Inlägg från: Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (de flesta blir i hop med "vanliga" personer)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Anonym (Klon) skrev 2023-02-16 10:38:19 följande:

Jag har aldrig haft ett förhållande. Och så händer det att jag attraheras av unga tjejer. Jag attraheras av jämnåriga också.
    De jag fått känslor för var vanliga kvinnor. Inga skönheter, men det hade DET.
    Män som mig måste sänka sina krav, och inte vara så kräsna. Om nån visar intresse så får vi nöja oss med vad vi får. Tror vi att vi kan få vem som helst eller?
    Typiskt män att överskatta sin egen attraktionskraft.

Lägg ner fd Kaffedraken.

De flesta män tror inte att dom kan få vem som helst och behöver inte sänka sina krav utan blir i hop med dom som dom blir kära i precis som för kvinnor.
    De flesta män är inte i din situation utan har fått vara med kvinnor dom vill dvs helt vanliga kvinnor.
    Ingen varken man eller kvinna  ska  bara nöja sig med någon dom inte vill ha, det är det ingen som kräver.
    Men hittar man ingen då förblir man ju singel och det är ju ingen annans fel.
    Det är sorgligt för den som blir det om man vill ha en partner men ingen kräver att man ska ta någon man inte vill ha.

Men det finns män precis som kvinnor som trånar efter personer dom troligtvis aldrig kan få i hop det med. Och som bara attraheras av folk som dom oftast förstår inte kommer att bli tillgängliga för dom och då brukar folk säga, sänk dina krav och då menar man till en "vanlig" person.
    Det brukar t ex vara om en äldre man med ölmage, ingen bra ekonomi, inga speciella intressen, sitter mest hemma osv då trånar efter en ung snygg modell som reser jorden runt och träffar framåtsträvande personer.
    Det gäller även kvinnor, en kvinna som kanske är lite blyg, lite överviktig, mest hemma sittare, inte gör så mycket på fritiden men trånar efter en snygg och känd skådespelare kommer heller inte lyckas.

Obs detta är exempel. Då säger folk träffa folk som är vanliga och istället för att drömma.

Men det absolut vanligaste är att "vanliga" kvinnor och män blir i hop med "vanliga" kvinnor och män och dom flesta av alla kvinnor och män blir det också, det är ett fåtal av alla kvinnor och män som aldrig blir i hop med någon.
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-17 16:27:51 följande:
    Varför hänga upp sig på just den? Den kom ju längst ned av en anledning. Inte överst och först. Det är mycket annat som är viktigt (viktigare). Det där är ju bara en bonus som jag skrev. Inget annat. 
    Fast det var ju en onödig kommentar, du skriver att du inte vill ha en kvinna som opererar sig utan gillar hur hon är skapt, sen skriver du gärna stora fast bröst.
    Jaha men dom kvinnorna som inte har det då utan kanske nästan är platta, kan du förstå då att dom kan ha komplex för sina små bröst och vilja göra dom större eftersom just killar som du gillar stora fasta bröst? det får kvinnor höra hela tiden.
    Då menar jag inte operera super stora bröst utan normal bh storlek?

Lätt att säga att kvinnan du vill gilla ska gilla sig själv som hon är skapt och sen nästa mening skriva men gärna stora fasta bröst.
    Då blir det inte lätt för alla plattbröstade kvinnor att gilla sig själva när nästan inga killar säger att dom gillar platta bröst.

Nej den kommentaren kändes onödig när du skrivit vettigt innan.
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 06:38:26 följande:
    Vad tycker du om trådar där kvinnor föraktar och förlöjligar män som inte passar in i deras mall?
    Du tar ändå priset. fd Kaffedraken!!!

I alla trådar när du anser att kvinnor hoppar på män och några skriver att män också hoppar på kvinnor skriver du ALLTID: men denna tråd handlar om kvinnor som har åsikter om män och inte det motsatta det är du alltid snabb på att skriva.

Nu handlar denna tråd om män som har åsikter om kvinnor men då gör du själv det du alltid påpekar att några kvinnor gör nämligen då ta och fråga om andra trådar och motsatsen kvinnor som tycker saker om mön.

Vänligen då respektera det du begär att andra ska göra i andra trådar, håll dig till ämnet dvs denna tråd handlar om män som har åsikter om hur kvinnor ska vara.

Du vill själv inte svara när kvinnor frågar om hur män är mot kvinnor när när du tar upp dina åsikter om hur kvinnor är mot män men du vill att folk ska svara om vad dom tycker trådar när kvinnor tycker något om män.

