• Anonym (Simon)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Jag har läst en hel del inlägg i diverse forum, och även artiklkar skrivna av diverse kvinnliga krönikörer, där kvinnor uttrycker frustration och besvikelse över att män inte anstränger sig lika mycket som dom gör vad gäller dejtande och att attrahera. Nu kan inte tala för alla män men här kommer i alla fall min syn på det hela.

Jag vill bara ha en vanlig vardaglig kvinna. Jag vill inte ha någon där det tydligt framgår att dom suttit någon timma på en hårsalong, spenderat timmar i att lägga makeup, köpt nya kläder och fixat till sig till oigenkännelighet. Det skriker fake så lång väg. Och de bimbos och influencers som de kvinnor tar intryck av existerar över huvudtaget inte i mitt synfält. Så för mig ter det här sig bara konstgjort och märkligt. Vad vill jag ha då?

Jo en vardaglig kvinna.
    - En kvinna som är ren och hel och fräsh (nydushad räcker).
    - En kvinna som ser ut som hon gör en vanlig torsdag i februari när hon är på väg till jobbet, eller kommer hem från jobbet. För det är ändå den sanna versionen av henne 
    - En kvinna som är lite glad och artigt intresserad av mig
    - En kvinna som också gärna delar med sig av sig själv (tankar, fritidsintressen osv) på mina frågor.
    - En kvinna som inte passivt sitter och väntar på att jag skall "prestera framför henne".
    - En kvinna som inte bara sitter och bedömer mig
    - En kvinna upprigtigt intresserar sig för mig som för vilken annan människa som helst (varken mer eller mindre).
    - En kvinna som inte tänker att "nu har jag spenderat tid och pengar på att se perfekt ut...nu är det din tur att ta det här vidare". 
    - En kvinna som gärna är tolerant, flexibel och kan tänka sig att anpassa sig till vad jag vill eller inte vill. (Precis som jag tvärtom)
    - En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).
    - En kvinna som inte opererar sig efter sjuka skönhetsideal utan är trygg i hur hon är skapad.
    - Stora fasta bröst, och rakad mellan benen, är alltid en bonus

Som sagt...var som du är. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 22:49
    Men jösses vilket liv det blev här då. Jag är förvånad och helt oförberedd på anstormningen och hur allt lyckas snedtolkas. Jag har läst de flesta kommentarerna och förvånas över hur många här lyckas läsa in åsikter som jag inte sagt samt tolkningar om min privata relationsstatus som inte heller stämmer.

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Så till den sista raden i min TS som tydligen är den största orsaken till raseriet här. Det jag nämnder där är inget krav. Inget av det jag listar är överhuvudtaget ett krav. Det är önskemål. Den sista raden kommer alltså sist. Och bara är en bonus...inte ens ett önskemål alltså. Tänk så här istället. Låt oss ta en jämförelse som kommer upp som ett exempel. Tänk på alla dessa kukstorlekstrådar som översvämmar forumet. Hur ofta ser vi inte kvinnor som räknar upp andra kriterier som kommer långt högre upp än storleken på kuken? För att sen avsluta med "att stor kuk bara är en bonus". "Det kan vara trevligt". "Men det är väldigt mycket annat som är långt mycket viktigare"....osv

• Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!
  • Anonym (Lycka till)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 20:23:50 följande:

Kan man inte skilja på "bonus" och "måste" beror det ju på något, det kan ju vara så att man inte är läskunnig eller gör en halmgubbe, om det sen fel tolkas som "inte läskunnig och bygger halmgubbar" beror det ju på något...
    Javisst är det så. Du har så rätt. Jag håller med dig fullständigt. Tänk om jag kunde vara lite smartare. Ändå kopierar jag dina kloka ord. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-18 19:35:52 följande: #79
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 19:24:00 följande:
    "...då han har haft dålig erfarenhet av kvinnor som inte vill mötas eller accepterar vissa olika åsikter. Kanske de har haft en viss nolltolerans eller pk inställning till hans syn. Gissningsvis handlar det om sd. "

har han skrivit det?
    Nej, det var min tolkning utifrån hur och vad han uttryckte sig om. Den typen av önskan kommer från erfarenheter.

kan det inte bara vara din fantasi som skenat iväg?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Lycka till) skrev 2023-02-18 20:30:45 följande: #83
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 20:23:50 följande:

