• Anonym (SnartMamma)

Kan jag neka dna-test?

Är gravid efter ett ONS och vet vem pappan är och har snackat med honom om det. Men ärligt talat han verkar vara en riktig idiot. Har inte haft kontakt på flera veckor nu. Bryr sig inte alls. Så känner att jag kanske helst inte vill ha honom i mitt liv. Jag och barnet kommer att klara oss bra utan honom. Så min fundering här. Kan jag säga att jag inte vet vem som är pappan? Och ifall han som är pappan helt plötsligt kräver ett dna-test kan jag som barnets mamma bara neka honom det? Behöver jag ens kontakta pappan och säga att barnet har föds och vilket kön? 

• Svar på tråden Kan jag neka dna-test?
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-01-29 19:38:21 följande:
    Ditt förslag går ju ut på att STRAFFA barnet.

Varför lägger du förslag om att straffa barnet genom att försvåra för barnet att träffa sin pappa?
    Nej, det är inget straff. Jag försöker hjälpa TS med vad hon ville, slippa den här killen. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-29 17:58:16 följande:

Vi kan bara utgå ifrån informationen i trådstarten när vi diskuterar, att hitta på egna förutsättningar är meningslöst. Jag utgår ifrån vad TS berättar i mina inlägg. 

Att TS tycker killen är en idiot är en sak. Det har hon rätt att tycka.

Dock så måste inte vi  som svarar i tråden ta för givet, som DU väljer att göra, att han faktiskt är en idiot per se för den saken skull.

Även om man nu bara har TS sida i denna tråden, så har faktiskt tråddeltagarna rätt att få ge  råd och säga till TS att barnets rättigheter går före hennes "tyckande" om pappan.

Dina råd och tips är ju knappast mycket att hänga i granen då de i slutändan straffar barnet och fråntar barnets rättigheter.

Det är ingen i denna tråden som har "hittat på egna förutsättningar", att du påstår detta visar ju bara på att du inte har läst andras inlägg ordentligt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Maria)

Det är upp till TS vad hon säger, om hon tar beslutet. 

Du får utgå från precis vad du vill, jag utgår ifrån att TS bedömning är riktig och det gör hon nog själv också, vilket är det enda som räknas i slutändan. Hon måste inte övertyga er.

Om det var sant att svenska barn har laglig rätt till båda sina föräldrar så hade det inte funnits några frånvarande fäder.

molly50 skrev 2023-01-29 19:41:47 följande:
    Och om barnet frågar vem pappan är när det blir större?
    Vad tycker du att TS ska göra då?
    Vi kan inte bara utgå ifrån att pappan är en idiot bara för att TS säger det.
    Utan vi måste se till vad som är barnets lagliga rätt.
    Och det är at ha båda sina föräldrar i sitt liv. 
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-01-29 21:50:55 följande:
    Att TS tycker killen är en idiot är en sak. Det har hon rätt att tycka.

Dock så måste inte vi  som svarar i tråden ta för givet, som DU väljer att göra, att han faktiskt är en idiot per se för den saken skull.

Även om man nu bara har TS sida i denna tråden, så har faktiskt tråddeltagarna rätt att få ge  råd och säga till TS att barnets rättigheter går före hennes "tyckande" om pappan.

Dina råd och tips är ju knappast mycket att hänga i granen då de i slutändan straffar barnet och fråntar barnets rättigheter.

Det är ingen i denna tråden som har "hittat på egna förutsättningar", att du påstår detta visar ju bara på att du inte har läst andras inlägg ordentligt.

Ta för givet vad du vill, det är inte du som behöver övertygas här utan TS.

Ja, ni får ge vilka råd ni vill, inga problem, jag får också ge vilka jag vill.

Vad som är bäst för barnet i slutändan har ingen av oss facit för. TS kan bara göra en bedömning efter vad hon vet idag.

Att jag skrev om att hitta på egna förutsättningar var att TS skulle ha fel i att killen är idiot. Jag utgår ifrån att TS har rätt bedömning i mina inlägg och försöker hjälpa henne med vad hon ville.

• molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-29 21:52:23 följande:

Det är upp till TS vad hon säger, om hon tar beslutet. 

Du får utgå från precis vad du vill, jag utgår ifrån att TS bedömning är riktig och det gör hon nog själv också, vilket är det enda som räknas i slutändan. Hon måste inte övertyga er.

Om det var sant att svenska barn har laglig rätt till båda sina föräldrar så hade det inte funnits några frånvarande fäder.

