trevligt". "Men det är väldigt mycket annat som är långt mycket viktigare"....osv

• Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!
  • Kockobello
    Anonym (Beast) skrev 2023-02-17 22:18:06 följande:
    Men nu har hon (någon mystisk kvinna) inte det. Hela tråden är ju ett vanligt jävla klagande på kvinnor. På familjeliv så flockas män som ts. en trådstartare som denne får vanligtvis en flock av män som stämmer in i kören. Män som av olika skäl är bittra och ser sin möjlighet att sprida sitt avsky mot det kvinnliga könet.

Han får inte den tjejen han vill ha. Han vill ju bara ha en vanlig tjej, och lägger till och med till ett -TACK, så ödmjuk.

tänk några vändor till. Vad är syftet med tråden? Hu man hittar en sån tjej? - nej, hur han gör sig mer attraktiv för majoriteten av kvinnorna? - nej. Syftet med tråden är bara att klaga på det motsatta könet. Kvinnor borde ta sitt ansvar för att göra sig attraktiv för honom. Helt sjukt. Och han är inte den enda.
    Vilket svammel, det är ju fullständigt obegripligt.

Ts kan åtminstone skriva. 
  • Anonym (Lol)

Får en viss avsmak av att läsa ts.
    klart att vi alla önskar något och har koll på vad vi inte gillar (som tex för mycket smink, skönhetsoperationer, starka politiska åsikter mm). Men det finns en bitter underton om att många kvinnor är dåliga för de inte passar in i ts mall.

jag ser mig som en vanlig kvinna utan en massa tillsatser, men kan inte känna igen mig alls i din beskrivning alls. Som potentiell partner vill man ses för mer än en dum-glad tjej, ett par fasta bröst och hårfri fitta. 

• ClumsySmurf
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-17 23:49:31 följande:

Får en viss avsmak av att läsa ts.
    klart att vi alla önskar något och har koll på vad vi inte gillar (som tex för mycket smink, skönhetsoperationer, starka politiska åsikter mm). Men det finns en bitter underton om att många kvinnor är dåliga för de inte passar in i ts mall.

jag ser mig som en vanlig kvinna utan en massa tillsatser, men kan inte känna igen mig alls i din beskrivning alls. Som potentiell partner vill man ses för mer än en dum-glad tjej, ett par fasta bröst och hårfri fitta. 

Många kvinnor passar inte in i min mall och jag passar inte in i många kvinnors mall, skulle jag gnälla som vissa kvinnor gör i tråden blir det en incel stämpel.
    kaffedraken måste älska tråden.
  • Anonym (Lycka till)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 02:12:53 följande:
    Många kvinnor passar inte in i min mall och jag passar inte in i många kvinnors mall, skulle jag gnälla som vissa kvinnor gör i tråden blir det en incel stämpel.
    kaffedraken måste älska tråden.
    Gnäller vi för att vi protesterar mot att vi måste ha stora, fast bröst och vara rakade för att duga? 

Har du problem med att vi inte uppskattar att det är vad som krävs? 
  • Anonym (Beast)

Smurfen, vafan, en man som startar en tråd där han gnäller på kvinnor, Kaffedraken m fl stämmer in och ser sitt tillfälle att gnälla. Men ändå så skriver du att det är kvinnor som står för gnället? känns som att många behöver en reality check. 

hela familjeliv kryllar av män som är bittra på kvinnor. Dras som flugor till en sockerbit. Är det det enda sättet som du och dina medhannar känner att ni kan interagera med det kvinnliga könet? Vad är det frågan om egentligen?

• Soryu
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-16 12:32:05 följande:

Ofta är det dom som vet bäst, som kanske bör hålla käften.

