Anonym (Maria) skrev 2023-01-29 22:00:18 följande:
Ta för givet vad du vill, det är inte du som behöver övertygas här utan TS.
Vad pratar du om här?
Ja, ni får ge vilka råd ni vill, inga problem, jag får också ge vilka jag vill.
Vad bra att vi får ge vilka råd vi vill. Då kanske du kan sluta upp med att skriva
b.la sådana här
dumheter (inlägg #97);
"Vi kan bara utgå ifrån informationen i trådstarten när vi diskuterar, att hitta på egna förutsättningar är meningslöst."
Så kanske kan inse att vi svarar och råder TS baserat på informationen vi har fått av henne, även om det inte stämmer med hur du anser att det skall svaras.
Vad som är bäst för barnet i slutändan har ingen av oss facit för. TS kan bara göra en bedömning efter vad hon vet idag.
Just det..
Det är därför så många av oss påpekar om BARNETS lagfästa rättigheter i stället.
Man kan aldrig döma ut någon baserat ett tyckande som skrivs i affektion, som TS gör om barnets pappa, när man ger ett råd. Du sitter ju och tramsar med TS och anser att han är en nollan per se, bara för att TS säger att han är det.
Att jag skrev om att hitta på egna förutsättningar var att TS skulle ha fel i att killen är idiot. Jag utgår ifrån att TS har rätt bedömning i mina inlägg och försöker hjälpa henne med vad hon ville.
Ursäkta?
Vi är många som kan skilja på subjektivt tyckande och "vad som faktiskt är".
När man läser dina svar i denna tråden. Kan jag skriva att du är en idiot då? För jag anser att dina råd är så idiotiska då det straffar barnet i praktiken i slutändan.
Bara för att man begår en idiotisk handling, betyder inte att man är en idiot i praktiken i helhet. Även vanliga människor som brukar vara rationella och logiskt tänkande personer kan begå idiotiska handlingar. Det verkar vara svårt för dig att tänka så långt.