• Anonym (Simon)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Jag har läst en hel del inlägg i diverse forum, och även artiklkar skrivna av diverse kvinnliga krönikörer, där kvinnor uttrycker frustration och besvikelse över att män inte anstränger sig lika mycket som dom gör vad gäller dejtande och att attrahera. Nu kan inte tala för alla män men här kommer i alla fall min syn på det hela.

Jag vill bara ha en vanlig vardaglig kvinna. Jag vill inte ha någon där det tydligt framgår att dom suttit någon timma på en hårsalong, spenderat timmar i att lägga makeup, köpt nya kläder och fixat till sig till oigenkännelighet. Det skriker fake så lång väg. Och de bimbos och influencers som de kvinnor tar intryck av existerar över huvudtaget inte i mitt synfält. Så för mig ter det här sig bara konstgjort och märkligt. Vad vill jag ha då?

Jo en vardaglig kvinna.
    - En kvinna som är ren och hel och fräsh (nydushad räcker).
    - En kvinna som ser ut som hon gör en vanlig torsdag i februari när hon är på väg till jobbet, eller kommer hem från jobbet. För det är ändå den sanna versionen av henne 
    - En kvinna som är lite glad och artigt intresserad av mig
    - En kvinna som också gärna delar med sig av sig själv (tankar, fritidsintressen osv) på mina frågor.
    - En kvinna som inte passivt sitter och väntar på att jag skall "prestera framför henne".
    - En kvinna som inte bara sitter och bedömer mig
    - En kvinna upprigtigt intresserar sig för mig som för vilken annan människa som helst (varken mer eller mindre).
    - En kvinna som inte tänker att "nu har jag spenderat tid och pengar på att se perfekt ut...nu är det din tur att ta det här vidare". 
    - En kvinna som gärna är tolerant, flexibel och kan tänka sig att anpassa sig till vad jag vill eller inte vill. (Precis som jag tvärtom)
    - En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).
    - En kvinna som inte opererar sig efter sjuka skönhetsideal utan är trygg i hur hon är skapad.
    - Stora fasta bröst, och rakad mellan benen, är alltid en bonus

Som sagt...var som du är. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 22:49
    Men jösses vilket liv det blev här då. Jag är förvånad och helt oförberedd på anstormningen och hur allt lyckas snedtolkas. Jag har läst de flesta kommentarerna och förvånas över hur många här lyckas läsa in åsikter som jag inte sagt samt tolkningar om min privata relationsstatus som inte heller stämmer.

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Så till den sista raden i min TS som tydligen är den största orsaken till raseriet här. Det jag nämnder där är inget krav. Inget av det jag listar är överhuvudtaget ett krav. Det är önskemål. Den sista raden kommer alltså sist. Och bara är en bonus...inte ens ett önskemål alltså. Tänk så här istället. Låt oss ta en jämförelse som kommer upp som ett exempel. Tänk på alla dessa kukstorlekstrådar som översvämmar forumet. Hur ofta ser vi inte kvinnor som räknar upp andra kriterier som kommer långt högre upp än storleken på kuken? För att sen avsluta med "att stor kuk bara är en bonus". "Det kan vara trevligt". "Men det är väldigt mycket annat som är långt mycket viktigare"....osv

• Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 19:04:29 följande:

länk?

Om du frågar mig så vill jag verkligen inte hjälpa in dig i ytterligare en tråd så du får titta själv bland nya trådar.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Man2) skrev 2023-02-26 18:34:30 följande:
    Jag behöver inga tips. Jag är gift jag med och har inga tankar på att skilja mig.
    Är din fru som i TS? Är era kvinnliga vänner så? 
  • Anonym (K)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 18:04:59 följande:

Fortfarande ingen kvinna som kopierat ts och gjort en egen tråd?

Vi är väl lite för bra för att skriva en tråd om hur män borde vara för att passa oss, helt enkelt. Även om det rent humoristiskt skulle kunnat bli kul. 