Varför ska andra svara om det motsatta om vad tråden handlar om när du själv aldrig vill göra det?

Andra ska alltså göra det du inte gör, följ dina egna regler, dvs höll dig till trådens ämne, denna gång var det INTE hur kvinnor är mot män utan hur män vill att kvinnor ska vara.

Ska alla respektera i andra trådar som du alltid tar upp när någon skriver något du inte tycker är ifrån rätt sida ska väl du åtminstone respektera samma sak i andra trådar.

Dvs Denna tråda handlar inte om ditt favoritämne dvs hur kvinnor beter sig mot män, denna tråd handlar om hur män vill att kvinnor ska vara.
    Respekterar det! 
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 08:48:33 följande:
    Ja, jag blir nyfiken eftersom den jag svarade får avsmak av att läsa ts. Man undrar om kvinnor får avsmak av att läsa när kvinnor skriver liknande om män?
    Men då så, då kan väl du förstå att kvinnor undrar samma sak i trådar där du t ex skriver om hur kvinnor beter sig,
    Då är det väl inte konstigt att kvinnor undrar vad du och andra män anser om män som beter sig dåligt mot kvinnor eller hur?
    Men det vill du aldrig svara på utan hänvisar då till att tråden inte handlar om mäns beteende mot kvinnor.
    Nu handlade denna tråd om vad män tycker om kvinnor.
    Men nu ska du få fråga om vad kvinnor tycker om andra trådar något som du själv alltid påpekar är fel, dvs att man ska hålla sig till ämnet.

Varför följer du inte dina egna "regler"?
    Förstår du nu varför kvinnor frågar om det motsatta i trådar precis som du gör nu?

Du tycker att det är ok att du gör det men inte att kvinnor gör det?
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 10:54:15 följande:
    Jag tror inte heller att kvinnor känner samma avsmak om kvinnor beter sig på samma sätt. Men jag ville fråga i alla fall.
    Vad bra, nästa gång en kvinna frågar någonting om män i en tråd där du skriver om kvinnor kommer du alltså INTE skriva, denna tråd handlar om kvinnor som beter sig dåligt mot män utan att du kommer förstå deras nyfikenhet.

Du själv vill ha svar men andra ska inte få svar, det vill du inte men då vet vi och kommer att påminna dig i nästa tråd du ta upp hur kvinnor beter sig.
    Utmärkt, du kommer aldrig mer kunna avsäga dig deras frågar i en tråd.

Sen vore det väldigt intressant att någon gång få höra dig inse att det inte alltid är bara kvinnor som beter sig på ett visst sätt, du skriver ibland att du vet att även kvinnor kan blir utsatta men du kritiserar aldrig män.

Man skulle verkligen vilja vet hur du ser på män någon gång och inte bara få läsa hur du alltid kritiserar kvinnor.

Du dömer kvinnor hela tiden, har aldrig läst någon som dömer  andra så mycket hela tiden. Du är så fruktansvärt bitter mot kvinnor som grupp.
    Måste vara väldigt jobbigt att hela din värld upptas av det eftersom du skriver om det hela tiden och dina två unga tjejer som det aldrig blev något med.
    Plus att du tydligen är så färgad av din syster och mamma att du inte kan se att de flesta andra kvinnor kan vara på annat sätt,.

Men ifrågasätt då aldrig mer varför kvinnor ställer frågor och är nyfikna i trådar där kvinnor blir nedklankade på .
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 15:24:14 följande:
    Jag kritiserar ofta män som jag tycker beter sig illa.
    Ok ge exempel på vad du har skrivit då för jag har då aldrig sett dig kritisera män som grupp som du kritiserar kvinnor som grupp.
    Visst kan du självklart kritisera en våldtäcks man osv men aldrig män som grupp, men kvinnor som grupp det är ditt favorit ämne att kritisera och ofta på ett kränkande sätt.
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 15:51:43 följande:
    Nej, du får tro vad du vill. Ja, jag gillar att kritisera kvinnor som jag tycker beter sig illa, som dömer och hycklar.
    Och jag upplever att du dömer och hycklar i många trådar.
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 15:56:17 följande:
    Inte lika mycket som kvinnor gör det. Tycker det är helt ok att kritisera kvinnor som förlöjligar mäns kroppar och manlighet, som talar om för män hur dom ska leva, och som har dubbelmoral.
    Japp du skriver det om och om igen, tycker du att kvinnor som blir utsatta för samma sak ska skriva det om och om igen i trådar?
    Att göra samma sak vecka ut och vecka in?
    Är det roligt för alla män att läsa om och om igen hur elaka män är som grupp?
    Gillar du när kvinnor skriver män som grupp misshandlar och våldtar kvinnor.
    Att många män gör så? för du vet väl att män gör det mångdubbelt mot kvinnor?

