• Anonym (Irriterad man)

Varför är kvinnor så needy/stressande?

Är en man som haft en hel del relationer. Har ofta fått avsluta pga kvinnan blivit för needy och krävande redan i dejtingstadiet. Varför är kvinnor så? Varför kan de sällan ta det lugnt? För egen del blir jag väldigt stressad av det Och backar och sen tar det slut. Varför har ni kvinnor en sån stress att föra relationen framåt så fort det går?

• Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?
  • Limajo
    Tecum skrev 2023-02-08 16:59:28 följande:
    Jag tycker du är needy! Om man har en relation utan att bo ihop men är trygga med varann måste man väl inte höras varje dygn? Varför? Jag säger inte att det är fel men knappast nödvändigt heller. Men man bör ju stämma av vad som gäller, vad den andra kräver. Och givetvis ske man svara på sms eller samtal.
    Vad bra att vi inte har en relation då. ;) Men det handlar inte om att jag är osäker eller krävande, det handlar om att jag vill dela min vardag med min partner för att jag älskar honom och jag vill vara med någon som vill dela min vardag. Det är inte fel att vilja ha egentid och det är inte fel att vilja ha mycket kontakt. Det som blir fel är när man försöker passa ihop de två. Ts behöver hitta någon som är som honom, inte gnälla över att kvinnor är needy.
  • AndreaBD
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 15:18:05 följande:
    Hon pratade om det efter nån månad kanske? det skulle inte ske nu men inom ett år var inga problem. Tycker ju det är rätt stört att flytta ihop så tidigt
    Det kan man inte säga generellt. Min man och jag flyttade ihop efter sex månader, dvs. vi hade bestämt det efter tre månader - han fick ju säga upp lägenheten. Men, det hade jag aldrig gjort om jag inte hade varit helt säker att vi matchar så bra att det inte fanns risker med det. Vi visste bara. Och då var vi båda lite över 40, så vi hade ju också livserfarenhet. Vi har varit tillsammans i 14 år nu. Men jag hade förstås inte insisterat, ifall partnern inte vill flytta ihop så snabbt. Det hade jag förstås accepterat. 
  • AndreaBD
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 16:45:18 följande:
    Och KK faller visst inte damerna i smaken heller
    Antigen är det det man söker eller så är det inte det. Se till att du prata med nästa och att du får veta vad det är hon är ute efter. 

Men antagligen är du bara ute efter sex och ska förhala. Vilket förstås är väldigt oärligt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Wer) skrev 2023-02-08 16:57:42 följande:

Så om man inte vill umgås och höras precis hela tiden pga jobb och intressen så är man främst ute efter kk? 

I i en relation har man ingen rätt att tänka på sig själv ibland utan det är alltid vi. 
    Den person som anser det kan inte må speciellt bra. 

Det var TS själv som nämnde kk. Och där måste man vara ärlig. Många är inte intresserade av detta. Framför allt många kvinnor. 
  • Anonym (Eget liv)
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 13:17:46 följande:
    kan ta nåra exempel

kan inte vara ensam
    blir otrygg om man inte svarar på ett dygn
    vill ständigt bli bekräftad att allt är bra
    kräver en garanti att då och då ska vi flytta ihop för tidigt
    vill smsa eller höras hela tiden
    förväntar sig att man skall ge upp allt för henne 
    vill prata om barn väldigt tidigt

varfle kan inte kvinnor bara tagga ner lite? istället för att rusa in i allt 
    Nu ska vi se hur många punkter jag som kvinna stämmer in på. 
    Kan absolut vara ensam, älskar att bara ha mig själv att rå om. 
    Blir inte otrygg om svar uteblir men vill givetvis ha ett svar på min fråga ganska omgående. 
    Behöver ingen bekräftelse men vill ha reda på om något inte är bra. 
    Vill bo själv så nej. 
    Vill ha något gulligt mess i alla fall en gång per dag om vi inte ses. 
    Förväntar mig inte att en man ger upp allt för mig men om han inte gör någon nödvändig uppoffring utan beter sig på samma sätt som om han vore singel och förväntar mig samma sätt tillbaka. 
    Har barn och är nöjd med de som finns. Om jag vore 30+och inte hade barn skulle jag dock haft brått att skaffa. 