"En vanlig man, tack!" Fnissar redan. 
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 21:26:02 följande:
     jag tänkte det hade blivit roligt om någon kopierade ts och bytte könet (för att se om incelkören kommer) så kunde jag ha kopierat gnället
    Det märkliga för mig är att hela listan är självklarheter (bortsett från sista raden men det var ju bara en bonus), det är väl så de flesta beter på en dejt? Det låter för mig som om TS tycker att män generellt är oartiga och otrevliga
    Nja, jag tolkar det som hon söker en medelperson som är formbar, då hon har haft dålig erfarenhet av män som inte vill mötas eller accepterar vissa olika åsikter. Kanske de har  haft en viss nolltolerans för pk inställning till hennes syn. Gissningsvis handlar det om F!.

förstår vad hon menar då det aldrig är kul att bli "dömd" som pk maffian, men bättre då att uttrycka sig om att de gärna ska ha samma eller liknande värderingar från början eller vara öppna för oliktänkande än att de ska vara anpassningsbara.
    Inlägget osar bitterhet från en kvinna som inte lyckas träffa en sån man hon vill ha, istället för att rannsaka sig om varför hon inte lyckas så speglar hon istället det som att det är mäns fel eftersom många inte uppfyller alla dessa "krav". Det är precis samma typ av bitterhet som Lisa osar när hon tycker att det inte finns tillräckligt många anabola singelmän
    Synd att det faller på sin egen orimlighet, muskler är antingen små och fasta, eller stora och hängiga. Tyngden drar ned dem.
    Bara en vanlig man - Tack!

//
    Bara en vanlig man - Tack!

bara titeln på din trådstart säger så mycket. Vill du ha en man till skänks? Eller vill du (och sååå många andra här på familjeliv) kritisera män för att dom gör något fel nu igen.
    Gnäller vi för att vi protesterar mot att vi måste vara hunkiga och inte ha ovårdat skägg för att duga? 

Har du problem med att vi inte uppskattar att det är vad som krävs? 
    Du vet väl att du befinner dig i en trådstart där ts ställer krav på män, eller rättare sagt kritiserar män, samt lägger till ett -TACK efteråt, som att någon ska servera den perfekta mannen på ett fat till henne?

Du verkar försvara ts genom att dömande påstå att män är si eller så. Du fortsätter med andra ord ts kravlista över hur män egen borde vara. Vafan..
    Såg att du sarkastiskt kopierat in ett av mina inlägg och bytt kvinnor mot män. tycker du fortfarande att ts inte alls gnäller och klagar på kvinnor? Jag står för mitt inlägg i alla fall. Du, Kockobello, draken m fl ser inte AAALLS ts klagan och önskan över vad kvinnor egentligen ska vara. Näe, bara sakliga preferenser. Eller hur.

Hela tråden är ju ett vanligt jävla klagande på män. På familjeliv så flockas kvinnor som ts. en trådstartare som denne får vanligtvis en flock av kvinnor som stämmer in i kören. Kvinnor som av olika skäl är bittra och ser sin möjlighet att sprida sitt avsky mot det manliga könet.

• Anonym (53 årig kvinna)

Jag har följt den här tråden med stigande förvåning under några dagar nu.

Jag tycker att det är häpnadsväckande att den här tråden skapar så mycket ilska och irritation. Trådskaparen uttrycker ju inget konstigt egentligen. Som jag läser trådstarten så handlar det här bara om en replik till det, idag, rätt ofta förkommande nedsättande kommentarer om män generellt och kanske specifikt i dejtingsammanhang. Jag är iof medveten om att frustration i dejting uttrycks från bägge könen men just kvinnlig klagan får väldigt stort utrymme idag. Det må finnas skäl till det, men mycket av det som sägs och uttrycks går över gränsen tycker jag. Saker som kvinnor skriver skulle absolut inte vara lika allmänt accepterat om en man skrev det. 

