• Anonym (Simon)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Jag har läst en hel del inlägg i diverse forum, och även artiklkar skrivna av diverse kvinnliga krönikörer, där kvinnor uttrycker frustration och besvikelse över att män inte anstränger sig lika mycket som dom gör vad gäller dejtande och att attrahera. Nu kan inte tala för alla män men här kommer i alla fall min syn på det hela.

Jag vill bara ha en vanlig vardaglig kvinna. Jag vill inte ha någon där det tydligt framgår att dom suttit någon timma på en hårsalong, spenderat timmar i att lägga makeup, köpt nya kläder och fixat till sig till oigenkännelighet. Det skriker fake så lång väg. Och de bimbos och influencers som de kvinnor tar intryck av existerar över huvudtaget inte i mitt synfält. Så för mig ter det här sig bara konstgjort och märkligt. Vad vill jag ha då?

Jo en vardaglig kvinna.
    - En kvinna som är ren och hel och fräsh (nydushad räcker).
    - En kvinna som ser ut som hon gör en vanlig torsdag i februari när hon är på väg till jobbet, eller kommer hem från jobbet. För det är ändå den sanna versionen av henne 
    - En kvinna som är lite glad och artigt intresserad av mig
    - En kvinna som också gärna delar med sig av sig själv (tankar, fritidsintressen osv) på mina frågor.
    - En kvinna som inte passivt sitter och väntar på att jag skall "prestera framför henne".
    - En kvinna som inte bara sitter och bedömer mig
    - En kvinna upprigtigt intresserar sig för mig som för vilken annan människa som helst (varken mer eller mindre).
    - En kvinna som inte tänker att "nu har jag spenderat tid och pengar på att se perfekt ut...nu är det din tur att ta det här vidare". 
    - En kvinna som gärna är tolerant, flexibel och kan tänka sig att anpassa sig till vad jag vill eller inte vill. (Precis som jag tvärtom)
    - En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig).
    - En kvinna som inte opererar sig efter sjuka skönhetsideal utan är trygg i hur hon är skapad.
    - Stora fasta bröst, och rakad mellan benen, är alltid en bonus

Som sagt...var som du är. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 22:49
    Men jösses vilket liv det blev här då. Jag är förvånad och helt oförberedd på anstormningen och hur allt lyckas snedtolkas. Jag har läst de flesta kommentarerna och förvånas över hur många här lyckas läsa in åsikter som jag inte sagt samt tolkningar om min privata relationsstatus som inte heller stämmer.

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna och inte någon som försöker efterlikna någon sjuk idealbild. Jag vill ha en kvinna som möter mig med öppet sinne på samma sett som jag möte henne med öppet (och nyfiket) sinne. Inga konstigheter.

Så till den sista raden i min TS som tydligen är den största orsaken till raseriet här. Det jag nämnder där är inget krav. Inget av det jag listar är överhuvudtaget ett krav. Det är önskemål. Den sista raden kommer alltså sist. Och bara är en bonus...inte ens ett önskemål alltså. Tänk så här istället. Låt oss ta en jämförelse som kommer upp som ett exempel. Tänk på alla dessa kukstorlekstrådar som översvämmar forumet. Hur ofta ser vi inte kvinnor som räknar upp andra kriterier som kommer långt högre upp än storleken på kuken? För att sen avsluta med "att stor kuk bara är en bonus". "Det kan vara trevligt". "Men det är väldigt mycket annat som är långt mycket viktigare"....osv

• Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!
  • Anonym (Lycka till)

Stora fasta bröst och rakad? Skämtar du nu? 
    Hur ofta är stora bröst fasta om de är naturliga? 
    Rakad men "var som du är" 

Allt innan sista meningen var bra men sen....inte så bra. 

• Anonym (M)

Ok, vad är det som hindrar dig från att skaffa dig en vanlig kvinna?

Får inte riktigt ihop det med vad någon kvinna skriver i media, hon dikterar väl inte villkoren på dejtingmarknaden, hon uttrycker sin åsikt precis som du gör.

• Anonym (Klon)

Jag har aldrig haft ett förhållande. Och så händer det att jag attraheras av unga tjejer. Jag attraheras av jämnåriga också.
    De jag fått känslor för var vanliga kvinnor. Inga skönheter, men det hade DET.
    Män som mig måste sänka sina krav, och inte vara så kräsna. Om nån visar intresse så får vi nöja oss med vad vi får. Tror vi att vi kan få vem som helst eller?
    Typiskt män att överskatta sin egen attraktionskraft.

• Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer)
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-16 10:38:19 följande:

Jag har aldrig haft ett förhållande. Och så händer det att jag attraheras av unga tjejer. Jag attraheras av jämnåriga också.
    De jag fått känslor för var vanliga kvinnor. Inga skönheter, men det hade DET.
    Män som mig måste sänka sina krav, och inte vara så kräsna. Om nån visar intresse så får vi nöja oss med vad vi får. Tror vi att vi kan få vem som helst eller?
    Typiskt män att överskatta sin egen attraktionskraft.

Lägg ner fd Kaffedraken.

De flesta män tror inte att dom kan få vem som helst och behöver inte sänka sina krav utan blir i hop med dom som dom blir kära i precis som för kvinnor.
    De flesta män är inte i din situation utan har fått vara med kvinnor dom vill dvs helt vanliga kvinnor.
    Ingen varken man eller kvinna  ska  bara nöja sig med någon dom inte vill ha, det är det ingen som kräver.
    Men hittar man ingen då förblir man ju singel och det är ju ingen annans fel.
    Det är sorgligt för den som blir det om man vill ha en partner men ingen kräver att man ska ta någon man inte vill ha.

