• Anonym (Irriterad man)

Varför är kvinnor så needy/stressande?

Är en man som haft en hel del relationer. Har ofta fått avsluta pga kvinnan blivit för needy och krävande redan i dejtingstadiet. Varför är kvinnor så? Varför kan de sällan ta det lugnt? För egen del blir jag väldigt stressad av det Och backar och sen tar det slut. Varför har ni kvinnor en sån stress att föra relationen framåt så fort det går?

• Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?
  • Anonym (M)
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 20:34:08 följande:
    Men jag har ju bestämt mig, men jag vill liksom inte rusa in i relationen 
    Har du bestämt dig?? Varför skrev du då såhär:

Jag kan ju inte veta om det är kvinnan i mitt liv förän jag känner henne ordentligt. Därför kan jag inte sitta och utföra milstolpar efter tidsplan.
  • Anonym (M)

Och det här:

göra saker ihop några år innan jag bestämmer mig 

• Kockobello

Undrar vad de är ute efter när de vill flytta ihop med en gång? Det är svårt att se en normal kvinna som är kapabel att stå på egna ben vilja flytta ihop med en gång.

Nej, du drar nog till dig fel sort.

• Kockobello
    Kockobello skrev 2023-02-08 21:22:39 följande:

Undrar vad de är ute efter när de vill flytta ihop med en gång? Det är svårt att se en normal kvinna som är kapabel att stå på egna ben vilja flytta ihop med en gång.

Nej, du drar nog till dig fel sort.

Vad är det för typ av kvinnor du träffar? Vad har de för yrken och intressen? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 20:34:08 följande:
    Men jag har ju bestämt mig, men jag vill liksom inte rusa in i relationen 
    Ja, efter några år. Vem tror du vill vänta så länge?
  • Kockobello
    Anonym (A) skrev 2023-02-08 21:34:23 följande:
    Ja, efter några år. Vem tror du vill vänta så länge?
    Varför menar du att bara män vill vänta?
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2023-02-08 21:38:15 följande:
    Varför menar du att bara män vill vänta?
    Jag hade kunnat. Men jag är inte singel haha.
  • Mimosa86
    Anonym (Wer) skrev 2023-02-08 19:43:14 följande:
    Fast då är det väl viktigt att verkligen inte ha för bråttom heller för att lära känna mannen. Lite desperat att rusa in i något för att man känner att tiden tickar på. 
    För att sedan märka att han egentligen inte var något att ha. Sedan kanske du inte ens känner dig färdig med barn och provar lyckan med nästa.
    Är väl därför det finns så många mammor där ute som har barn med fler än 2 pappor.  
    Sant men jag tror ett barn för många kvinnor över 30 väger betydligt mer än att hitta den stora kärleken. Killar kommer och går, men kärleken till ett barn består :) skämt och sido, jag har många bekanta (kvinnor 35+) som blivit ihop med de mest konstigaste killarna och accepterat många märkliga saker i jakten på att bilda familj. 
  • Anonym (Irriterad man)
    AndreaBD skrev 2023-02-08 18:59:03 följande:
    Det är kvinnorna som har sett rödflaggor. Och du uppfattar det som needy. Jag skulle också reagera lite stressad om någon betedde sig så skumt. Men antagligen skulle jag bara bryta kontakten ganska snabbt. 
    Jag är definitivt ingen rödflagg 
Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?