Oavsett allt annat, herr Kaffedrake: det här är något av det mest sanna jag läst på familjeliv. Ren och skär livsvisdom. :)
  • Anonym (Klon)
    Soryu skrev 2023-02-18 08:05:12 följande:
    Oavsett allt annat, herr Kaffedrake: det här är något av det mest sanna jag läst på familjeliv. Ren och skär livsvisdom. :)
    Jag inser ironin. Jag är en av de som vet bäst, men jag tänker då inte hålla käften Skrattande
    Men jag tycker att andra som "vet bäst" bör hålla käften.
  • Lainie Kennedy

Kul ändå att du tror att en vanlig kvinna är ett litet krav. Med tanke på din kravlista (som inkluderar intresse för ditt småprat) borde du själv inse att det inte är så bara att hitta (och eftersom du är här och berättar om det gissar jag att det redan visat sig)

• Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer)
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 06:38:26 följande:
    Vad tycker du om trådar där kvinnor föraktar och förlöjligar män som inte passar in i deras mall?
    Du tar ändå priset. fd Kaffedraken!!!

I alla trådar när du anser att kvinnor hoppar på män och några skriver att män också hoppar på kvinnor skriver du ALLTID: men denna tråd handlar om kvinnor som har åsikter om män och inte det motsatta det är du alltid snabb på att skriva.

Nu handlar denna tråd om män som har åsikter om kvinnor men då gör du själv det du alltid påpekar att några kvinnor gör nämligen då ta och fråga om andra trådar och motsatsen kvinnor som tycker saker om mön.

Vänligen då respektera det du begär att andra ska göra i andra trådar, håll dig till ämnet dvs denna tråd handlar om män som har åsikter om hur kvinnor ska vara.

Du vill själv inte svara när kvinnor frågar om hur män är mot kvinnor när när du tar upp dina åsikter om hur kvinnor är mot män men du vill att folk ska svara om vad dom tycker trådar när kvinnor tycker något om män.

Varför ska andra svara om det motsatta om vad tråden handlar om när du själv aldrig vill göra det?

Andra ska alltså göra det du inte gör, följ dina egna regler, dvs höll dig till trådens ämne, denna gång var det INTE hur kvinnor är mot män utan hur män vill att kvinnor ska vara.

Ska alla respektera i andra trådar som du alltid tar upp när någon skriver något du inte tycker är ifrån rätt sida ska väl du åtminstone respektera samma sak i andra trådar.

Dvs Denna tråda handlar inte om ditt favoritämne dvs hur kvinnor beter sig mot män, denna tråd handlar om hur män vill att kvinnor ska vara.
    Respekterar det! 
  • Anonym (Klon)
    Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer) skrev 2023-02-18 08:44:37 följande:
    Du tar ändå priset. fd Kaffedraken!!!

I alla trådar när du anser att kvinnor hoppar på män och några skriver att män också hoppar på kvinnor skriver du ALLTID: men denna tråd handlar om kvinnor som har åsikter om män och inte det motsatta det är du alltid snabb på att skriva.

Nu handlar denna tråd om män som har åsikter om kvinnor men då gör du själv det du alltid påpekar att några kvinnor gör nämligen då ta och fråga om andra trådar och motsatsen kvinnor som tycker saker om mön.

Vänligen då respektera det du begär att andra ska göra i andra trådar, håll dig till ämnet dvs denna tråd handlar om män som har åsikter om hur kvinnor ska vara.

Du vill själv inte svara när kvinnor frågar om hur män är mot kvinnor när när du tar upp dina åsikter om hur kvinnor är mot män men du vill att folk ska svara om vad dom tycker trådar när kvinnor tycker något om män.

Varför ska andra svara om det motsatta om vad tråden handlar om när du själv aldrig vill göra det?

Andra ska alltså göra det du inte gör, följ dina egna regler, dvs höll dig till trådens ämne, denna gång var det INTE hur kvinnor är mot män utan hur män vill att kvinnor ska vara.

Ska alla respektera i andra trådar som du alltid tar upp när någon skriver något du inte tycker är ifrån rätt sida ska väl du åtminstone respektera samma sak i andra trådar.

Dvs Denna tråda handlar inte om ditt favoritämne dvs hur kvinnor beter sig mot män, denna tråd handlar om hur män vill att kvinnor ska vara.
    Respekterar det! 
    Ja, jag blir nyfiken eftersom den jag svarade får avsmak av att läsa ts. Man undrar om kvinnor får avsmak av att läsa när kvinnor skriver liknande om män?
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!