• Anonym (Simon)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Jag har läst en hel del inlägg i diverse forum, och även artiklkar skrivna av diverse kvinnliga krönikörer, där kvinnor uttrycker frustration och besvikelse över att män inte anstränger sig lika mycket som dom gör vad gäller dejtande och att attrahera. Nu kan inte tala för alla män men här kommer i alla fall min syn på det hela.

Jag vill bara ha en vanlig vardaglig kvinna. Jag vill inte ha någon där det tydligt framgår att dom suttit någon timma på en hårsalong, spenderat timmar i att lägga makeup, köpt nya kläder och fixat till sig till oigenkännelighet. Det skriker fake så lång väg. Och de bimbos och influencers som de kvinnor tar intryck av existerar över huvudtaget inte i mitt synfält. Så för mig ter det här sig bara konstgjort och märkligt. Vad vill jag ha då?

Jo en vardaglig kvinna.
    - En kvinna som är ren och hel och fräsh (nydushad räcker).
    - En kvinna som ser ut som hon gör en vanlig torsdag i februari när hon är på väg till jobbet, eller kommer hem från jobbet. För det är ändå den sanna versionen av henne 
    - En kvinna som är lite glad och artigt intresserad av mig
    - En kvinna som också gärna delar med sig av sig själv (tankar, fritidsintressen osv) på mina frågor.
    - En kvinna som inte passivt sitter och väntar på att jag skall "prestera framför henne".
    - En kvinna som inte bara sitter och bedömer mig
    - En kvinna upprigtigt intresserar sig för mig som för vilken annan människa som helst (varken mer eller mindre).
    - En kvinna som inte tänker att "nu har jag spenderat tid och pengar på att se perfekt ut...nu är det din tur att ta det här vidare". 
    - En kvinna som gärna är tolerant, flexibel och kan tänka sig att anpassa sig till vad jag vill eller inte vill. (Precis som jag tvärtom)
    - En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).
    - En kvinna som inte opererar sig efter sjuka skönhetsideal utan är trygg i hur hon är skapad.
    - Stora fasta bröst, och rakad mellan benen, är alltid en bonus

Som sagt...var som du är. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 22:49
    Men jösses vilket liv det blev här då. Jag är förvånad och helt oförberedd på anstormningen och hur allt lyckas snedtolkas. Jag har läst de flesta kommentarerna och förvånas över hur många här lyckas läsa in åsikter som jag inte sagt samt tolkningar om min privata relationsstatus som inte heller stämmer.

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Så till den sista raden i min TS som tydligen är den största orsaken till raseriet här. Det jag nämnder där är inget krav. Inget av det jag listar är överhuvudtaget ett krav. Det är önskemål. Den sista raden kommer alltså sist. Och bara är en bonus...inte ens ett önskemål alltså. Tänk så här istället. Låt oss ta en jämförelse som kommer upp som ett exempel. Tänk på alla dessa kukstorlekstrådar som översvämmar forumet. Hur ofta ser vi inte kvinnor som räknar upp andra kriterier som kommer långt högre upp än storleken på kuken? För att sen avsluta med "att stor kuk bara är en bonus". "Det kan vara trevligt". "Men det är väldigt mycket annat som är långt mycket viktigare"....osv

• Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!
  • Anonym (Beast)

Kockobello, han får ha vilka preferenser han vill. Om du läser mina andra inlägg så kanske du förstår.

ts -vill ha- (om man inte tar honom bokstavligen) så gnäller han. 

skillnad om han skrivit ?min drömkvinna (infoga lista) var finns du?

gnäll gnäll gnäll

• Anonym (Mia)
    Anonym (H) skrev 2023-02-17 18:22:48 följande:
    Det där är typ majoriteten av de kvinnor jag känner. 
    Exalt detta!

