• Anonym (Irriterad man)

Varför är kvinnor så needy/stressande?

Är en man som haft en hel del relationer. Har ofta fått avsluta pga kvinnan blivit för needy och krävande redan i dejtingstadiet. Varför är kvinnor så? Varför kan de sällan ta det lugnt? För egen del blir jag väldigt stressad av det Och backar och sen tar det slut. Varför har ni kvinnor en sån stress att föra relationen framåt så fort det går?

• Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 14:13:53 följande:
    Jag anser ju att en relation inte kan uppta hela ens liv. Jag skall kunna jobba utan att bli störd, jag skall inte behöva göra avkall på mina hobbys och ställa in allt bara för att det finns en kvinna i mitt liv. Jag prioriterar henne men jag prioriterar annat med 
    jo men vanligaste i början av en kärleksrelation är ju att man VILL vara med varandra. Hur kär är du egentligen i de här kvinnorna? Min erfarenhet är att när man är nyförälskad så tänker man på den andre non stop, hänger på telefonen, längtar, svårt att äta och få något vettigt gjort. Man vill typ bara krypa under varandras hus och knulla som kaniner.

Du verkar vilja leva på som vanligt men trycka in kvinnan där du får en tidslucka övers. Det får mig att frågandets hur kär och galen du egentligen är här..

Vaf ska du med en kvinna till när ditt liv redan är så k ritat och fullt av aktiviteter du tycker om? Relation handlar ju om kompromiss
  • Mimosa86

Svaret är enkelt: 

Vi kvinnor har en biologisk klocka som klämtar.
    Efter 25 har vi liksom inte lyxen att lägga vår tid på relationer som inte har potential.

Om du varken vill eller ha tid att prioritera en kvinna, kanske kk relation är mer gångbart för dig?

Frågan är vad du får ut av en relation du uppenbarligen inte känner 100 för.

• Anonym (Emil)

Jag tror det är du Som är problemet. För om majoriteten av tjejer du träffar är såhär. Så handlar det om vilken typ av tjej som faller för dig/du faller för. 

det finns män som gnäller på ?tjejer vill inte betala? ?dem vill att jag står för allt? ?dem gör slut  så fort det kommer en ny? 

i detta fallet är det vanligt att killar visar upp en fasad eller att man är rik, eller att man vill vara ?the providor? ?att man har bilar? och då drar tjejer sig till det som är intresserade av att männen ska vara så. 

något du gillar hos dessa tjejer kanske att dem är väldigt på och visar intresse. Sen blir det jobbigt. ett exempel

• Anonym (gösses)
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 18:46:39 följande:
    Har inga problem att få sex, men fick jag välja skulle jag ha det med en och samma
    Problemet är att sex är inte detsamma som en relation. Det du är ute efter är någon att knulla INTE en livspartner och en djupare relation. Du vill ha någon du kan knulla när du vill och sen lägga åt sidan när du är nöjd... som en docka helt enkelt där allt sker på dina villkor. Det är inte en parrelation för människor är ju inte som dockor, de har en egen vilja och krav så det kommer lixom aldrig bli bara på dina villkor. Så kan du bara göra med prylar som inte har egen vilja.
  • Tecum
    Limajo skrev 2023-02-08 17:50:31 följande:
    Vad bra att vi inte har en relation då. ;) Men det handlar inte om att jag är osäker eller krävande, det handlar om att jag vill dela min vardag med min partner för att jag älskar honom och jag vill vara med någon som vill dela min vardag. Det är inte fel att vilja ha egentid och det är inte fel att vilja ha mycket kontakt. Det som blir fel är när man försöker passa ihop de två. Ts behöver hitta någon som är som honom, inte gnälla över att kvinnor är needy.
    Eller hur... Jag har inte dejtat sedan den grå forntid då det varken fanns mobiltelefoner eller internet så jag har ingen koll på nutida kvinnors behov av daglig kontakt. Men jag håller med det du skriver!
  • Anonym (KvinnligQ)

Jag är en attraktiv stark  kvinna som bara vill träffa en man nån kväll då och då för...  I övrigt har jag andra intressen. 

Männen blir tokiga i att jag inte vill messa o prata en massa däremellan. Ska skrivas godnatt och en massa som jag inte har lust med. Räcker med att sätta datum för nästa dejt.

Det gör dem mer intresserade och ska analysera mig. Just nu träffar jag en man med fint jobb o villa i bästa stadsdelen. Han förstår inte varför jag inte blir imponerad. 

Jag tröttnar på detta och brukar avsluta... 

• Anonym (Jadu)

Har upplevt samma, fast med män jag dejtat. 

• Anonym (Wer)
    Mimosa86 skrev 2023-02-08 19:11:27 följande:

Svaret är enkelt: 

Efter 25 har vi liksom inte lyxen att lägga vår tid på relationer som inte har potential.

Om du varken vill eller ha tid att prioritera en kvinna, kanske kk relation är mer gångbart för dig?

Fast då är det väl viktigt att verkligen inte ha för bråttom heller för att lära känna mannen. Lite desperat att rusa in i något för att man känner att tiden tickar på. 
    För att sedan märka att han egentligen inte var något att ha. Sedan kanske du inte ens känner dig färdig med barn och provar lyckan med nästa.
    Är väl därför det finns så många mammor där ute som har barn med fler än 2 pappor.  
  • Anonym (Irriterad man)
    Mimosa86 skrev 2023-02-08 19:11:27 följande:

Svaret är enkelt: 

Är tydlig med att barn vlll jag inte ha. Så en kvinna som vill ha barn vet från början att jag inte vill. Men snappsponlingsyndromet gäller även kvinnor som inte vill ha barn. Det ska gå snabbt med ihopflytt istället för att vänta de för mig nödvändiga åren innan man vet. så fenomenet finns inte bara hos kvinnor som vill ha barn/fler barn
  • Kockobello
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 19:48:53 följande:
    Är tydlig med att barn vlll jag inte ha. Så en kvinna som vill ha barn vet från början att jag inte vill. Men snappsponlingsyndromet gäller även kvinnor som inte vill ha barn. Det ska gå snabbt med ihopflytt istället för att vänta de för mig nödvändiga åren innan man vet. så fenomenet finns inte bara hos kvinnor som vill ha barn/fler barn
    Varför vill de flytta ihop? 

Har de inga egna liv?

Vad skulle du säga att det är för typ av kvinnor du träffar? 
Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?