• LFF

Varför är kvinnor så needy/stressande?

Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 12:43:47 följande:
    Varför är kvinnor så needy/stressande?

Är en man som haft en hel del relationer. Har ofta fått avsluta pga kvinnan blivit för needy och krävande redan i dejtingstadiet. Varför är kvinnor så? Varför kan de sällan ta det lugnt? För egen del blir jag väldigt stressad av det Och backar och sen tar det slut. Varför har ni kvinnor en sån stress att föra relationen framåt så fort det går?

Vad lägger du i "för needy", "krävande" och "stressande"? Svårt att svara när man inte vet vad du menar.

Själv är erfarenheten att många män säger att de vill ha självständiga kvinnor. Sen när man visar att man är självständig så är det fel. De blir svartsjuka på allt som tar upp tid man kunde lagt på just honom. 
  • LFF
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 13:17:46 följande:
    kan ta nåra exempel

kan inte vara ensam
    blir otrygg om man inte svarar på ett dygn
    vill ständigt bli bekräftad att allt är bra
    kräver en garanti att då och då ska vi flytta ihop för tidigt
    vill smsa eller höras hela tiden
    förväntar sig att man skall ge upp allt för henne 
    vill prata om barn väldigt tidigt

varfle kan inte kvinnor bara tagga ner lite? istället för att rusa in i allt 
    Kan inte vara ensam: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Blir otrygg om man inte svarar på ett dygn: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Vill ständigt bli bekräftad att allt är bra: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Kräver en garanti att då och då ska vi flytta ihop för tidigt: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Vill smsa eller höras hela tiden: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Förväntar sig att man ger upp allt för henne: Vad träffar du för tjejer egentligen?
    Vill prata om barn väldigt tidigt: Det handlar ju om åldern på den du träffar. Är ju en bra sak att få ur världen rätt fort om man har begränsad tid på sig.

Men, eftersom "alla" tjejer du träffar har samma "problembeteende" så kanske du ska börja kika på den gemensamma nämnaren och se över vad det är du letar efter och dejtar. 

Själv känner jag inte igen mig för fem öre i det du skriver men jag har ju även fått höra att jag inte är någon "riktig tjej" av exet eftersom jag inte betedde mig som de tjejer han tidigare träffat.
  • LFF
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 14:00:43 följande:
    Så hur hade du vid en potentiell dejtingsituation agerat på ovanstående?
    Tja, jag är inte den typen av tjej som du verkar träffa redan från start. Jag har inga som helst problem att vara ensam. Behöver inte höras konstant (bara jobbigt) eller få konstant bekräftelse. Kommer aldrig att flytta ihop med en person igen om det skulle ta slut mellan mig och sambon. Vill ha mitt eget space. Barn är jag numera för gammal för ändå, det räcker med de två jag har. 

Men som sagt, är det den typen av tjejer du träffar och alla är lika dana så kanske du ska se över din egen prioriteringslista och just vara så där ärlig som du inte vill vara eftersom "då lämnar de ju på en gång". Då slipper du slösa både din egen tid och deras tid samt att du slipper bli irriterad när samma historia upprepar sig. 

"Det är bara en idiot som gör om samma sak och förväntar sig ett annorlunda resultat" eller hur det citatet nu lyder. Eftersom du inte får ett annat resultat, byt taktik. 
  • LFF
    Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-09 13:21:01 följande:
    Jag är definitivt ingen rödflagg 
    Ingen man någonsin har sagt att han är en rödflagg....
Svar på tråden Varför är kvinnor så needy/stressande?