• Anonym (Simon)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Jag har läst en hel del inlägg i diverse forum, och även artiklkar skrivna av diverse kvinnliga krönikörer, där kvinnor uttrycker frustration och besvikelse över att män inte anstränger sig lika mycket som dom gör vad gäller dejtande och att attrahera. Nu kan inte tala för alla män men här kommer i alla fall min syn på det hela.

Jag vill bara ha en vanlig vardaglig kvinna. Jag vill inte ha någon där det tydligt framgår att dom suttit någon timma på en hårsalong, spenderat timmar i att lägga makeup, köpt nya kläder och fixat till sig till oigenkännelighet. Det skriker fake så lång väg. Och de bimbos och influencers som de kvinnor tar intryck av existerar över huvudtaget inte i mitt synfält. Så för mig ter det här sig bara konstgjort och märkligt. Vad vill jag ha då?

Jo en vardaglig kvinna.
    - En kvinna som är ren och hel och fräsh (nydushad räcker).
    - En kvinna som ser ut som hon gör en vanlig torsdag i februari när hon är på väg till jobbet, eller kommer hem från jobbet. För det är ändå den sanna versionen av henne 
    - En kvinna som är lite glad och artigt intresserad av mig
    - En kvinna som också gärna delar med sig av sig själv (tankar, fritidsintressen osv) på mina frågor.
    - En kvinna som inte passivt sitter och väntar på att jag skall "prestera framför henne".
    - En kvinna som inte bara sitter och bedömer mig
    - En kvinna upprigtigt intresserar sig för mig som för vilken annan människa som helst (varken mer eller mindre).
    - En kvinna som inte tänker att "nu har jag spenderat tid och pengar på att se perfekt ut...nu är det din tur att ta det här vidare". 
    - En kvinna som gärna är tolerant, flexibel och kan tänka sig att anpassa sig till vad jag vill eller inte vill. (Precis som jag tvärtom)
    - En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).
    - En kvinna som inte opererar sig efter sjuka skönhetsideal utan är trygg i hur hon är skapad.
    - Stora fasta bröst, och rakad mellan benen, är alltid en bonus

Som sagt...var som du är. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 22:49
    Men jösses vilket liv det blev här då. Jag är förvånad och helt oförberedd på anstormningen och hur allt lyckas snedtolkas. Jag har läst de flesta kommentarerna och förvånas över hur många här lyckas läsa in åsikter som jag inte sagt samt tolkningar om min privata relationsstatus som inte heller stämmer.

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Så till den sista raden i min TS som tydligen är den största orsaken till raseriet här. Det jag nämnder där är inget krav. Inget av det jag listar är överhuvudtaget ett krav. Det är önskemål. Den sista raden kommer alltså sist. Och bara är en bonus...inte ens ett önskemål alltså. Tänk så här istället. Låt oss ta en jämförelse som kommer upp som ett exempel. Tänk på alla dessa kukstorlekstrådar som översvämmar forumet. Hur ofta ser vi inte kvinnor som räknar upp andra kriterier som kommer långt högre upp än storleken på kuken? För att sen avsluta med "att stor kuk bara är en bonus". "Det kan vara trevligt". "Men det är väldigt mycket annat som är långt mycket viktigare"....osv

• Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!
  • Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer)
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 15:56:17 följande:
    Inte lika mycket som kvinnor gör det. Tycker det är helt ok att kritisera kvinnor som förlöjligar mäns kroppar och manlighet, som talar om för män hur dom ska leva, och som har dubbelmoral.
    Japp du skriver det om och om igen, tycker du att kvinnor som blir utsatta för samma sak ska skriva det om och om igen i trådar?
    Att göra samma sak vecka ut och vecka in?
    Är det roligt för alla män att läsa om och om igen hur elaka män är som grupp?
    Gillar du när kvinnor skriver män som grupp misshandlar och våldtar kvinnor.
    Att många män gör så? för du vet väl att män gör det mångdubbelt mot kvinnor?

Tror du att män om dom skulle läsa det  hela tiden inte tröttnar?
    Tror du  inte att kvinnor som läser dina trådar och alla dina svar tröttnar på att läsa det du skriver om hur hemska kvinnor är?
    Men du kanske gärna läser gärna om och om igen  när kvinnor skriver hur hemska män är som misshandlar och våldtar, för det gör ju många män.

