Anonym (Simon) skrev 2023-02-21 08:50:06 följande:
Jag skall erkänna att jag har insett att jag borde ha tydligare deklarerat syftet med tråden med tanke på reaktionerna och kommentarerna här. Nu är ju det här ett diskukssionsforum så man kan väl för all del utgå ifrån att en TS syftar till att inleda en diskussion. Och där bör då i såfall finnas en tydlig frågeställning, ett påstående och inramning för att diskutera runt. En uppmaning till samtal. Det hade inte jag. Och det var heller inte mitt syfte. Även om tråden har formligen skenat iväg.
Vad ville jag då? Ja...som jag skrev inledningsvis i min TS så är det här bara en reaktion från mig. En reaktion på ett antal artiklar, ett antal trådar här osv, på vissa (många?) kvinnors syn på män och deras förväntan på hur mannen skall prestera inför dom som motvikt till deras ansträngningar i att se "perfekta ut". Och vidare uppfattningen jag fått från dessa texter om att kvinnan uppfattar sig ha rätt att kritiskt bedöma mannens försök och ansträngningar. Tänk bilden: "armarna i kors". Alltså...det är den uppfattning jag har fått. Jag påstår inte att alla delar samma uppfattning.
Nu dejtar inte jag. Det var väldigt länge sedan jag gjorde det. Jag skall strax återkomma till det. Men om jag gjorde det så skulle jag vara enormt nyfiken på henne jag dejtade. Jag skulle vilja veta mycket om henne, och jag skulle vilja att hon var lika nyfiken på mig. Jag skulle vilja ha en balans. Inte att dejten handlar om att jag skall betala tillbaka till henne för hennes ansträngingar inför dejten (fixa till sig). Det är den bilden jag får mer och mer. Jag vill bara att hon skall vara hel och ren. Och trevlig och nyfiken.
Varför dejtar jag inte då? Jo helt enkelt därför att jag är gift sedan väldigt länge. Någon frågade hur gammal jag är. Lite oklar vilken betydelse det här i det här men visst....jag är närmare 60 än jag är 20. Mycket närmare 60 faktiskt.
Så varför startar jag en tråd om det här fenomenet när jag ändå inte själv är "drabbad" av det som jag skriver om? Ja...det finns en massa saker som jag kan reagera på som iof inte drabbar mig direkt. Ibland ger jag uttryck för det. Ibland inte. Här valde jag att ge uttryck för det.
Haha detta blir bara mer oförståeligt. Du är runt 60 och i en relation sen länge men vill basonera ut vad män vill ha hos en kvinna och tror att kvinnor inte är nyfikna på mannen under dejterna "då dom redan gjort sitt med att fixa till sig". Har du varit på sådana dejter så har du dejtat fel kvinnor eller själv varit dålig på att visa din nyfikenhet. man lockar fram olika saker hos varandra.
vi normala vuxna kvinnor vet bättre och resonerar inte så på dejter.
för övrigt,
fattar du inte att det ständiga tjatet på rakade fittor och stora bröst är en form av smygreklam som pushar kvinnor till att raka trotts att de inte vill eller mår bra av det, pushar till silikonbröst osv just för de tror att de inte är sexuellt attraktiva annars? På precis samma sätt som vissa kvinnor ibland basunerar ut att en man ska ha stora muskler, 1,80 lång och stor kuk som gäller.
Totalt osunt att hålla på och framhäva dessa referenser då det bara skapar komplex hos FOLK (men det är väl det bittra inlägg som detta vill skapa eller hämnas på).
Det är precis samma sak som när influensers i 30års åldern ser lite trötta ut och vips med lite fillers och smink så är allt bra igen. Smygreklam för att påverka osäkra själar. Efter ett tag så normaliserar man det och man tror att det är det som krävs för att man ska få vara med och leka.