Till TS: Vad är det du vill fråga om eller diskutera? Tycker du att det är ovanligt att kvinnor är glada, trevliga, intresserade och anstränger sig för att få till ett trevligt samtal? Är de flesta kvinnor du träffar otrevliga, ointresserade av dig och babblar på om politiskt resonemang som du finner extremt? Och samtidigt ser de opererade och översminkade ut? Varför dejtar du såna utseendefixerade och otrevliga tjejer? Varför inte vardagliga tjejer med alldagligt utseende?

En framtida partners fittfrisyr och fasthet i brösten är kanske inte det första som kommer på tal men nu var det ju inget krav från din sida heller. Så kanske lite onödigt att berätta det men det är ju inte så att nån tar skada av att du berättade det så okej fine.

Men frågan kvarstår: är det svårt för dig att träffa en sån kvinna? Vill du ha tips på hur du ska göra för att finna henne? Vill du diskutera ifall såna kvinnor finns? Eller varför kvinnor inte är så? Eller vill du diskutera med andra män om de också söker en sån kvinna?

Det blir också lite svårt att diskutera när man inte vet om du är 20 eller 60 år, om du vill bilda familj eller om du har småbarn. Du nämner inte heller om du har fler utseendepreferenser. Du ogillar operationer men gilar stora bröst så jag antar att du gillar lite rundare kvinnor? Söta och naturliga ansikten och naturlig hårfärg och frisyr? Inte en massa smink och blonderat hår eller tajta kläder?

Har du preferenser gällande karriär, ekonomi och social status? Kan du tänka dig en förskollärare eller sjuksköterska i hyresrätt med två barn varannan vecka? 
  • Anonym (Simon)
    Anonym (Mia) skrev 2023-02-20 22:37:44 följande:
    Exalt detta!

Till TS: Vad är det du vill fråga om eller diskutera? Tycker du att det är ovanligt att kvinnor är glada, trevliga, intresserade och anstränger sig för att få till ett trevligt samtal? Är de flesta kvinnor du träffar otrevliga, ointresserade av dig och babblar på om politiskt resonemang som du finner extremt? Och samtidigt ser de opererade och översminkade ut? Varför dejtar du såna utseendefixerade och otrevliga tjejer? Varför inte vardagliga tjejer med alldagligt utseende?
    Jag skall erkänna att jag har insett att jag borde ha tydligare deklarerat syftet med tråden med tanke på reaktionerna och kommentarerna här. Nu är ju det här ett diskukssionsforum så man kan väl för all del utgå ifrån att en TS syftar till att inleda en diskussion. Och där bör då i såfall finnas en tydlig frågeställning, ett påstående och inramning för att diskutera runt. En uppmaning till samtal. Det hade inte jag. Och det var heller inte mitt syfte. Även om tråden har formligen skenat iväg.

Vad ville jag då? Ja...som jag skrev inledningsvis i min TS så är det här bara en reaktion från mig. En reaktion på ett antal artiklar, ett antal trådar här osv, på vissa (många?) kvinnors syn på män och deras förväntan på hur mannen skall prestera inför dom som motvikt till deras ansträngningar i att se "perfekta ut". Och vidare uppfattningen jag fått från dessa texter om att kvinnan uppfattar sig ha rätt att kritiskt bedöma mannens försök och ansträngningar. Tänk bilden: "armarna i kors". Alltså...det är den uppfattning jag har fått. Jag påstår inte att alla delar samma uppfattning. 

Nu dejtar inte jag. Det var väldigt länge sedan jag gjorde det. Jag skall strax återkomma till det. Men om jag gjorde det så skulle jag vara enormt nyfiken på henne jag dejtade. Jag skulle vilja veta mycket om henne, och jag skulle vilja att hon var lika nyfiken på mig. Jag skulle vilja ha en balans. Inte att dejten handlar om att jag skall betala tillbaka till henne för hennes ansträngingar inför dejten (fixa till sig). Det är den bilden jag får mer och mer. Jag vill bara att hon skall vara hel och ren. Och trevlig och nyfiken.