Tror att att män och kvinnor som beter sig illa läser vad du skriver och tänker, åh nej nu har kaffedraken skrivit så nu kommer jag att sluta döma, misshandla och våldta?

Du känner inte att du har ett behov att trycka ner kvinnor som grupp som du håller på?

Jo du håller på och kritiserar kvinnor mer än någon annan här på FL
    Ingen enskild kvinna håller på och kritiserar män i grupp som du gör mot kvinnor.
  • Anonym (Klon)
    Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer) skrev 2023-02-18 16:08:24 följande:
    Japp du skriver det om och om igen, tycker du att kvinnor som blir utsatta för samma sak ska skriva det om och om igen i trådar?
    Att göra samma sak vecka ut och vecka in?
    Är det roligt för alla män att läsa om och om igen hur elaka män är som grupp?
    Gillar du när kvinnor skriver män som grupp misshandlar och våldtar kvinnor.
    Att många män gör så? för du vet väl att män gör det mångdubbelt mot kvinnor?

Tror du att män om dom skulle läsa det  hela tiden inte tröttnar?
    Tror du  inte att kvinnor som läser dina trådar och alla dina svar tröttnar på att läsa det du skriver om hur hemska kvinnor är?
    Men du kanske gärna läser gärna om och om igen  när kvinnor skriver hur hemska män är som misshandlar och våldtar, för det gör ju många män.

Tror att att män och kvinnor som beter sig illa läser vad du skriver och tänker, åh nej nu har kaffedraken skrivit så nu kommer jag att sluta döma, misshandla och våldta?

Du känner inte att du har ett behov att trycka ner kvinnor som grupp som du håller på?

Jo du håller på och kritiserar kvinnor mer än någon annan här på FL
    Ingen enskild kvinna håller på och kritiserar män i grupp som du gör mot kvinnor.
    Det får kvinnor göra om dom vill. Och det gör dom. Jag läser ofta om hur kassa män är, enligt kvinnor.
    Du ser nog inte de trådarna du.
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 16:12:00 följande:
    Det får kvinnor göra om dom vill. Och det gör dom. Jag läser ofta om hur kassa män är, enligt kvinnor.
    Du ser nog inte de trådarna du.
    Du skriver ofta att du kritiserar kvinnor här på forumet men aldrig säger samma sak i verkliga livet till kvinnor, varför gör du inte det?
    Varför säger du inte dessa saker direkt till kvinnor du träffar?
    Vågar du inte det?

Tänk om kvinnor gör samma sak, häver ur sig saker på ett anonymt forum precis som du? som precis som du vill kritisera saker. 
    Du kritiserar precis lika mycket som kvinnor gör, det enda är att du är den enskilda person som mest kritiserar en grupp.
    Inga andra enskilda personer kritiserar så mycket som du, inser inte du att det är så? 
    Njuter du av att vara den som gnäller mest på hela forumet?

Sen heter ju detta forum just Familjeliv eller hur?
    Det gör att det är fler kvinnor än män på detta forum har du tänkt på det?
    Det är fler kvinnor än män här.
  • Anonym (Klon)
    Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer) skrev 2023-02-18 16:22:28 följande:
    Du skriver ofta att du kritiserar kvinnor här på forumet men aldrig säger samma sak i verkliga livet till kvinnor, varför gör du inte det?
    Varför säger du inte dessa saker direkt till kvinnor du träffar?
    Vågar du inte det?

Tänk om kvinnor gör samma sak, häver ur sig saker på ett anonymt forum precis som du? som precis som du vill kritisera saker. 
    Du kritiserar precis lika mycket som kvinnor gör, det enda är att du är den enskilda person som mest kritiserar en grupp.
    Inga andra enskilda personer kritiserar så mycket som du, inser inte du att det är så? 
    Njuter du av att vara den som gnäller mest på hela forumet?

