• Anonym (Irriterad man)

Varför är kvinnor så needy/stressande?

Är en man som haft en hel del relationer. Har ofta fått avsluta pga kvinnan blivit för needy och krävande redan i dejtingstadiet. Varför är kvinnor så? Varför kan de sällan ta det lugnt? För egen del blir jag väldigt stressad av det Och backar och sen tar det slut. Varför har ni kvinnor en sån stress att föra relationen framåt så fort det går?

• Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?
  • AndreaBD
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 13:51:58 följande:
    Men om kvinnan inte vill ta sig den tiden så kanske hon heller inte är så intresserad? 
    Varför skullle hon om det sedan visar sig vara fel person? Nästa gång så gör hon så här förstås - kollar av så tidigt som möjligt om man har samma planer i livet. 

Om man blir ihop med en man och INTE pratar om barn, så kanske han vill ha barn och jag vill inte, och då är det ingen idé. Och det vill man förstås veta tidigt. Den tiden är ju annars helt bortslösad. Plus att man kanske börjar gilla personen och sedan blir besviken. 
  • Tecum
    Limajo skrev 2023-02-08 13:38:11 följande:
    Om du har en relation med en kvinna (inte bara kravlöst dejtande) och inte hör av dig på ett dygn är det inte hon som är needy utan du som är avståndstagande.
    Jag tycker du är needy! Om man har en relation utan att bo ihop men är trygga med varann måste man väl inte höras varje dygn? Varför? Jag säger inte att det är fel men knappast nödvändigt heller. Men man bör ju stämma av vad som gäller, vad den andra kräver. Och givetvis ske man svara på sms eller samtal.
  • Anonym (Guud)
    Anonym (P) skrev 2023-02-08 16:51:51 följande:

Om du är tydlig från början med att det är det du söker så kan det nog gå bra. Då kan de som vill ha mer än så strunta i att dejta dig överhuvudtaget och du kan koncentrera dig på de kvinnor som vill ha ungefär samma sak som du.
    Ts skrev att han drar sig lite för att säga det tydligt, eftersom då blir han oftast lämnad direkt.

Så ts tror att "men tänk om jag ändå blir kär i henne någon gång till slut? Då måste jag ju inte stänga den vägen. "

Då känner ts kvinnor att något inte stämmer: ts uppför sig som kk, och sedan påstår att det är de som har för bråttom, när de frågar konkreta saker för att förstå hans inställning till målet med dejtande. 

Kvinnors mål är ofta att få en riktig långvarig relation, bli sambo och få barn.
    Ts mål är att hitta en trevlig kvinna för att umgås lite och ha sex ibland. 

Så jag upplever det så att ts lurar kvinnor, och sedan klagar på dem.
  • Anonym (Irriterad man)
    AndreaBD skrev 2023-02-08 16:53:32 följande:
    Folk som inte kan vara ensamma är ett problem. Däremot tycker jag att man kan svara inom ett dygn. Annars kan man ju bli orolig och tro att något har hänt.

Flytta ihop och prata om barn hur tidigt då?
    Det kan ju vara bra att kolla av direkt i början - vill den här personen skaffa barn överhuvudtaget. När jag dejtade igen efter skilsmässan så sa jag tydligt - och tidigt - att jag inte kommer att skaffa fler barn. Just för att man inte vill fastna för helt fel person. Om man generellt vill ha barn - det kan man tala om tidigt. Konkreta planer - det är en helt annan sak.

Gillar inte folk som sms:ar hela tiden. Men jag vet förstås inte vad du kallar för hela tiden. 

Och om vi pratar ge-upp-saker - då hänger det ju lite på om det livet som man har levt hittills är kompatibel med en relation. Där skulle jag dock itne förvänta mig förändring utan leta efter rätt person, som är kompatibel. 
    Ingen skulle ju erkänna att de inte kan vara ensamma. Men verkar som kvinnor främst inte kan vara ensamma en halv dag. Jag blir bara avstängd från att svara om jag vet att personen sitter och väntar på att jag skall höra av mig. Har inte kvinnor ett eget liv? Nåt vettigt att göra?
    Jag svarade inte nåt på detta ang att flytta ihop men hon gav sig inte. som om jag skulle kunna ge garantier för något. kan vara trevligt med daglig kontakt men jag vill inte höras hela tiden. Oftast hör jag av mig för att kvinnan vill, inte för att jag har ett behov av det. Alla kvinnor säger att de är så självständiga och trygga men det är de inte.
  • AndreaBD
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 14:12:05 följande:

Tycker ju ändå jag varit tydlig. Sen är det väl lite så att kvinnorna ofta lämnar om jag skulle säga från början hur jag tänker vilket gör att jag drar mig lite för det

Så du lurar kvinnor, för att hålla kvar dem lite längre? Det är illa, tycker jag. Och jag fattar inte heller varför man gör så. Passar det inte så passar det inte. Ska man då dra ut på det för att det ska bli jobbigt också att gå isär igen? Eller är det bara tillgång till sex för ett tag som du är ute efter?
  • Anonym (Irriterad man)
    Anonym (Guud) skrev 2023-02-08 17:01:42 följande:
    Ts skrev att han drar sig lite för att säga det tydligt, eftersom då blir han oftast lämnad direkt.

