• Anonym (Irriterad man)

Varför är kvinnor så needy/stressande?

Är en man som haft en hel del relationer. Har ofta fått avsluta pga kvinnan blivit för needy och krävande redan i dejtingstadiet. Varför är kvinnor så? Varför kan de sällan ta det lugnt? För egen del blir jag väldigt stressad av det Och backar och sen tar det slut. Varför har ni kvinnor en sån stress att föra relationen framåt så fort det går?

• Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?
  • Anonym (Snowihite)
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 18:54:10 följande:
    Ang barn,giftermål är jag tydlig med från början att sånt blir det inte. Jag är så, och jag vill ta det lugnt. Bara ses ibland, göra saker ihop några år innan jag bestämmer mig 
    Är det inte så enkelt att du inte träffat rätt kvinna. När du gör det kommer dina problem att vara som bortblåsta, Då blir allt naturligt
  • AndreaBD
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-09 13:21:01 följande:
    Jag är definitivt ingen rödflagg 
    Du verkar inte veta vad du vill, du bromsar hela tiden, du vill inte ha några krav på dig och inte ta hänsyn till någon. Helst vill du bara ha en kk. Det skulle jag räkna som röda flaggor. Inget problem dock om man är ärlig. Men det är du inte heller. Du undviker att säga som det är för att kvinnor annars avslutar kontakten. Är det någon vits med att dra ut på det, när det ändå inte stämmer tillräckligt bra? Då är det ju bara sex du söker.
  • LFF
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-09 13:21:01 följande:
    Jag är definitivt ingen rödflagg 
    Ingen man någonsin har sagt att han är en rödflagg....
  • Kockobello
    AndreaBD skrev 2023-02-09 15:10:43 följande:
    Du verkar inte veta vad du vill, du bromsar hela tiden, du vill inte ha några krav på dig och inte ta hänsyn till någon. Helst vill du bara ha en kk. Det skulle jag räkna som röda flaggor. Inget problem dock om man är ärlig. Men det är du inte heller. Du undviker att säga som det är för att kvinnor annars avslutar kontakten. Är det någon vits med att dra ut på det, när det ändå inte stämmer tillräckligt bra? Då är det ju bara sex du söker.
    Man kan faktiskt ha ett normalt förhållande utan att vara fastklibbade för jämnan, förutsatt att man är lite självständig och har lite intressen. 
  • Limajo
    Kockobello skrev 2023-02-09 17:02:25 följande:
    Man kan faktiskt ha ett normalt förhållande utan att vara fastklibbade för jämnan, förutsatt att man är lite självständig och har lite intressen. 
    Jag är självständig men vill ändå vara med min sambo. Det är en vilja, inte ett behov. 
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 16:22:54 följande:
    Jag brydde mig allt. Men jag var osäker på om hon var rätt och jag ville ha lite space
    Så varför då slösa på hennes tid?
  • Anonym (LaX)

Ja, därför att varje kvinna som väljer att dejta dig har en kö efter sig med hundratals män med kölappar som köar bakom dig.

Vill du aldrig flytta ihop, sig det! Vill du flytta ihop efter ca 5 års särboskap, säg det!
    Vill du ha barn i framtiden, säg det! Vill du aldrig ha barn, säg det! Vill du eventuellt kanske möjligtvis ha barn, säg det!
    Vill du ha ett förhållande där man träffas sporadiskt då och då, säg det!

I en vuxen relation måste man kunna prata om dessa saker tidigt. Detta därför att kvinnan har mål i sitt liv och vill veta dina mål för att kunna avgöra om du är något att satsa på eller bara något tillfälligt eller om hon ska dejta mannen som står efter dig i kön med sin nummerlapp. Om man är påväg mot samma mål helt enkelt eller inte. Berätta om dina mål i ditt liv tidigt, hur du vill ha det nu, om 5 år, om 10 år och fråga kvinnan om hennes framtidsmål.

Vissa kvinnor vill bara vara särbos och träffas då och då sporadiskt precis som du men om du inte är tydlig med vad du vill kan du ju inte träffa någon kvinna som vill samma som du.

• Anonym (B_la)

Som flera sagt här. Ni vill olika saker. Det gör inte henne needy. Många vill uppleva viljan av att vilja vara tillsammans. Jag lever mycket så. Gör det mesta tillsammans med den jag är tillsammans med. Jag är absolut inte needy, men vill inte ha ett förhållande där man lever parallella liv. Jag vill ha gemensamma intressen och upplevelser. Det svetsar samman och bygger relationen.. Jag har dumpat män som är son du TS. Som inte vill mer. Jag ääälskar att få somna på mannens axel. Att prata vid middagen. Ha någon att skratta med. Ha mysssex på morgonen. Duscha tillsammans ibland. Varje dag njuta av den person som jag beundrar och är kär i. Det är så härligt! 

Men, om jag inte är kär så kan jag också ha en kk eller kompis med förmåner. Som jag träffar ibland när det passar mig. Jag måste verkligen inte ha ett förhållande. Jag skulle inte dra runt på ett förhållande som du beskriver det i flera år. 

• nihka

Alla kvinnor är inte needy och vill skynda på en relation, men en del kvinnor och män är så.

Har du funderat på varför just du verkar dra till dig den sortens människor eller varför du dras till dem?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (B_la)

Ett svar är, om du är undfallande på direkta frågor och önskemål så kommer nog många vilja testa vart du står TS. 

• AndreaBD
    Kockobello skrev 2023-02-09 17:02:25 följande:
    Jag pratade inte om den delen. Det är helt okej. Min man och jag gör många saker på var sitt håll. Men att inte veta vad personen har för planer för framtiden - det skulle jag nog inte acceptera. Man vill veta var man står. 
Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?