• Anonym (Simon)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Jag har läst en hel del inlägg i diverse forum, och även artiklkar skrivna av diverse kvinnliga krönikörer, där kvinnor uttrycker frustration och besvikelse över att män inte anstränger sig lika mycket som dom gör vad gäller dejtande och att attrahera. Nu kan inte tala för alla män men här kommer i alla fall min syn på det hela.

Jag vill bara ha en vanlig vardaglig kvinna. Jag vill inte ha någon där det tydligt framgår att dom suttit någon timma på en hårsalong, spenderat timmar i att lägga makeup, köpt nya kläder och fixat till sig till oigenkännelighet. Det skriker fake så lång väg. Och de bimbos och influencers som de kvinnor tar intryck av existerar över huvudtaget inte i mitt synfält. Så för mig ter det här sig bara konstgjort och märkligt. Vad vill jag ha då?

Jo en vardaglig kvinna.
    - En kvinna som är ren och hel och fräsh (nydushad räcker).
    - En kvinna som ser ut som hon gör en vanlig torsdag i februari när hon är på väg till jobbet, eller kommer hem från jobbet. För det är ändå den sanna versionen av henne 
    - En kvinna som är lite glad och artigt intresserad av mig
    - En kvinna som också gärna delar med sig av sig själv (tankar, fritidsintressen osv) på mina frågor.
    - En kvinna som inte passivt sitter och väntar på att jag skall "prestera framför henne".
    - En kvinna som inte bara sitter och bedömer mig
    - En kvinna upprigtigt intresserar sig för mig som för vilken annan människa som helst (varken mer eller mindre).
    - En kvinna som inte tänker att "nu har jag spenderat tid och pengar på att se perfekt ut...nu är det din tur att ta det här vidare". 
    - En kvinna som gärna är tolerant, flexibel och kan tänka sig att anpassa sig till vad jag vill eller inte vill. (Precis som jag tvärtom)
    - En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).
    - En kvinna som inte opererar sig efter sjuka skönhetsideal utan är trygg i hur hon är skapad.
    - Stora fasta bröst, och rakad mellan benen, är alltid en bonus

Som sagt...var som du är. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 22:49
    Men jösses vilket liv det blev här då. Jag är förvånad och helt oförberedd på anstormningen och hur allt lyckas snedtolkas. Jag har läst de flesta kommentarerna och förvånas över hur många här lyckas läsa in åsikter som jag inte sagt samt tolkningar om min privata relationsstatus som inte heller stämmer.

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Så till den sista raden i min TS som tydligen är den största orsaken till raseriet här. Det jag nämnder där är inget krav. Inget av det jag listar är överhuvudtaget ett krav. Det är önskemål. Den sista raden kommer alltså sist. Och bara är en bonus...inte ens ett önskemål alltså. Tänk så här istället. Låt oss ta en jämförelse som kommer upp som ett exempel. Tänk på alla dessa kukstorlekstrådar som översvämmar forumet. Hur ofta ser vi inte kvinnor som räknar upp andra kriterier som kommer långt högre upp än storleken på kuken? För att sen avsluta med "att stor kuk bara är en bonus". "Det kan vara trevligt". "Men det är väldigt mycket annat som är långt mycket viktigare"....osv

• Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!
  • ClumsySmurf

det är ju bara att hitta på något, dra "argumenten" ur röven som man gjort i den här tråden.
    posta lite bilder för att visa hur vanliga kvinnor ser ut, fultolka "dröm"(bonus) för att kunna protestera mot "måste" och gnäll på jävla entitlement.

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 18:36:11 följande:

det är ju bara att hitta på något, dra "argumenten" ur röven som man gjort i den här tråden.
    posta lite bilder för att visa hur vanliga kvinnor ser ut, fultolka "dröm"(bonus) för att kunna protestera mot "måste" och gnäll på jävla entitlement.

Spelar du bara dum? Du vet ju själv att det här är en vanlig unken gnälla-på-kvinnor-tråd. Ts känner sig berättigad att posta den eftersom (lägg in valfri tolkning) 

vad är det du själv gnäller på? Folks reaktioner på ts gnälltråd? 
  • ClumsySmurf

Ja, jag spela dum, jag vet att ingen från den här tråden skulle göra samma i en tråd som kvinnor också skriver i 🤣

Du känner dej också berättigad att posta i tråden eftersom (lägg in valfri tolkning)

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 19:15:42 följande:

Ja, jag spela dum, jag vet att ingen från den här tråden skulle göra samma i en tråd som kvinnor också skriver i 🤣

Du känner dej också berättigad att posta i tråden eftersom (lägg in valfri tolkning)

Men visa en sån tråd i så fall? Du, ts m fl klagar på att kvinnor vill ha en grov penis eller liknande, trots att du klagar så ser jag inte någon sån tråd. Inte heller du uppenbarligen eftersom du försöker uppmuntra andra att starta en kvinnor-som-gnäller-på-män-tråd. det är en jävla skillnad. På FL ser man trådar som denna varje dag. Kan inte påstå att jag sett en motsvarande skriven av kvinnor. Det kanske finns, men majoriteten av gnälltrådarna ser ut på det här sättet. En man som gnäller på kvinnor, andra män som hakar på, lägger till andra saker att gnälla på samtidigt som de känner en entitlement att göra det. Deras entitlement är så självklart att inte ens andra män eller kvinnor ens märker det. Män ska tydligen ha en självklar rätt att berätta hur kvinnor ska vara, helt normalt, ve den som påstår annat.