Och TS måste ju följa lagen.
    Om hon försöker hindra pappan från att träffa sitt barn så är det umgängessabotage.
    Och för det kan hon förlora vårdnaden.

Och TS har inte svarat på varför hon tycker att han är en idiot,.
    Det enda argumentet hon har använt är att han inte har hört av sig sen han fick veta att TS är gravid.
    Inte en tanke på att han kan vara chockad och behöver smälta det här ett tag.
    Ett tips är att läsa tråden jag länkade till i inlägg # 109.
    Av det TS har beskrivit att döma så finns det många likheter mellan TS version och det TS i den tråden har berättat. 
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-29 22:00:18 följande:

Ta för givet vad du vill, det är inte du som behöver övertygas här utan TS.

Ja, ni får ge vilka råd ni vill, inga problem, jag får också ge vilka jag vill.

Vad som är bäst för barnet i slutändan har ingen av oss facit för. TS kan bara göra en bedömning efter vad hon vet idag.

Att jag skrev om att hitta på egna förutsättningar var att TS skulle ha fel i att killen är idiot. Jag utgår ifrån att TS har rätt bedömning i mina inlägg och försöker hjälpa henne med vad hon ville.

Troligen har du varit med om en tuff situation som du relaterar till är min gissning. Vi vet inget om vad TS ons är för typ av idiot. Eller om det rent av är ts som är idioten. Därför vore det spännande att veta vad han gjort för att anses vara en idiot.

Att han inte varit närvarande under graviditeten är ju kanske inte lysande agerat, men ändå rätt rimligt med tanke på att dom inte kommer överens som personer. Det är ju knappast en dödssynd. Hoppas TS kan förtydliga vad det är han gjort mer?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-01-29 22:02:01 följande:
    Och TS måste ju följa lagen.
    Om hon försöker hindra pappan från att träffa sitt barn så är det umgängessabotage.
    Och för det kan hon förlora vårdnaden.

Och TS har inte svarat på varför hon tycker att han är en idiot,.
    Det enda argumentet hon har använt är att han inte har hört av sig sen han fick veta att TS är gravid.
    Inte en tanke på att han kan vara chockad och behöver smälta det här ett tag.
    Ett tips är att läsa tråden jag länkade till i inlägg # 109.
    Av det TS har beskrivit att döma så finns det många likheter mellan TS version och det TS i den tråden har berättat. 
    Jag har inte föreslagit någonting olagligt. Det är inte olagligt att flytta till tex Norrland och föda barnet där. Hon kommer inte att förlora vårdnaden på grund av det.

Nej, hon har inte svarat på det men hon kanske inte har något behov av att diskutera det med er. Det var inte en bedömning av mannen som hon ville ha hjälp med här.

OK, TS i den här tråden berättar ju att de har träffats flera gånger innan beskedet så det verkar inte vara samma. 
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-01-29 22:15:01 följande:
    Är du  d*m på riktigt?

Ja dina förslag går ut på att hjälpa TS att slippa killen, konsekvensen av detta gör att det försvårar för barnet att träffa pappan, om barnet vill detta..
    Det är där i  straffet ligger. 

De fattar de flesta, utom möjligen du d  som vill hjälpa TS med att sabotera för det blivande barnet att få träffa pappan, bara för att TS tycker ju "pappan är en idiot".
    Lite väl att kalla det för ett straff när du inte vet hur livet med den här killen som återkommande och obligatoriskt inslag hade blivit, eller vad barnet kommer att önska i framtiden. 

Det är inte så bara, med tanke på att det här ligger i just TS händer.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Mx) skrev 2023-01-29 22:07:44 följande:
    Troligen har du varit med om en tuff situation som du relaterar till är min gissning. Vi vet inget om vad TS ons är för typ av idiot. Eller om det rent av är ts som är idioten. Därför vore det spännande att veta vad han gjort för att anses vara en idiot.

Att han inte varit närvarande under graviditeten är ju kanske inte lysande agerat, men ändå rätt rimligt med tanke på att dom inte kommer överens som personer. Det är ju knappast en dödssynd. Hoppas TS kan förtydliga vad det är han gjort mer?
    Försök inte få det att handla om mig som person. Det är helt irrelevant för ämnet.

Är de inte överens? Vad syftar du på då? 
  • Anonym (Supermamman)

här är väl frågan vem som är omogen? gravid vid ett ons och inte gör abort och anser att mannen är omogen! Stackars barn är väl det enda man kan säga. 

Svar på tråden Kan jag neka dna-test?