Anonym (SnartMamma) skrev 2023-01-28 23:34:55 följande:
Men är det ingen här som har nån förståelse för att jag tycker att pappan är en idiot som fullständigt skitigt i att ha nån kontakt eller brytt sig ett jävla dugg genom graviditeten?
Anonym (SnartMamma) skrev 2023-01-29 01:27:38 följande:
Troll? Och vad vet du egentligen här än vad jag skrivit i tråden? Jag kanske faktiskt inte heller ville bli mamma. Ta och fundera på den du.
Att han inte vill ha kontakt med dig betyder inte att han inte vill ha kontakt med barnet sen. Du är en vuxen person som råkat bli gravid med hans barn så ja, han borde vara intresserad av att veta hur det går. Men troligen vill han inte ha barn, eller iaf inte med dig och med ditt tankesätt är du minst lika omogen som han är.
Om du inte vill blir mamma, varför gör/gjorde du inte abort då?
Den dagen ditt barn föds så har barnet en hel del rättigheter som trumfar dina önskemål i lagens mening.
Du får vårdnaden själv från början eftersom ni inte är gifta. Vill han ha vårdnad får han stämma dig på den. Helt enskild vårdnad får han troligen inte, men gemensam vårdnad är inte helt otroligt att han får.
Nej, det räcker inte att du anser att han är en omogen idiot, tom dömda pedofiler kan få umgänge med sina barn.
Jo, du är tvungen att meddela honom om saker kring barnet om han inte själv säger att du ska låta bli. Du fär inte hindra umgänge om han vill ha det, det är umgängessabotage.
Även om jag tror att den här tråden inte är på allvar så svarar jag som om den vore det, kanske kan någon annan som läser få lite hum om hur det fungerar, om det nu finns någon mer som resonerar som du...