du länkade till en tråd där det bland annat står skrivet att någon gillade tjejer med silikontuttar och lite sliten. Alla har rätt till sina preferenser, har inget emot det, det är inte gnäll. Den här tråden är gnäll.
  • ClumsySmurf

"Du...klagar på att kvinnor vill ha en grov penis eller liknande"
    Lying Face

"Inte heller du uppenbarligen eftersom du försöker uppmuntra andra att starta en kvinnor-som-gnäller-på-män-tråd. "

Aurora Borrealis skrev 2023-02-23 10:04:34 följande: #
    Ok. Nu ska jag gå och starta en tråd med vad jag gillar, hur män ska se ut i ansiktena och kropparna och berätta hur de ska vara enligt mig! So long!
    "samtidigt som de känner en entitlement att göra det."

menar du entitlement som i "vi protesterar" och posta bilder med "vanliga" kvinnor så ts ska förstå vad som är rätt?

"Alla har rätt till sina preferenser.."
    är det därför det gnälls på preferenser och male gaze i tråden?
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 20:28:24 följande:

// Lying Face

"Inte heller du uppenbarligen eftersom du försöker uppmuntra andra att starta en kvinnor-som-gnäller-på-män-tråd. "

menar du entitlement som i "vi protesterar" och posta bilder med "vanliga" kvinnor så ts ska förstå vad som är rätt?

Om du syftar på mina bilder så var det mest sminkade, stylade och retuscherade bilder på yrkesmodeller från en bildbank (som är tillåtna att använda i icke kommersiellt syfte). Inte så många naturliga och vanliga kvinnor. Och mitt syfte var inte att "visa vad som är rätt", det är i så fall din tolkning (om det var mina bilder du syftade på).
  • ClumsySmurf

då missuppfattade jag bilderna, ber om ursäkt för det. men jag förstår inte poängen, för mej är det i alla fall så att de kvinnor jag ser/träffar irl inte är retuscherade.

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 20:28:24 följande:

// Lying Face

Pratar du om det sarkastiska inlägget att någon sa att denne skulle starta ett liknande inlägg? jag förstod sarkasmen i alla fall. Fan, det är väl klart att en gnälltråd möts med irritation. Jag är ganska irriterad på dig exempelvis. Jag hoppas och antar att ts i alla fall har lärt sig ett och annat.
  • ClumsySmurf

Hypotetiskt:  hur mycket sarkasm var det om hon skrev "Ja! Tack att du skrev!" i tråden någon gjorde?

om det var menat att folk skulle bli provocerade av preferenser, vad har då ts lärt sej...

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 21:58:33 följande:

Hypotetiskt:  hur mycket sarkasm var det om hon skrev "Ja! Tack att du skrev!" i tråden någon gjorde?

om det var menat att folk skulle bli provocerade av preferenser, vad har då ts lärt sej...

Du menar att den här tråden som gnäller på kvinnor skapar irritation? nämen OOJ DÅ, det visste jag inte!

(bara ett förtydligande, det var också sarkastiskt)

ts är inte sarkastisk. ts gnäller på kvinnor (exv att de opererar sig) och känner sig ha då rätt att berätta för kvinnor hur en vanlig kvinna borde se ut i hans ögon.
  • ClumsySmurf

Aurora Borrealis skrev 2023-02-26 18:45:32 följande: #18

Ja! Tack att du skrev! Tycker mig konstatera om att när en man skrev lika utförligt, noggrant om hur kvinnor ska vara enligt honom så konstaterar vissa andra män som svarat i hans tråd att "man måste få ha preferenser". När en kvinna däremot skriver lika utförligt om hur hon vill att drömmannen ska vara så gapas det "puh, sicka krav - jag blir utmattad av att läsa dem!" och "sänk kraven". Bra att du gör som mannen i hans tråd - skriv dina preferenser!

Självklart går det att finna när man vet exakt vad man vill ha och exakt vad man inte vill ha. Oftast dock när man minst anar det och har släppt taget om letandet.

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 23:08:33 följande:

Vad snackar du om? Har du bytt runt på könen nu? Det är ganska sarkastisk 
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-01 00:11:07 följande:

jag har inte bytt kön

Näha 
  • ClumsySmurf

innan du tycker att jag bytt runt på könen kan du ju försöka föreställa dej hur det blir om man byter "tillbaka"

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-01 00:57:05 följande:

innan du tycker att jag bytt runt på könen kan du ju försöka föreställa dej hur det blir om man byter "tillbaka"

Vill du gnälla om hur kvinnor ?hypotetiskt? är i en ?hypotetisk? tråd?
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-01 12:24:02 följande:

Det som kommer närmast sarkasm var "Hypotetiskt:".
    Ditt 3-d tänk är trasigt.

Jaha.
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!