Varför dejtar jag inte då? Jo helt enkelt därför att jag är gift sedan väldigt länge. Någon frågade hur gammal jag är. Lite oklar vilken betydelse det här i det här men visst....jag är närmare 60 än jag är 20. Mycket närmare 60 faktiskt. 
    Så varför startar jag en tråd om det här fenomenet när jag ändå inte själv är "drabbad" av det som jag skriver om? Ja...det finns en massa saker som jag kan reagera på som iof inte drabbar mig direkt. Ibland ger jag uttryck för det. Ibland inte. Här valde jag att ge uttryck för det.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-21 08:50:06 följande:
    Jag skall erkänna att jag har insett att jag borde ha tydligare deklarerat syftet med tråden med tanke på reaktionerna och kommentarerna här. Nu är ju det här ett diskukssionsforum så man kan väl för all del utgå ifrån att en TS syftar till att inleda en diskussion. Och där bör då i såfall finnas en tydlig frågeställning, ett påstående och inramning för att diskutera runt. En uppmaning till samtal. Det hade inte jag. Och det var heller inte mitt syfte. Även om tråden har formligen skenat iväg.

Vad ville jag då? Ja...som jag skrev inledningsvis i min TS så är det här bara en reaktion från mig. En reaktion på ett antal artiklar, ett antal trådar här osv, på vissa (många?) kvinnors syn på män och deras förväntan på hur mannen skall prestera inför dom som motvikt till deras ansträngningar i att se "perfekta ut". Och vidare uppfattningen jag fått från dessa texter om att kvinnan uppfattar sig ha rätt att kritiskt bedöma mannens försök och ansträngningar. Tänk bilden: "armarna i kors". Alltså...det är den uppfattning jag har fått. Jag påstår inte att alla delar samma uppfattning. 

Nu dejtar inte jag. Det var väldigt länge sedan jag gjorde det. Jag skall strax återkomma till det. Men om jag gjorde det så skulle jag vara enormt nyfiken på henne jag dejtade. Jag skulle vilja veta mycket om henne, och jag skulle vilja att hon var lika nyfiken på mig. Jag skulle vilja ha en balans. Inte att dejten handlar om att jag skall betala tillbaka till henne för hennes ansträngingar inför dejten (fixa till sig). Det är den bilden jag får mer och mer. Jag vill bara att hon skall vara hel och ren. Och trevlig och nyfiken.

Varför dejtar jag inte då? Jo helt enkelt därför att jag är gift sedan väldigt länge. Någon frågade hur gammal jag är. Lite oklar vilken betydelse det här i det här men visst....jag är närmare 60 än jag är 20. Mycket närmare 60 faktiskt. 
    Så varför startar jag en tråd om det här fenomenet när jag ändå inte själv är "drabbad" av det som jag skriver om? Ja...det finns en massa saker som jag kan reagera på som iof inte drabbar mig direkt. Ibland ger jag uttryck för det. Ibland inte. Här valde jag att ge uttryck för det.
    Har du nåt exempel på nån sån artikel eller vad det står att de tycker att män ska göra? Tänker du att influensers och medieprofiler hänger här på Familjeliv?

Om du inte dejtat på länge, hur vet du då att kvinnor inte är sådär glada och trevliga på dejter? Om det är så länge sen du dejtade känns det lite märkligt att du kommer och berättar för kvinnor hur de ska göra när de dejtar? 

Och detta med att kvinnor minsann sagt så om män - är det nån "tillbaka-kaka" då eller? Kvinnor har varit dumma enligt dig och nu vill du ge igen? Du har känt dig förolämpad (angående storleken på din snopp kanske?) och nu vill du att kvinnor ska få smaka på sin egna medicin? 

Det du vill diskutera är alltså "fenomenet att kvinnor lägger tid och pengar skönhetsingrepp och sen är otrevliga och dömande mot män de dejtar"? Du kanske får förklara lite närmare för det verkar ju inte bara vara jag som inte riktigt känner igen detta så kallade "fenomen"?