Så ts tror att "men tänk om jag ändå blir kär i henne någon gång till slut? Då måste jag ju inte stänga den vägen. "

Då känner ts kvinnor att något inte stämmer: ts uppför sig som kk, och sedan påstår att det är de som har för bråttom, när de frågar konkreta saker för att förstå hans inställning till målet med dejtande. 

Kvinnors mål är ofta att få en riktig långvarig relation, bli sambo och få barn.
    Ts mål är att hitta en trevlig kvinna för att umgås lite och ha sex ibland. 

Så jag upplever det så att ts lurar kvinnor, och sedan klagar på dem.

Nja sanning med modifikation kanske. Jag undviker att lyfta ämnet och det tas oftast som ett ja. Sen dat de kvinnorna igång tills jag blir sjukt stressad av tjatet. Jag ses gärna ett par dagar u veckan och ser hellre kvalitet framför kvantitet. Den tiden man har ska vara bra framflr att ses hela tiden 

• Anonym (Irriterad man)
    AndreaBD skrev 2023-02-08 17:04:22 följande:
    Så du lurar kvinnor, för att hålla kvar dem lite längre? Det är illa, tycker jag. Och jag fattar inte heller varför man gör så. Passar det inte så passar det inte. Ska man då dra ut på det för att det ska bli jobbigt också att gå isär igen? Eller är det bara tillgång till sex för ett tag som du är ute efter?
    Luras och luras. Jag kan ju inte veta om det är kvinnan i mitt liv förän jag känner henne ordentligt. Därför kan jag inte sitta och utföra milstolpar efter tidsplan. Problemet är att kvinnor verkar besatta att saker skall gå i ett visst tempo
  • Anonym (Guud)
    Anonym (Wer) skrev 2023-02-08 16:57:42 följande:

Så om man inte vill umgås och höras precis hela tiden pga jobb och intressen så är man främst ute efter kk? 

I i en relation har man ingen rätt att tänka på sig själv ibland utan det är alltid vi. 
    Den person som anser det kan inte må speciellt bra. 

Nejdå, att försvinna i en vecka bara för att kvinnan frågar efter någon månad om han kan tänka sig någon gång flytta ihop tillsammans med henne  - det är något annat.

Ja man kan göra annat.
    Men inte FÖRSVINNA i ett dygn utan att berätta var man är (t.ex. träffar vänner och sedan vilar efter en svår vecka), och när man hörs igen.

Inte höras hela tiden.

Men det är normalt (enligt mig) att t.ex. skriva "God natt" och någon typ kram - smiley på kvällen, även om man var upptagen med sin hobby hela dagen. 

Det är inte bara svart och vitt: aldrig tänka på sig själv eller bara tänka på sig själv. Man kan t.ex. lägga två -tre helgdagar per månad och tre-fyra vardagskvällar per vecka på att vara själv/iväg på sina intressen.

Men då berättar man det i förväg, kan kompromissa ibland, och är inte helt borta utan bemödar sig i alla fall med "god natt 😘" den dagen när man inte hade någon kontakt. 
  • Anonym (Wer)
    Anonym (Guud) skrev 2023-02-08 17:11:09 följande:
    Nejdå, att försvinna i en vecka bara för att kvinnan frågar efter någon månad om han kan tänka sig någon gång flytta ihop tillsammans med henne  - det är något annat.

Ja man kan göra annat.
    Men inte FÖRSVINNA i ett dygn utan att berätta var man är (t.ex. träffar vänner och sedan vilar efter en svår vecka), och när man hörs igen.

Inte höras hela tiden.

Men det är normalt (enligt mig) att t.ex. skriva "God natt" och någon typ kram - smiley på kvällen, även om man var upptagen med sin hobby hela dagen. 

Det är inte bara svart och vitt: aldrig tänka på sig själv eller bara tänka på sig själv. Man kan t.ex. lägga två -tre helgdagar per månad och tre-fyra vardagskvällar per vecka på att vara själv/iväg på sina intressen.

Men då berättar man det i förväg, kan kompromissa ibland, och är inte helt borta utan bemödar sig i alla fall med "god natt 😘" den dagen när man inte hade någon kontakt. 

Måste varit väldigt jobbigt innan mobiltelefonens tid😁 då kunde man kanske inte ens ringa på hemtelefonen varje dag/kväll utan man hörde av sig när man kunde. Visste man att skulle ses till helgen så var det ingen panik om inte hördes förrän det närmade sig. 
    Eller om man tex var utomlands 1 vecka då hördes man inte förrän man var hemma. Eller än värre då fler veckor.
    Vet man var man har varann så är det ingen panik att inte höras hela tiden. 
    Om båda inte har det behovet så betyder det absolut inte att man inte är intresserad däremot så kan man om man inte förstår det riskera att dejtandet/ förhållandet tar slut. 

• Liiiitetmy

Men SNÄLLA nån, detta måste vara det mest genomskinliga i hela FLs historia vem som gömmer sig bakom detta nick 🤭

Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?