Men det finns män precis som kvinnor som trånar efter personer dom troligtvis aldrig kan få i hop det med. Och som bara attraheras av folk som dom oftast förstår inte kommer att bli tillgängliga för dom och då brukar folk säga, sänk dina krav och då menar man till en "vanlig" person.
    Det brukar t ex vara om en äldre man med ölmage, ingen bra ekonomi, inga speciella intressen, sitter mest hemma osv då trånar efter en ung snygg modell som reser jorden runt och träffar framåtsträvande personer.
    Det gäller även kvinnor, en kvinna som kanske är lite blyg, lite överviktig, mest hemma sittare, inte gör så mycket på fritiden men trånar efter en snygg och känd skådespelare kommer heller inte lyckas.

Obs detta är exempel. Då säger folk träffa folk som är vanliga och istället för att drömma.

Men det absolut vanligaste är att "vanliga" kvinnor och män blir i hop med "vanliga" kvinnor och män och dom flesta av alla kvinnor och män blir det också, det är ett fåtal av alla kvinnor och män som aldrig blir i hop med någon.
  • Anonym (Verkligheten)

Dessa glada trevliga och naturliga kvinnor finns men dom ratas av er män för att dom inte ser tillräckligt bra ut

• Anonym (Klon)
    Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer) skrev 2023-02-16 11:11:23 följande:
    Lägg ner fd Kaffedraken.

De flesta män tror inte att dom kan få vem som helst och behöver inte sänka sina krav utan blir i hop med dom som dom blir kära i precis som för kvinnor.
    De flesta män är inte i din situation utan har fått vara med kvinnor dom vill dvs helt vanliga kvinnor.
    Ingen varken man eller kvinna  ska  bara nöja sig med någon dom inte vill ha, det är det ingen som kräver.
    Men hittar man ingen då förblir man ju singel och det är ju ingen annans fel.
    Det är sorgligt för den som blir det om man vill ha en partner men ingen kräver att man ska ta någon man inte vill ha.
    Många säger det, att män tror dom kan få vem som helst. Speciellt män som mig är patetiska som ratar kvinnor som visar intresse. Ja, de flesta hittar nån. De flesta män får vara med kvinnor som dom vill, vanliga kvinnor. Jag är en av de som blev över, som aldrig haft ett förhållande. Därför så bör jag nöja mig när kvinnor visar intresse, och ge dom en chans. Även om det inte känns rätt för mig. Alternativet är att fortsätta leva ensam.
  • Anonym (Klon)
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-16 12:22:29 följande:
    Många säger det, att män tror dom kan få vem som helst. Speciellt män som mig är patetiska som ratar kvinnor som visar intresse. Ja, de flesta hittar nån. De flesta män får vara med kvinnor som dom vill, vanliga kvinnor. Jag är en av de som blev över, som aldrig haft ett förhållande. Därför så bör jag nöja mig när kvinnor visar intresse, och ge dom en chans. Även om det inte känns rätt för mig. Alternativet är att fortsätta leva ensam.
    Jag minns för några år sen när jag var på stranden med mamma och syrran. En kvinnlig bekant till dom var med. En kvinna med psykiska problem, som går på medicinering. Dom har ofta pratat skit om henne. Mamma sa till mig, "hon är singel". Senare sa syrran samma sak, "hon är singel".
    Jag blev förvånad. De ville att jag skulle träffa den kvinnan alltså. Jag frågade syrran senare om hon tyckte att den kvinna var nåt för mig. "Vad tycker du själv?"
    Jag blev förbannad när hon slingrade sig, så jag pratade inget mer om det med henne. Jag frågade mamma samma sak. Hon påstod att hon inte mindes så bra. Vid ett senare tillfälle frågade jag igen, och då sa hon att hon inte tyckte kvinnan var nåt för mig. Jag frågade varför hon uppmärksammat mig på att kvinnan var singel. Det kunde hon inte svara på.
  • Anonym (Klon)

Min mamma och syster har ofta lagt sig i vilka jag träffat och haft åsikter. Dom har också talat om för mig hur en man ska vara, vad kvinnor gillar. Sen när de själva träffade män så var det män med alkokolmissbruk, aggressionsproblem, stor åldersskillnad. 
    Man upptäcker saker om folk när man levt ett tag. Ofta är det dom som vet bäst, som kanske bör hålla käften.

• Anonym (Jovisst!)
    Anonym (Lycka till) skrev 2023-02-16 10:33:57 följande:

Stora fasta bröst och rakad? Skämtar du nu? 
    Hur ofta är stora bröst fasta om de är naturliga? 
    Rakad men "var som du är" 

Allt innan sista meningen var bra men sen....inte så bra. 

Haha häpnade också åt sista meningen och skrattade sarkastiskt. Han skulle bara veta hur mycket tid och energi det går åt att avlägsna hår och hålla det borta och lent för att inte tala om infektioner och inåtväxta hår. Stora fasta brösten, då är vi nere på tonårsnivå. Tjena!SkålTungan ute
  • Anonym (K)

Nej du vill inte ha en vanlig vardaglig kvinna. Du har antagligen svårt att träffa nån eftersom du har en kravlista som inte motsvarar det du själv kan erbjuda. 

Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!