Så när nu TS skapar den här tråden, som i sig är rätt harmlös, så kan jag inte låta bli att förvånas över reaktionerna. Eller jag kanske egengliten inte borde bli så förvånad? Han beskriver preferenser som är väldigt sunda och t.o.m välkomna. Tänk om han hade utryckt något som verkligen ställde krav på kvinnorna? De enda önskemål han har är att bli mött med respekt och intresse. Ömsesidigt för att vara väldig tydlig. Att han avslutar med en mening om bröst och rakade kön kan man ju diskutera och t.o.m skratta lite åt om man vill. Men samtidigt så läser jag honom så att han plockar upp ett exempel på preferenser som anses vara vanligt och påpekar att det inte är på någotsätt utslagsgivande eller ens viktigt. "Bara en bonus". Hade tråden passerat obemärkt utan den sista meningen?

Jag tycker att många av ni som engagerar er i den här tråden uttrycker er extremt onyanserat. Till skillnad från trådskaparen som faktiskt lyckas hålla en god ton. 

• ClumsySmurf

"Tänk om han hade utryckt något som verkligen ställde krav på kvinnorna?"

Tänk om de inte hittat på saker att gnälla om?

"Hade tråden passerat obemärkt utan den sista meningen?"
    Nej

• Anonym (Beast)
    Anonym (53 årig kvinna) skrev 2023-02-27 08:51:29 följande:

Jag har följt den här tråden med stigande förvåning under några dagar nu.

Jag tycker att det är häpnadsväckande att den här tråden skapar så mycket ilska och irritation. Trådskaparen uttrycker ju inget konstigt egentligen. Som jag läser trådstarten så handlar det här bara om en replik till det, idag, rätt ofta förkommande nedsättande kommentarer om män generellt och kanske specifikt i dejtingsammanhang. Jag är iof medveten om att frustration i dejting uttrycks från bägge könen men just kvinnlig klagan får väldigt stort utrymme idag. Det må finnas skäl till det, men mycket av det som sägs och uttrycks går över gränsen tycker jag. Saker som kvinnor skriver skulle absolut inte vara lika allmänt accepterat om en man skrev det. 

Så när nu TS skapar den här tråden, som i sig är rätt harmlös, så kan jag inte låta bli att förvånas över reaktionerna. Eller jag kanske egengliten inte borde bli så förvånad? Han beskriver preferenser som är väldigt sunda och t.o.m välkomna. Tänk om han hade utryckt något som verkligen ställde krav på kvinnorna? De enda önskemål han har är att bli mött med respekt och intresse. Ömsesidigt för att vara väldig tydlig. Att han avslutar med en mening om bröst och rakade kön kan man ju diskutera och t.o.m skratta lite åt om man vill. Men samtidigt så läser jag honom så att han plockar upp ett exempel på preferenser som anses vara vanligt och påpekar att det inte är på någotsätt utslagsgivande eller ens viktigt. "Bara en bonus". Hade tråden passerat obemärkt utan den sista meningen?

Jag tycker att många av ni som engagerar er i den här tråden uttrycker er extremt onyanserat. Till skillnad från trådskaparen som faktiskt lyckas hålla en god ton. 

Du tycker att kvinnlig klagan får stort utrymme idag? I tråden verkar ts ha det som anledning. Trots det så är 90% av gnälltrådarna på FL män som klagar på kvinnor. Sånt jävla gnäll. I alla män-som-gnäller-på-kvinnor-trådar så hävdas det att kvinnor gnäller på män. Var finns dessa trådar? trådar som denna översvämmar FL och nätet.

Har inga problem med hans preferenser, har problem med att han klagar över att han vill ha (men ändå inte) vilket leder till en uppmaning att kvinnor ska ändras på något sätt.

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 17:51:10 följande:

här är ännu en tråd med dumma män som behöver veta hur vanliga kvinnor ser ut och vissa behöver läxas upp om male gaze
    www.familjeliv.se/forum/thread/82280673-dromkvinnaman-hur-ser-din-ut

Vad snackar du om? ser du ingen skillnad på ?hur ser din drömkvinna/ man ut? -tråd i jämförelse med den här? I den tråden så hade ts kunnat skriva in sin lista med preferenser utan att det klassas som gnäll/ynk/klagande.
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!