Kan man inte skilja på "bonus" och "måste" beror det ju på något, det kan ju vara så att man inte är läskunnig eller gör en halmgubbe, om det sen fel tolkas som "inte läskunnig och bygger halmgubbar" beror det ju på något...
    Javisst är det så. Du har så rätt. Jag håller med dig fullständigt. Tänk om jag kunde vara lite smartare. Ändå kopierar jag dina kloka ord. 
     jag håller också med mej själv så vi är ju i fall överens om något men jag håller inte med om att självklarheter är kloka ord
  • Anonym (K)

Ärligt, vilket jävla gnäll det hade blivit från hela incelkören om en kvinna skrivit motsvarande inlägg och sen avslutat med: "muskulös och vältränad och uthållig stor kuk är en bonus. Var som du är".

Det hade snyftats om hur höga krav kvinnor har och hyckleriet i att vilja ha någon muskulös och vältränad samtidigt som man påstår sig vilja ha någon vanlig och naturlig. 

Det vi kan konstatera är att båda de inläggen skulle mötts av mycket kritik, just för att de är motsägelsefulla. Alla får ha sina preferenser men det är ju bra om man inte låtsas att man vill ha det naturliga och vanliga när man föredrar nåt helt annat som de facto kräver en insats. 

• Anonym (Lycka till)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 20:37:07 följande:
     jag håller också med mej själv så vi är ju i fall överens om något men jag håller inte med om att självklarheter är kloka ord
    Nej så dumt skrivet av mig. Naturligtvis är det självklarheter du ger oss. Ingen tvekan om att dina åsikter är något annat än självklarheter. Feltolkningar och dryga kommentarer kommer från andra. Undrar var läsförståelse, halmgubbar och manipulativa incels kom från. Det var nog jag som skrev det men glömt. Tack för upplysningen. 
  • Anonym (Simon)

Istället för att svara var och en så sammanfattar jag min reaktion i en uppdatering av min TS.

• Lilithsnyatjej

Okek tack, då vet vi vad du vill ha för kvinna. Varför är du inte ihop med en sån kvinna? Varför är det viktigt för dig att berätta anonymt på Familjeliv om just dina preferenser? Om det nu inte handlar om att du vill berätta för kvinnor hur de bör vara (för att träffa en man - en man som du?)?

Vad räknar du som stora bröst? Min bh-storlek är 65E, vilket inte är särskilt stort. I övrigt känner jag igen mig på samtliga punkter. Jag är en girl next door. Men totalt ointresserad av män som skriver såna där listor. Det är oattraktivt. Det låter som om du är rädd för kvinnor som är självsäkra, ställer krav och utmanar dig intellektuellt. 

Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Lilithsnyatjej

Nåt annat du önskar dig, Simon? Hus, bil, båt, presentkort på en tangokurs? Eller kanske en gullig hund?

Om du skulle renovera hemma - vad skulle du då välja för färg på badrumskaklet? Om du skaffar en PT - vilka egenskaper tycker du då är viktigast hos denne? Och vilka egenskaper klarar du inte av hos din blivande svärmor? Vilken är din favoritpizza, Simon?

Svara gärna långt och ingående för alla här på Familjeliv är givetvis jätteintresserade av vad just du vill ha, Simon!

Och när vi får på detta så tänker jag ändra på mig själv utifrån det du svarar. Jag tror nämligen att det kommer att vara till stor hjälp och göra mig till en lycklig människa. So please help me out, Simon! 

• Anonym (vad)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-16 09:38:55 följande:

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Vilket är väldigt bisarrt. Varför startade du en tråd för att berätta vilken sorts kvinna du är intresserad av? Den informationen passar väl bättre på tinder eller något? Vad ska resten av forumet göra med den informationen liksom?
  • Lilithsnyatjej

Kan det vara så att Simon vill tipsa kvinnor om hur de ska vara för att träffa en man/en man som han? "Var som du är" låter som en uppmaning? Annars hade han väl skrivit att han vill ha en kvinna som "är den hon är"/"är sig själv"? 

Anonym (vad) skrev 2023-02-18 23:55:39 följande:
    Vilket är väldigt bisarrt. Varför startade du en tråd för att berätta vilken sorts kvinna du är intresserad av? Den informationen passar väl bättre på tinder eller något? Vad ska resten av forumet göra med den informationen liksom?
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!