• Tecum

Varför är kvinnor så needy/stressande?

Limajo skrev 2023-02-08 13:38:11 följande:
    Om du har en relation med en kvinna (inte bara kravlöst dejtande) och inte hör av dig på ett dygn är det inte hon som är needy utan du som är avståndstagande.
    Jag tycker du är needy! Om man har en relation utan att bo ihop men är trygga med varann måste man väl inte höras varje dygn? Varför? Jag säger inte att det är fel men knappast nödvändigt heller. Men man bör ju stämma av vad som gäller, vad den andra kräver. Och givetvis ske man svara på sms eller samtal.
  • Tecum
    Limajo skrev 2023-02-08 17:50:31 följande:
    Vad bra att vi inte har en relation då. ;) Men det handlar inte om att jag är osäker eller krävande, det handlar om att jag vill dela min vardag med min partner för att jag älskar honom och jag vill vara med någon som vill dela min vardag. Det är inte fel att vilja ha egentid och det är inte fel att vilja ha mycket kontakt. Det som blir fel är när man försöker passa ihop de två. Ts behöver hitta någon som är som honom, inte gnälla över att kvinnor är needy.
    Eller hur... Jag har inte dejtat sedan den grå forntid då det varken fanns mobiltelefoner eller internet så jag har ingen koll på nutida kvinnors behov av daglig kontakt. Men jag håller med det du skriver!
Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?