Din ålder spelar en viktigt roll här, som jag ser det. Influensers brukar vara unga och är knappast intresserade av män i 60-årsåldern. Om du är närmare 60 så kanske det är därför du reagerar och tror att det du reagerar på är nåt som gäller kvinnor generellt. Jag är snart 40 och jag bryr mig inte ett skit om vad Influensers gör. De är levande varumärken och vi vanliga kvinnor håller inte på med sånt trams. 
  • Anonym (Mia)

Är det alltså vanligt att kvinnor i 60-årsåldern håller på som de influensers och medieprofiler du irriterar dig på? Har du träffat många kvinnor som håller på så? Stora och fasta bröst utan operation och rakad snippa har alla 60-åringar, inklusive frugan, antar jag? 

• Anonym (Mia)

Känner du nån som dejtar eller har gjort det? Nån kompis, bekant, kollega, granne? Upplever den personen det "fenomen" du beskriver? Har du eller din fru nån kvinnlig vän eller bekant som dejtar eller har dejtat? Är hon som dessa influensers? Hur var det när du dejtade, alltså innan du gifte dig, var tjejerna glada och trevliga och rakade mellan benen? 

• Anonym (Mia)

Och naturlig hårfärg är det som gäller, om jag förstår dig rätt? Så gråhåriga kvinnor är att föredra antar jag? 

Ser framför mig 60-årig kvinna som sminkat sig i timmar och sitter med armarna i kors och väntar på att mannen ska prestera framför henne... Säkert jättevanligt. Bra att nån äntligen reagerar! 

• Anonym (Lol)

Haha detta blir bara mer oförståeligt. Du är runt 60 och i en relation sen länge men vill basonera ut vad män vill ha  hos en kvinna och tror att kvinnor inte är nyfikna på mannen under dejterna "då dom redan gjort sitt med att fixa till sig". Har du varit på sådana dejter så har du dejtat fel kvinnor eller själv varit dålig på att visa din nyfikenhet. man lockar fram olika saker hos varandra.

vi normala vuxna kvinnor vet bättre och resonerar inte så på dejter. 

för övrigt,
    fattar du inte att det ständiga tjatet på rakade fittor och stora bröst är en form av smygreklam som pushar kvinnor till att raka trotts att de inte vill eller mår bra av det, pushar till silikonbröst osv just för de tror att de inte är sexuellt attraktiva annars? På precis samma sätt som vissa kvinnor ibland basunerar ut att en man ska ha stora muskler, 1,80 lång och stor kuk som gäller.

Totalt osunt att hålla på och framhäva dessa referenser då det bara skapar komplex hos FOLK (men det är väl det bittra inlägg som detta vill skapa eller hämnas på).

Det är precis samma sak som när influensers i 30års åldern ser lite trötta ut och vips med lite fillers och smink så är allt bra igen. Smygreklam för att påverka osäkra själar. Efter ett tag så normaliserar man det och man tror att det är det som krävs för att man ska få vara med och leka.

• Anonym (Jaha)

Med andra ord hade som hävdade att tråden är ytterligare en gnälla-på- kvinnor-tråd helt rätt.
  • Anonym (Beast)
    Anonym (Jaha) skrev 2023-02-21 13:35:33 följande:
    Med andra ord hade som hävdade att tråden är ytterligare en gnälla-på- kvinnor-tråd helt rätt.
    Det som är anmärkningsvärt med alla dessa gnälla -på-kvinnor-trådar är att t anser sig vara helt i sin fulla rätt att gnälla, eftersom det eller det. Sån entitlement och så normaliserat av män att de inte ens uppfattar deras egna trådar som gnälltrådar. En helt normal tråd, ingen gnälltråd, andra män som smurfen låtsas som de inte ser det heller.

Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!