• Anonym (Irriterad man)

Varför är kvinnor så needy/stressande?

Är en man som haft en hel del relationer. Har ofta fått avsluta pga kvinnan blivit för needy och krävande redan i dejtingstadiet. Varför är kvinnor så? Varför kan de sällan ta det lugnt? För egen del blir jag väldigt stressad av det Och backar och sen tar det slut. Varför har ni kvinnor en sån stress att föra relationen framåt så fort det går?

• Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?
  • LFF
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 12:43:47 följande:
    Varför är kvinnor så needy/stressande?

Är en man som haft en hel del relationer. Har ofta fått avsluta pga kvinnan blivit för needy och krävande redan i dejtingstadiet. Varför är kvinnor så? Varför kan de sällan ta det lugnt? För egen del blir jag väldigt stressad av det Och backar och sen tar det slut. Varför har ni kvinnor en sån stress att föra relationen framåt så fort det går?

Vad lägger du i "för needy", "krävande" och "stressande"? Svårt att svara när man inte vet vad du menar.

Själv är erfarenheten att många män säger att de vill ha självständiga kvinnor. Sen när man visar att man är självständig så är det fel. De blir svartsjuka på allt som tar upp tid man kunde lagt på just honom. 
  • Anonym (Kvinna..)

Detta är INTE ett typiskt kvinnligt beteende! Män är ofta precis likadana. När jag träffar någon får jag inte egen tid en enda sekund helst för mannen, trots att jag säger hur mycket jag behöver det.
    Varför är män så?

• Anonym (Irriterad man)
    LFF skrev 2023-02-08 13:06:31 följande:
    Vad lägger du i "för needy", "krävande" och "stressande"? Svårt att svara när man inte vet vad du menar.

Själv är erfarenheten att många män säger att de vill ha självständiga kvinnor. Sen när man visar att man är självständig så är det fel. De blir svartsjuka på allt som tar upp tid man kunde lagt på just honom. 
    kan ta nåra exempel

kan inte vara ensam
    blir otrygg om man inte svarar på ett dygn
    vill ständigt bli bekräftad att allt är bra
    kräver en garanti att då och då ska vi flytta ihop för tidigt
    vill smsa eller höras hela tiden
    förväntar sig att man skall ge upp allt för henne 
    vill prata om barn väldigt tidigt

varfle kan inte kvinnor bara tagga ner lite? istället för att rusa in i allt 
  • Anonym (prata om det)

Har du tagit upp det med dem? Alltså, förklarat att du inte är redo att prata om att flytta ihop, behöver lite egentid, blir stressad osv? 

För det kan också handla om att du har större behov av att gå långsamt fram än andra, inte bara att de har för bråttom. 

Annars är det väl att tidigt ta upp det själv nästa gång du träffar någon, så det inte hinner gå för långt innan du märker att ni har olika takt på saker. 

• Limajo
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 13:17:46 följande:
    kan ta nåra exempel

kan inte vara ensam

Om du har en relation med en kvinna (inte bara kravlöst dejtande) och inte hör av dig på ett dygn är det inte hon som är needy utan du som är avståndstagande.
  • Anonym (Irriterad man)
    Anonym (prata om det) skrev 2023-02-08 13:35:34 följande:

Har du tagit upp det med dem? Alltså, förklarat att du inte är redo att prata om att flytta ihop, behöver lite egentid, blir stressad osv? 

För det kan också handla om att du har större behov av att gå långsamt fram än andra, inte bara att de har för bråttom. 

Annars är det väl att tidigt ta upp det själv nästa gång du träffar någon, så det inte hinner gå för långt innan du märker att ni har olika takt på saker. 

Ja men det har jag ju gjort kanske aningen för subtilt men ändå. Känns ju som de är så uppe i snurren att de inte vill se det. Kan säkert vara att jag har ett större behov än andra män de dejtat att ta det lugnt och jag har förstått att jag kanske framstår som oseriös då. 
  • Anonym (Irriterad man)
    Limajo skrev 2023-02-08 13:38:11 följande:
    Om du har en relation med en kvinna (inte bara kravlöst dejtande) och inte hör av dig på ett dygn är det inte hon som är needy utan du som är avståndstagande.
    Men du, inom ett dygn hör jag alltid av mig. Men jag har både jobb och div hobbys som upptar min tid. Ibland behöver jag också vara få lägga bort telefonen utan att det skall bli ett pratmaraton 
  • Anonym (För att vi inte har tid)

För att vi inte har den tiden ni tror er ha och har inte månader eller år i överskott att slösa bort på meningslösa relationer med meningslösa män. Det är tid du stjäl dels från kvinnan men även från den mannen kvinnan försöker hitta när du förhala.

Jag vet att sånt där är lugnt för män, de känner att de har all tid i världen, men sorry ni är lurade. 

• Anonym (Irriterad man)
    Anonym (För att vi inte har tid) skrev 2023-02-08 13:50:20 följande:

För att vi inte har den tiden ni tror er ha och har inte månader eller år i överskott att slösa bort på meningslösa relationer med meningslösa män. Det är tid du stjäl dels från kvinnan men även från den mannen kvinnan försöker hitta när du förhala.

Jag vet att sånt där är lugnt för män, de känner att de har all tid i världen, men sorry ni är lurade. 

Men om kvinnan inte vill ta sig den tiden så kanske hon heller inte är så intresserad? 
  • LFF
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 13:17:46 följande:
    kan ta nåra exempel

kan inte vara ensam

Kan inte vara ensam: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Blir otrygg om man inte svarar på ett dygn: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Vill ständigt bli bekräftad att allt är bra: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Kräver en garanti att då och då ska vi flytta ihop för tidigt: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Vill smsa eller höras hela tiden: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Förväntar sig att man ger upp allt för henne: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Vill prata om barn väldigt tidigt: Det handlar ju om åldern på den du träffar. Är ju en bra sak att få ur världen rätt fort om man har begränsad tid på sig.

Men, eftersom "alla" tjejer du träffar har samma "problembeteende" så kanske du ska börja kika på den gemensamma nämnaren och se över vad det är du letar efter och dejtar. 

Själv känner jag inte igen mig för fem öre i det du skriver men jag har ju även fått höra att jag inte är någon "riktig tjej" av exet eftersom jag inte betedde mig som de tjejer han tidigare träffat.
Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?