Min erfarenhet av män är att de också har alldeles för bråttom. En del säger att de inte vill rusa in i en ny relation men dagen efter vill de gå på husvisning. 
  • AndreaBD
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 17:02:02 följande:
    Ingen skulle ju erkänna att de inte kan vara ensamma. Men verkar som kvinnor främst inte kan vara ensamma en halv dag. Jag blir bara avstängd från att svara om jag vet att personen sitter och väntar på att jag skall höra av mig. Har inte kvinnor ett eget liv? Nåt vettigt att göra?
    Jag svarade inte nåt på detta ang att flytta ihop men hon gav sig inte. som om jag skulle kunna ge garantier för något. kan vara trevligt med daglig kontakt men jag vill inte höras hela tiden. Oftast hör jag av mig för att kvinnan vill, inte för att jag har ett behov av det. Alla kvinnor säger att de är så självständiga och trygga men det är de inte.
    Nej, det är i regel inte så att kvinnor vill ha kontakt hela tiden, men just i början av en relation, så kan det ju vara så. Kanske testar de dig rent av, om du är tillräckligt intresserad av dem som person också. Någon som bara vill ses och inte hör av sig emellan det, är antagligen bara ute efter sex.  Jag tror inte att de vill ha så mycket kontakt lite senare. Det tror jag inte. 

Det finns gott om kvinnor som är betydligt mer självständiga och trygga än vad deras partners är. Så uppenbarligen är det ju ibland kvinnor, ibland män. Men om man visar upp en sån ovilja att bestämma sig någon gång, att ha en närmare relation (inte bara kk), så förstår jag ju att kvinnorna vill veta om det är värt att satsa på dig eller inte. De drar helt enkelt slutsatsen att man inte kan lita på dig. 

Jag känner såna som inte kan vara ensamma, så som en kompis till mig. Det märker man ganska snabbt. 
  • Anonym (gösses)
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 17:07:02 följande:
    Luras och luras. Jag kan ju inte veta om det är kvinnan i mitt liv förän jag känner henne ordentligt. Därför kan jag inte sitta och utföra milstolpar efter tidsplan. Problemet är att kvinnor verkar besatta att saker skall gå i ett visst tempo
    Eller du som är besatt av att kunna få leva som singel men ha nån att ha sex med när du känner för men som inte har en egen vilja och ställer krav så du ska få vara fri sätta villkoren för relationen lite som du känner för.

Sorry TS men du kommer nog inte hitta någon levande kvinna som är så. Den enda lösningen för dig är nog tyvärr en knulldocka. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 17:07:02 följande:
    Luras och luras. Jag kan ju inte veta om det är kvinnan i mitt liv förän jag känner henne ordentligt. Därför kan jag inte sitta och utföra milstolpar efter tidsplan. Problemet är att kvinnor verkar besatta att saker skall gå i ett visst tempo
    Det är väl att luras om du medvetet väljer att undanhålla henne någonting som du tror att hon skulle avsluta för.

Varför inte säga det till henne då, att du kan inte veta nu utan får se längre fram, och att du inte vill ha någon press på dig. Ett år är för kort tid för att flytta ihop. Du vill inte höra talas om att flytta ihop så pass tidigt. Du kan ju inte förvänta dig att kvinnor ska bete sig mot dig på ett sätt som du önskar om du inte är ärlig med hur du vill ha det.
  • Anonym (Irriterad man)
    AndreaBD skrev 2023-02-08 17:51:05 följande:
    Det kan man inte säga generellt. Min man och jag flyttade ihop efter sex månader, dvs. vi hade bestämt det efter tre månader - han fick ju säga upp lägenheten. Men, det hade jag aldrig gjort om jag inte hade varit helt säker att vi matchar så bra att det inte fanns risker med det. Vi visste bara. Och då var vi båda lite över 40, så vi hade ju också livserfarenhet. Vi har varit tillsammans i 14 år nu. Men jag hade förstås inte insisterat, ifall partnern inte vill flytta ihop så snabbt. Det hade jag förstås accepterat. 
    Man kan inte känna någon fullt ut efter 1 år
  • Anonym (Irriterad man)
    Anonym (M) skrev 2023-02-08 18:34:38 följande:
    Det är väl att luras om du medvetet väljer att undanhålla henne någonting som du tror att hon skulle avsluta för.

Varför inte säga det till henne då, att du kan inte veta nu utan får se längre fram, och att du inte vill ha någon press på dig. Ett år är för kort tid för att flytta ihop. Du vill inte höra talas om att flytta ihop så pass tidigt. Du kan ju inte förvänta dig att kvinnor ska bete sig mot dig på ett sätt som du önskar om du inte är ärlig med hur du vill ha det.
    Jag luras inte enligt mig. Jag bara undviker att lyfta och bemöta ämnet
Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?