Tror du att män om dom skulle läsa det  hela tiden inte tröttnar?
    Tror du  inte att kvinnor som läser dina trådar och alla dina svar tröttnar på att läsa det du skriver om hur hemska kvinnor är?
    Men du kanske gärna läser gärna om och om igen  när kvinnor skriver hur hemska män är som misshandlar och våldtar, för det gör ju många män.

Tror att att män och kvinnor som beter sig illa läser vad du skriver och tänker, åh nej nu har kaffedraken skrivit så nu kommer jag att sluta döma, misshandla och våldta?

Du känner inte att du har ett behov att trycka ner kvinnor som grupp som du håller på?

Jo du håller på och kritiserar kvinnor mer än någon annan här på FL
    Ingen enskild kvinna håller på och kritiserar män i grupp som du gör mot kvinnor.
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 16:12:00 följande:
    Det får kvinnor göra om dom vill. Och det gör dom. Jag läser ofta om hur kassa män är, enligt kvinnor.
    Du ser nog inte de trådarna du.
    Du skriver ofta att du kritiserar kvinnor här på forumet men aldrig säger samma sak i verkliga livet till kvinnor, varför gör du inte det?
    Varför säger du inte dessa saker direkt till kvinnor du träffar?
    Vågar du inte det?

Tänk om kvinnor gör samma sak, häver ur sig saker på ett anonymt forum precis som du? som precis som du vill kritisera saker. 
    Du kritiserar precis lika mycket som kvinnor gör, det enda är att du är den enskilda person som mest kritiserar en grupp.
    Inga andra enskilda personer kritiserar så mycket som du, inser inte du att det är så? 
    Njuter du av att vara den som gnäller mest på hela forumet?

Sen heter ju detta forum just Familjeliv eller hur?
    Det gör att det är fler kvinnor än män på detta forum har du tänkt på det?
    Det är fler kvinnor än män här.
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 16:25:59 följande:
    Jag har konfronterat mamma och syrran om saker de sagt, men de bara slingrar sig. Vissa kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män, men tål inget själva.
    När jag träffat kvinnor på dejt så är jag mer lättsam och positiv, försöker lära känna kvinnorna och ältar inte gammalt.
    fast varför anser du att din mamma och syrra står för som kvinnor är i allmänhet,
    kvinnor svarar dig hela tiden att de flesta kvinnor inte är som dom men du fortsätter att klumpa ihop din familj med kvinnor som grupp.
    Det är som om du skulle hela tiden skulle bli ihop klumpad med våldtäcksmän av kvinnor som varit utsatta för det. Förstår du inte liknelsen?
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 16:45:37 följande:
    För det är inte bara de som förlöjligat min kropp och min manlighet. Det är vanligt att kvinnor gör det. Kvinnor gillar inte om män skulle säga samma till dom.
    Men många kvinnor tycker att det är mer ok att säga sånt till män.
    Det är konstigt att du har blivit så förlöjligad av så många kvinnor, hur många kvinnor har sagt det direkt till dig egentligen förutom din mamma och syrra?

Hur kan du säga att kvinnor inte fått samma saker sagda till dom?
    Menar du att du inte kan förstå att en kvinna har blivit förlöjligad av män?

Hur kan du säga att kvinnor gör så oftare än män? vet du verkligen vad många kvinnor får utstå, att män säger att dom är fula, tjocka, äldre kvinnor hånas mycket mer än äldre män, se bara hur män svarar andra män här, kallas fl tanterna på ett nedsättande sätt fast dom kanske bara är unga men männen inte gillar deras svar.
    Äldre kvinnors utseende kommenteras mycket mer än mäns, kvinnor kallas klimakteriekärringar eller till yngre säger men om man om en tjej blir upprörd har du mens eller?

Vet du hur många kvinnor som lever med män som hånar dom?, kanske ska du tänka till om varför kvinnojourer finns.

Varför kan du aldrig ta till dig att både män och kvinnor hånas och döms och det av både kvinnor och män.

Är du verkligen så totalt färgad av din familj att du inte ser att även många kvinnor utsätts av män? tror verkligen att kvinnor gör det så mycket oftare än män?

Vi lever nog i totalt olika världar om du inte ser det, du har skygglappar på.

Vad anser din fru om din lista TS?
    Uppfyller hon det mesta på din lista?
    Hoppas det för hennes skull.

Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!