Sen heter ju detta forum just Familjeliv eller hur?
    Det gör att det är fler kvinnor än män på detta forum har du tänkt på det?
    Det är fler kvinnor än män här.
    Jag har konfronterat mamma och syrran om saker de sagt, men de bara slingrar sig. Vissa kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män, men tål inget själva.
    När jag träffat kvinnor på dejt så är jag mer lättsam och positiv, försöker lära känna kvinnorna och ältar inte gammalt.
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 16:25:59 följande:
    Jag har konfronterat mamma och syrran om saker de sagt, men de bara slingrar sig. Vissa kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män, men tål inget själva.
    När jag träffat kvinnor på dejt så är jag mer lättsam och positiv, försöker lära känna kvinnorna och ältar inte gammalt.
    fast varför anser du att din mamma och syrra står för som kvinnor är i allmänhet,
    kvinnor svarar dig hela tiden att de flesta kvinnor inte är som dom men du fortsätter att klumpa ihop din familj med kvinnor som grupp.
    Det är som om du skulle hela tiden skulle bli ihop klumpad med våldtäcksmän av kvinnor som varit utsatta för det. Förstår du inte liknelsen?
  • Anonym (Klon)
    Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer) skrev 2023-02-18 16:36:39 följande:
    fast varför anser du att din mamma och syrra står för som kvinnor är i allmänhet,
    kvinnor svarar dig hela tiden att de flesta kvinnor inte är som dom men du fortsätter att klumpa ihop din familj med kvinnor som grupp.
    Det är som om du skulle hela tiden skulle bli ihop klumpad med våldtäcksmän av kvinnor som varit utsatta för det. Förstår du inte liknelsen?
    För det är inte bara de som förlöjligat min kropp och min manlighet. Det är vanligt att kvinnor gör det. Kvinnor gillar inte om män skulle säga samma till dom.
    Men många kvinnor tycker att det är mer ok att säga sånt till män.
  • Anonym (Beast)
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 16:45:37 följande:
    För det är inte bara de som förlöjligat min kropp och min manlighet. Det är vanligt att kvinnor gör det. Kvinnor gillar inte om män skulle säga samma till dom.

Du vet väl att du befinner dig i en trådstart där ts ställer krav på kvinnor, eller rättare sagt kritiserar kvinnor, samt lägger till ett -TACK efteråt, som att någon ska servera den perfekta kvinnan på ett fat till honom?

Du verkar försvara ts genom att dömande påstå att kvinnor är si eller så. Du fortsätter med andra ord ts kravlista över hur kvinnor egen borde vara. Vafan.

till kvinnor, män är inte på det sättet som ts eller klon m fl i den här tråden är. Dessa råkar vara bittra typer som sitter i det blåaktiga skenet från sin skärm. Göder sin avsky och med hjälp av sina medhannar förstärker, hejar på varandra och klappar varandra på axeln. 

• Anonym (f)
    Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer) skrev 2023-02-18 16:36:39 följande:
    text
    Vad får du ut av att diskutera med ett troll?
  • Anonym (Beast)

klon, jag skiter fullständigt i att du fått höra det och det från din syster eller mamma eller någon rando kvinna. Det enda som har betydelse är vad du säger till andra och hur du agerar. Att du är deprimerad eller whatevs spelar ingen roll. ta upp det med någon psykolog eller nåt. Tror du ditt kräkandes på kvinnor gör ditt liv bättre? Skärp dig förfan 

Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 16:45:37 följande:
    Det är konstigt att du har blivit så förlöjligad av så många kvinnor, hur många kvinnor har sagt det direkt till dig egentligen förutom din mamma och syrra?

Hur kan du säga att kvinnor inte fått samma saker sagda till dom?
    Menar du att du inte kan förstå att en kvinna har blivit förlöjligad av män?

Hur kan du säga att kvinnor gör så oftare än män? vet du verkligen vad många kvinnor får utstå, att män säger att dom är fula, tjocka, äldre kvinnor hånas mycket mer än äldre män, se bara hur män svarar andra män här, kallas fl tanterna på ett nedsättande sätt fast dom kanske bara är unga men männen inte gillar deras svar.
    Äldre kvinnors utseende kommenteras mycket mer än mäns, kvinnor kallas klimakteriekärringar eller till yngre säger men om man om en tjej blir upprörd har du mens eller?

Vet du hur många kvinnor som lever med män som hånar dom?, kanske ska du tänka till om varför kvinnojourer finns.

Varför kan du aldrig ta till dig att både män och kvinnor hånas och döms och det av både kvinnor och män.

Är du verkligen så totalt färgad av din familj att du inte ser att även många kvinnor utsätts av män? tror verkligen att kvinnor gör det så mycket oftare än män?

Vi lever nog i totalt olika världar om du inte ser det, du har skygglappar på.
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!